Za 11/06/2011 Vloesberg - Flobecq :: 1ère Trans Collines VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
black levi
Mountainbiker

Post by black levi »

Samen gestart met herdermarathonparcourbouwer-herder Jootje en Erwin voor de grote afstand.
Na de tweede bevoorradingspost, ongeveer 55 km op mijn teller, wijselijk besloten om richting aankomst te rijden, want de benen waren totaal op, geen kracht meer.(Ik wist eigenlijk al na een halfuur dat het niet goed zou komen...slechte dag :oops: )
Hetgene ik gereden heb vond ik supergoed, maar dat kan bijna niet anders in zo'n mooie streek, maar je moet het er wel uithalen en dat is de verdienste van een parcourbouwer met de nodige kennis van al het mooie onverharde die de streek rijk is =D>
Parcour was goed en duidelijk uitgepijld met voor mij als hoogtepunt de 2de lus, die er enkel was voor de 115 kmrijders, de splitsing na de eerste bevoorradingspost.Knappe bosstukken,constant op en af,met een mooi privéstukje er in verweven, gelukkig afgewisseld met de nodige korte recuperatiestukjes op de baan, maar die duurden niet lang genoeg voor mij :oops: .Je merkt dat ze "werk" in hun parcour gestoken hebben en ze schuwen de hoogtemeters niet. :wink:
Ook leuk voor ons om ongekende baantjes te leren kennen. :wink:
Tja , als je de keuze moet maken tussen de regiotoer en deze weet ik het als mountainbiker wel.
Alle ingrediënten zijn aanwezig om van deze een topper te maken, maar best met een goede conditie aan de start staan, want hij is ZWAAR!

PS aan de organisatie:
- een energiedrankje zou wel meer aanslaan en nuttiger zijn bij de bikers dan dat grenadinegedoe, alhoewel ik de eerste ben om toe te geven dat dat bij mij ook niet veel beterschap zou hebben gegeven.
- enkel bij de passage aan het heksenpad moest ik toch even de wenkbrauwen fronsen.Die "onmogelijke" eerste klim...daar kan volgens mij zelfs geen prof naar boven, maar je mag me tegenspreken :roll:

Tot volgend jaar! Doe zo verder. =D> =D>
En net zoals bij ons, hopen [-o< [-o< op geen al te natte omstandigheden, want anders #-o #-o
mathieu
Mountainbiker
Location: train fiets scott scale 70 wedstrijdfiets scott scal 30

Post by mathieu »

- enkel bij de passage aan het heksenpad moest ik toch even de wenkbrauwen fronsen.Die "onmogelijke" eerste klim...daar kan volgens mij zelfs geen prof naar boven, maar je mag me tegenspreken

hah is dat dat pad juist voor dat je langs die smalle doorhang met prikkeldraad aan de linkerkant en het was niet ver van het livierenbos ofzo
ik ben er bovengeraakt :bounce:
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

freezy wrote:
Jemp wrote: Ander puntje van kritiek die ik niet deel, zijn de "wandelpassages". Dit stoort me helemaal niet. Dit hoort er nu eenmaal bij. Het was ook niet zo dat we kilometers gewandeld hebben. Al bij al vielen deze erg mee en was het gevolg achteraf (of het stukje er net voor) de wandeling meestal waard.
Idd, ik gaf het aan als negatief maar erg vind ik het niet. In de Ardennen moet je zo dikwijls van de fiets en daar klaag ik ook niet. Ik vond het gewoon raar dat je nu een technische klim had die bijna iedereen te voet moest doen en een rechtdoor-afdaling. Door beide te wisselen had je een zeer pittige rechtdoor-beklimming (die te doen is) en een leuke technische afdaling.
Das just. Je mag het aan mijn medebikers vragen hoeveel keer ik niet gezegd heb : 'Hier oprijden is quasi onmogelijk, maar het zou een superleuke (maar technische) afdaling geweest zijn'.
Op die manier kan je idd slecht liggen klimmen omzeilen...
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Haaike wrote:Dan Op de Pottelberg door een stomme stuurfout moeten afstappen, maar dan toch maar weer naar beneden gestapt en opnieuw begonnen. Ik moest en ik zou er op rijden en 2e keer was de goeie keer (dat is dan het voordeel van 45km te doen, dat ge u zo'n dingen kunt veroorloven :wink:).
Haaike, waar was de pottelberg precies ergens ?
Was dat daar een die lange tamelijk steile klim waar je uitkwam op een kiezelbaantje temidden het bos en iets verder had je een anttenmast op je rechterkant ? :-D
heuveltje
Mountainbiker

Post by heuveltje »

freezy wrote:
Jemp wrote: Ander puntje van kritiek die ik niet deel, zijn de "wandelpassages". Dit stoort me helemaal niet. Dit hoort er nu eenmaal bij. Het was ook niet zo dat we kilometers gewandeld hebben. Al bij al vielen deze erg mee en was het gevolg achteraf (of het stukje er net voor) de wandeling meestal waard.
Idd, ik gaf het aan als negatief maar erg vind ik het niet. In de Ardennen moet je zo dikwijls van de fiets en daar klaag ik ook niet. Ik vond het gewoon raar dat je nu een technische klim had die bijna iedereen te voet moest doen en een rechtdoor-afdaling. Door beide te wisselen had je een zeer pittige rechtdoor-beklimming (die te doen is) en een leuke technische afdaling.
juist,beetje wandelen kan geen kwaad,daarna meestal mooi single track of uitzicht en afdaling
buitenland hooggebergte soms 30 min wandelen.
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

MC Tim wrote:
Haaike wrote:Dan Op de Pottelberg door een stomme stuurfout moeten afstappen, maar dan toch maar weer naar beneden gestapt en opnieuw begonnen. Ik moest en ik zou er op rijden en 2e keer was de goeie keer (dat is dan het voordeel van 45km te doen, dat ge u zo'n dingen kunt veroorloven :wink:).
Haaike, waar was de pottelberg precies ergens ?
Was dat daar een die lange tamelijk steile klim waar je uitkwam op een kiezelbaantje temidden het bos en iets verder had je een anttenmast op je rechterkant ? :-D
Yups, dat is hem.
Tik op Google Maps "Pottelberg, Flobecq" in en dan links van wat Google je geeft als resultaat, krijg je dit beeld:
Image

Gisteren zijn we dus de Pottelberg opgereden, dan bovenaan rechts het kiezelbaantje op, langs de antennemast op de rechterkant en dan aan de voetbal- en tennisvelden (waar de Herders een controle houden) naar rechts. Heel eventjes asfalt en dan direct die lange dreef op die we gisteren gewoon rechtdoor deden, maar waar de Herders in HM3 (HM4 weet ik niet, want niet gereden), nog een lusje bijnamen in het bosje rechts van de dreef.
black levi
Mountainbiker

Post by black levi »

mathieu wrote:- enkel bij de passage aan het heksenpad moest ik toch even de wenkbrauwen fronsen.Die "onmogelijke" eerste klim...daar kan volgens mij zelfs geen prof naar boven, maar je mag me tegenspreken

hah is dat dat pad juist voor dat je langs die smalle doorhang met prikkeldraad aan de linkerkant en het was niet ver van het livierenbos ofzo
http://www.gmap-pedometer.com/?r=4572323

Hierboven een pedometerke van het "heksenbos", gelegen naast het heksenpad.Het te volgen traject zag er ongeveer uit zoals ik getekend heb.
Bij de -in mijn ogen- onmogelijke eerste klim, heb het over de geheel links schuine oplopende streep in het bosje, dus als je spreekt over niet ver van het livierenbos zal het wel deze niet zijn die je opgeraakt bent.
De eigenlijke klim in het heksenbos is waar ze ons direct daarna naar beneden gestuurd hebben.Ook het daaropvolgende korte opje met boomwortel, zal de meesten wel te voet gesteld hebben.Mij is deze alleszins ook niet gelukt.
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

black levi wrote:
mathieu wrote:- enkel bij de passage aan het heksenpad moest ik toch even de wenkbrauwen fronsen.Die "onmogelijke" eerste klim...daar kan volgens mij zelfs geen prof naar boven, maar je mag me tegenspreken

Is een andere dan die aan het heksenpad , was de klim net voor die lange gesnoeide haagafdaling met links prikkeldraad, voor die afdaling stond een keuze met hard en easy.
De klim was easy :roll: :drunk: voor iedereen. Ben er niet opgegeraakt.
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Die klim net voor Livierenbos was net na de laatste bevoorrading. Je reed even 500m door Brakelbos maar ipv links aan te houden nam je rechts het paadje naast een hoge prikkeldraad, dan over 2-3 aangelegde plateau's in hout en rechts omhoog, eerst zeer zompig en daarna tamelijk steil. Daarna reed je ongeveer 500m tussen prikkeldraad/gesnoeide haag en onmiddellijk daarna kwam je in het Livierenbos (speelbosje). Vroeger kon je op dat paadje makkelijk rijden omdat er 4 'treinbils' naast mekaar lagen, nu liggen er enkele nog wat rotte stukken hout. Gisteren lagen ze zelfs kriskras door mekaar door telkens over te stappen.

ps: eigenlijk is dit verboden gebied... maar wel leuk om eens te doen
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

black levi wrote:

http://www.gmap-pedometer.com/?r=4572323

Hierboven een pedometerke van het "heksenbos", gelegen naast het heksenpad.Het te volgen traject zag er ongeveer uit zoals ik getekend heb.
Bij de -in mijn ogen- onmogelijke eerste klim, heb het over de geheel links schuine oplopende streep in het bosje, dus als je spreekt over niet ver van het livierenbos zal het wel deze niet zijn die je opgeraakt bent.
De eigenlijke klim in het heksenbos is waar ze ons direct daarna naar beneden gestuurd hebben.Ook het daaropvolgende korte opje met boomwortel, zal de meesten wel te voet gesteld hebben.Mij is deze alleszins ook niet gelukt.
Ze noemen dat klimmetje niet voor niets het 'mini-beest' :-D Zelf te voet opgaan was een helse job.
Ik ben op beide niet opgeraakt :drunk:. Ondergrond liet het ook niet echt toe...
Post Reply