Zo 12/06/2011 Montroeul-Au-Bois :: 6ième Monmon des Bois edt

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

vandaag na een jaar stilgelegen te hebben daar ook even gaan rijden, na de eerste klim had ik de indruk dat de conditie niet OK was, na de 2 de was ik het zeker en bij de 3de lag ik half dood. De frieten van gisteren lagen ferm op de maag, dan maar beslist om de 25 :oops: km te rijden, uiteindelijk nog een aantal keer de splitsing genomen richting 47. In totaal toch een 39 km gereden.

Parkoer was geen jedat vond ik ... sorry, maar om door weides en koeiestronten te rijden moet ik niet zo ver rijden. Net na een oversteek bij de weg een schandalig stuk brittelion (of hoe je het schrijft) onder de wielen gekregen, dit moesten ze echt op een andere manier gedaan hebben. Wat ik daar zag heb ik nog nergens anders zo extreem onder de wielen gekregen. Op het einde was de bepeiling ondermaats, op een gegeven moment was het een combinatie geworden van pijlen op de grond (al dan niet met de v en m bij), pijlen op een paaltje getimmerd en half afgeschenen lintjes die in bomen hingen.

enfin we zijn terug eens buiten geweest en het smaakt terug naar meer, maar dan wel op een andere parkoer
GECKO
Mountainbiker

Post by GECKO »

Na 2 jaar afwezigheid nog eens naar Montroeul afgezakt. Vanmorgen de 45 km gereden en dat volstond. Veeeeel offroad, maar van slechte kwaliteit. De helft was dwars door akkers en weilanden. Zeer mooie glooiende streek, maar parcours kan zeker beter. Iets meer kwaliteit ipv kwantiteit zou al helpen. Bevoorradingen genoeg, maar niet altijd iets te eten. Zoals gewoonlijk in Franstalig gebied "Grijp wat je kunt krijgen!". Over onze franstalige vrienden begin ik beter niet. Man, wat fietst daar allemaal rond!?
Voorlopig de laatste keer Montroeul. Volgend jaar met een betere conditie naar Flobecq.
CBo
Mountainbiker

Post by CBo »

Wel, ik vond het een geslaagd ritje. We zijn voor de 47 km gegaan. Weides en velden zijn eens wat anders, en zoveel waren er nu ook niet vond ik. De troeven van de regio werden ten volle gebruikt en't feit dat ze er de weides bij zetten zorgt ervoor dat je veeeeeeeeeeel minder op verharde wegen dient te rijden. De brikallions vond ik ook best wel leuk. Die waren op langere "platte" stukken, dan gewoon een platteauke hoger schakelen en het rijdt vlotter. Wij hebben er in ieder geval van genoten. 't Kan niet iedere week Thuin zijn :)
Brede Boskanter
Mountainbiker

zo 12/06/2011 Montroeul-au-Bois

Post by Brede Boskanter »

Blijkbaar zijn de meningen over het parcours verdeeld , zelf fiets ik al een 10-tal jaar en ik vond dit toch een origineel en bij momenten vrij pittig parcours . Rond 8u10 met een tiental boskantrijders gestart , de rest is later gestart.We waren van plan om de 57km te doen maar na 1 uur bijna 18km gereden beslisten we dat 48km zou volstaan .Eerste deel was het zwaarste vooral in dat grote bos , daarna op en af .Doordat we vroeg gestart waren goeie bevoorradingen en overal rustig .Onderweg genoten van de prachtige vergezichten en het mooie weer. Achteraf een goeie douche en een paar frisse leffes zorgden ervoor dat ik persoonlijk een fantastische vaderdag beleefde.Hopelijk volgend jaar meer van dat en aan de opkomst te merken ( bijna 1000 starters ) zijn er nog van mijn gedacht .Mensen van Montroeul en omstreken bedankt en tot volgend jaar.
julcesaar
Mountainbiker

Post by julcesaar »

Ik vond het ook zeer plezant. Trouwens wat is dat nu "slechte offroad" ???
Te lastig, te vettig, te nat, te droog te si te la ... :drunk: Volgend jaar zeket terug =D>
10*geert
Mountainbiker

geen fun

Post by 10*geert »

Ik heb vandaag de 72 km gedaan.
Ik heb 72 km lang zitten wachten op leuke singletracks.
Hier was geen fun te vinden.
Amper bos wel veel offroad maar van zeer slechte kwaliteit.

Deze staat op mijn lijst van slechtste ooit.
Vjeetje
Mountainbiker

Post by Vjeetje »

Heb gisteren de 72km gereden. Vond dit werkelijk een prachtig parcours, Het off-road percentage lag zeer hoog wat me wel aansprak, met dank aan de boeren uit de streek. Enkele korte zeer pittige beklimmingen zowel on- als off-road.
Om de kritiek van hierboven te weerleggen: 5 bevoorradigen op 72 km waarvan 1 waar enkel nog drank beschikbaar was, er moet wel gezegd worden dat er 8km verder terug een bevoorrading was.
De bepeiling was niet misschien geen 10/10 maar zeker voldoende (off-road bordjes en linten, asfalt met markering op de weg) Ben 1 keer vekeerd gereden.
Misschien niet zo heel veel bos maar toch enkele pittige stukken, het betrof bijna allemaal privé-bossen dus de organisatoren hebben zeker hun best gedaan. Ze hebben het maximum uit de omgeving gehaald!
Hier sta ik volgend jaar zeker terug!
dickino
Mountainbiker

Post by dickino »

Hey,

Gisteren de 72 km gedaan ( die er 76 waren ). Misschien was het omdat ik hier voor de eerste keer gereden heb maar ik vond het een mooi ( lastig ) parcours.
en ...
- grote parking
- Goeie inschrijving ( plakje voor fiets + gratis drankje + tombola )
- 5 !!! bevoorraadingen
- Douches
- Gezellige après

De organisatie verdient alvast een pluim. Ze hebben veel werk gehad om dit te kunnen organiseren !!!

Tot volgend jaar ...
heuveltje
Mountainbiker

Post by heuveltje »

en maar klagen over de bevoorraadingen
5 !!! bevoorraadingen
je moet eens een toerttocht op de weg rijden bij inschrijvinging krijg je

1 wafel
soja drankje,ofwel direkt uitdrinken of achterzak?
na 65 km bevooraading cafe,JE MOET EEN DRANKJE KOPEN?COLA EA..
ZITTEN DAAR TWEE GASTEN DIE GEVEN JE EEN KOEKJE.

VEEL MTB TOERTOCHTEN DE MEESTE IS HET EEN BUFFET.

ALTIJD MAAR KLAGEN?EN KLAGEN
grt een tevreden mtb er..
Brede Boskanter
Mountainbiker

Post by Brede Boskanter »

@ GECKO , hopelijk zijn de bevoorradingen in Flobeq veel beter en blijven al onze franstalige vrienden die dag thuis . Nog veel bikeplezier gewenst .Ik heb mij wel geamuseerd .
Post Reply