sandman bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
joeke
Mountainbiker

Post by joeke »

[quote="pocoloco
Dat kan hoor. Ieders perceptie van een bike is zo verschillend, dat hebben we in Houffalize ook gemerkt: er hebben meer dan 100 bikers en bikesters een Sandman getest en zowat iedereen was het erover eens dat op de ruwe stukken en downhill een Sandman "het einde" was. Over het klimmen waren de meningen verdeeld: een aantal vonden dat hij zwaar klom, anderen vonden dat dan weer niet, 't was gewoon ok, en sommigen waren dan weer van mening dat hij verrassend goed klom. Er was iemand bij die blijkbaar eerst een Sandman testte vooraleer hetzelfde parcours te doen met een andere bike. Die kwam opnieuw langs, vroeg zijn fiche terug en schreef er met dikke letters "grip" bij. Hij zei dat hij veel meer moeite had gehad op de steile stukken bergop, waar hij met de Sandman "zonder het te beseffen" over was geklommen.

Maar ga er toch maar van uit dat eens met een Sandman vertrouwd, je limieten op ruw terrein véél verder dan met een klassieke bike liggen.

Aan alle testers in Malmedy: bedankt om een Sandman te testen, 't deed ons veel plezier en we hopen dat je je goed geamuseerd hebt ermee - want daar komt het op het einde op neer: dat je plezier hebt in het biken :-D ![/quote]

Hier is de schuldige die terugkwam.
Met geen enkele van de 8 andere geteste bikes (29") heb ik de afdaling zo makkelijk genomen. Hopelijk is de foto gelukt, maar ja ze hadden gezegd bij Sandman dat je zeker 15 à 20km/u sneller kon dalen in vergelijk met andere bikes. En ja, het parkoers kende ik niet, dus nog wat ingehouden. Allé, ik was rapper beneden dan ik dacht.
De Turner Sultan 29" kwam er misschien nog het dichtste bij. Maar als ik een bike zoek om overal zonder problemen mee te kunnen rijden, dus echt allmountain gericht, zal ik niet veel verder gaan zoeken dan de sandman. Gezien de lage druk, het grote draagvlak is deze bike mijns inziens moeilijk uit evenwicht te krijgen.

En ja, bergop de hartslag in het oog gehouden en proberen te vergelijken en ik moet zeggen dat de Sandman dit toch goed deed.
Ik vond hem makkelijker klimmen dan de Sultan.
Met de Sandman moet je ook niet zien naar de ondergrond. Je hebt toch genoeg grip en contact.

Groetjes,

Joeke
donder
Mountainbiker

Post by donder »

koen, thanks for letting me drive it twice !!

Echt ongelooflijk wat een fiets dit is, nooit gripverlies bij het klimmen waardoor hij comfortabel en snel klimt om maar te zwijgen van wat een ongelooflijk veilig en stabiel gevoel je hierop hebt bij het afdalen.
(die verstelbare zadelpen is echt wel praktisch)

the sandman delivers !

koen, nogmaals bedankt

mvg

Philip
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

De laatste weken zijn we redelijk wat in het buitenland geweest met oa een paar Sandman bikes. Wat aanleiding gegeven heeft tot een aantal knappe foto's en filmkes.
Hier al een videootje (met dank aan de Karl) waar je een idee krijgt wat een snelheden mogelijk zijn met een Sandmanneke - let op de kudde schapen op rechts en de "rock gardens" onderweg :-D

En de link naar een skuun actiefotooke (met dank aan de fotograaf van een Spaans mtb magazine):

pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Whohooo :-D

Image

On top of the world !

Image

A Sandman takes you places...

Image
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Wat aan het spelen in een canyon van een Spaanse sierra.

Image

In het kader van Ventourist is een team van Join2Bike samen met mindervaliden de Mont Ventoux per tandem opgereden. Na wat testen werd voorkeur gegeven aan de Sandman Outback ipv hun "klassieke" mtb tandem.
Toen ik dat hoorde wou ik een set 29"er wielen van slicks voorzien, maar nee hoor - ze wilden met de offroad banden. En zo geschiedde :-D

Chapeau en een dikke proficiat voor heel het team, sjiek initiatief !

Image
steven31
Mountainbiker
Location: scott genius 10 frame met zelfde carbon als genius premium

Post by steven31 »

wanneer kunnen we ze kopen en wat kosten ze?
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

wat voor een belachelijke bandjes op de fiets rechts ivm die sandman :lol: :lol: :lol:
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Dr.Gonzo wrote:wat voor een belachelijke bandjes op de fiets rechts ivm die sandman :lol: :lol: :lol:
naast een sandman is alles belachelijk hee

Streets
MaartenW
Mountainbiker
Location: Canyon ES5,Fondriest Domino plus, Colnago Master, Schauff Track, Diamant Cross

Post by MaartenW »

Twee weken geleden was het mijn beurt om eens met een zandmanneke te rijden.

Vanuit Zuidelijk Afrika(waar ik tot voor kort veel zat) met Koen afgesproken en dinsdag de 7e was het dan zo ver, met klein oogskes na een hele dag in de auto en op het vliegtuig doorgebracht te hebben.

In de voormiddag middag fiets afgehaald had een standaard afmontage verwacht stond er toch een topmachien te wachten zeker prachtige hope remmen, titanium frame a flame prototype vork een gravity dropper wat wil je meer, er snel nog even een stelletje flat pedals opgevezen. Kreeg hem nog net in de Ford fiets van het werk.

Via de E 40 naar Aywaille had me Solo's ride uitgepikt als testparcours is me immer te doen om het ruwere werk en te kunnen rijden waar de rest te voet gaat.

Wat kan ik er van zeggen? Prachtig, Koen nogmaals merci om me dit machien een dagje uit te lenen.

Net na de start kwam er een afdaling met redelijk wat wortels en die heb ik amper gemerkt. Op andere stukken veel keien waar je anders te voet stond of snel lek rijdt reed je nu vlot over. Is moeilijk te beschrijven k zou zeggen leen zo'n machien van Koen en trek naar Aywaille en laat de ardennen wat van hun ruwere terrein op je afvuren. Grote meevaller was ook de gewone weg toen de naft zo goed als op was asfalt opgezocht en reed toch nog ca 20 KM/U op vlakke weg aan een lage hartslag en dit met vermoeide benen wat goed meeviel voor de brede banden op lage druk.

Gewicht viel ook goed mee(al had ik natuurlijk een redelijk top gemonteerd model onder mijn wat te dikke kont.) Ook bergop heel stabiel enige tegenvaller was eigenlijk mijn platte conditie waardoor ik de rit wat moest inkorten. De looks van die dikke banden vind ik ook machtig.

Ben alvast benieuwd naar de prijzen van de Frames die volgens Koen er zeer binnenkort zouden aankomen. Alsook vraag ik me af of ze ook losse wielsets banden etc gaan aanbieden want daar is het aanbod aan deze kant van de plas nogal beperkt.

Vandaag nog even in de achtertuin gaan rijden met de hond over de natte rotskes en me toch regelmatig de bedenking gemaakt dat zou met ne Sandman toch vlotter gegaan of bij een zijpaadje mmm daar had ik me deftige banden graag eens doorgereden.

Al kan je er ook gewoon mee cruisen lijkt me het ruwere werk voor mij dan toch het grootste extra dat de fiets biedt.

Koen stuur me maar een prijslijst

Wat licht er al klaar:

Sun Ringle Lawwill 165 mm achter naaf.

Een SC 32 29" van Maverick als start/ reserve vork.
Een Duc Van Maverick die nog naar 29" moet omgebouwd worden en wacht op een grotere kroon iemand nen tall teveel?.
Een paar voor naafjes, Maverick, one one en een Maverick hope 20 mm conversie as.

Truativ tripple crank

Juicy Five's met 203 schijven al zou ik liever een setje Code's erop steken
Truativ Holzfeller pedalen en een setje TIME Rock Atac's

Een remote bediende drop zadelpen.

Nu hopen dat de prijzen wat meevallen, want zo goed als een huisje gekocht in de Aveyron(nog een goed speelterrein) waar de bankrekening toch even van zal moeten bekomen.
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

Een jaartje na de BCBR in Canada, start morgen in Wales de Black Mountains 3 days. Ben benieuwd hoe ik het daar met de Sandman zal doen ... .
Post Reply