Blij te lezen dat dit een goede tocht was.
Zelf de regiotour gereden (wegens vooraf ingeschreven en dat dit vorig jaar toch niet mis was) maar iets teveel 'autostraden' gekregen.
Bij deze tot volgend jaar.
Za 11/06/2011 Vloesberg - Flobecq :: 1ère Trans Collines VTT
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
meester biek
- Mountainbiker
-
zwiebertje
- Mountainbiker
Post by zwiebertje »
Had nog op voorhand gezegd dat;wanneer deze half zo goed zou zijn als de herdertjestocht,het nog in orde zou zijn!!
En ik denk dat het ruim de helft zo goed was(en misschien zelfs dubbel zo goed als de regiorit,zeker qua parcours)??
Natuurlijk heeft iedere nieuwgeborene enkele kinderziektes,die moet je er maar bijnemen!
Zo vond ik de startlokatie niet goed aangegeven,dit te samen met lokale wegenwerken.
Startlokatie niet geschikt voor massa-comsumptie,akkomodatie niet toereikend genoeg,en idd.typ.Waalse sfeer hier.
Parcours in eerste instantie iets te gewoon tot aan het heksenpad waar het inneens wel extreem werd!
Twee pogingen gedaan op de klimmen aldaar,maar noppes,wandelen dus en nog verscheidene wandelingskes gemaakt die dag!!
Misschien kwamen de Mich.dry-banden hier toch wat tekort,zekers in de vochtige plekjes in't bos?
Verder niets dan lof voor deze" eersteling"of het waren de onrijpe bananen op de dubbele bev.,een pijltje-of lintje hier-en daar
en dat stuk hobbel-de bobbel veld-oversteekje!!
Hier aangezet voor de 110+optielus!!!!!
Optielus???
Jawel,in het groootte bos van Frasnes een pijltje gemist en daardoor het gehele bos nog eens rondgereden,daar ik automatich
terug op het parcours kwam na enkele honderden meters en alzo op ongeveer 120 km uitkwam!!!!
Bij aankomst zat er daar ook iemand(een zekere pima,noemden ze hem) die ze zo te zien wat aan-een genaaid hadden!
Waarschijnlijk ergens overboord gegaan op de technische stukjes in de bossen??
Dus samen met die onfortuunlijke herder ook voor eventjes in de lappenmand..........
t'was hier dus duidelijk een TT niet voor mietjes al is en uitschuiver hier wel erg snel gemaakt??
Denk dat er hier bij moddertoestanden enkel met de quad of crossmoto,wat te crossen valt op een plezante mannier??
En ik denk dat het ruim de helft zo goed was(en misschien zelfs dubbel zo goed als de regiorit,zeker qua parcours)??
Natuurlijk heeft iedere nieuwgeborene enkele kinderziektes,die moet je er maar bijnemen!
Zo vond ik de startlokatie niet goed aangegeven,dit te samen met lokale wegenwerken.
Startlokatie niet geschikt voor massa-comsumptie,akkomodatie niet toereikend genoeg,en idd.typ.Waalse sfeer hier.
Parcours in eerste instantie iets te gewoon tot aan het heksenpad waar het inneens wel extreem werd!
Twee pogingen gedaan op de klimmen aldaar,maar noppes,wandelen dus en nog verscheidene wandelingskes gemaakt die dag!!
Misschien kwamen de Mich.dry-banden hier toch wat tekort,zekers in de vochtige plekjes in't bos?
Verder niets dan lof voor deze" eersteling"of het waren de onrijpe bananen op de dubbele bev.,een pijltje-of lintje hier-en daar
en dat stuk hobbel-de bobbel veld-oversteekje!!
Hier aangezet voor de 110+optielus!!!!!
Optielus???
Jawel,in het groootte bos van Frasnes een pijltje gemist en daardoor het gehele bos nog eens rondgereden,daar ik automatich
terug op het parcours kwam na enkele honderden meters en alzo op ongeveer 120 km uitkwam!!!!
Bij aankomst zat er daar ook iemand(een zekere pima,noemden ze hem) die ze zo te zien wat aan-een genaaid hadden!
Waarschijnlijk ergens overboord gegaan op de technische stukjes in de bossen??
Dus samen met die onfortuunlijke herder ook voor eventjes in de lappenmand..........
t'was hier dus duidelijk een TT niet voor mietjes al is en uitschuiver hier wel erg snel gemaakt??
Denk dat er hier bij moddertoestanden enkel met de quad of crossmoto,wat te crossen valt op een plezante mannier??
- jodelaietie
- Mountainbiker
- Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker
Post by jodelaietie »
SSSsssstt !!
Geen reclame maken aub .
Zalig tochtje, niet van het niveau van de Herders maar toch .
Vooral de zone rond km35 ,superleuk , km's bos.
Parcous en bepijling zijn het belangrijkste voor mij en dit was meer dan ok.
Wij hebben bijna niemand tegengekomen onderweg, zal volgende jaar al wat anders zijn dus ssssssssttt !
Laat ze maar komen die pays des collines tochten.
Geen reclame maken aub .
Zalig tochtje, niet van het niveau van de Herders maar toch .
Vooral de zone rond km35 ,superleuk , km's bos.
Parcous en bepijling zijn het belangrijkste voor mij en dit was meer dan ok.
Wij hebben bijna niemand tegengekomen onderweg, zal volgende jaar al wat anders zijn dus ssssssssttt !
Laat ze maar komen die pays des collines tochten.
- Jemp
- Mountainbiker
Ook voor mij heeft deze tocht de verwachtingen volledig ingelost. Gestart met nog een Steenbakker, maar aan de eerste bevoorrading besliste Steven dat hij voor de "full monthy" ging
. Ik koos wijselijk (zelfkennis is het begin van alle wijsheid...) voor de 85 waar ik een "gelegendheids trio" vormde met, blijkbaar, Herder Timmy en een Zwarte Man. Bedankt nog eens gasten voor de compagnie
.
Sluit mij aan bij Jodelaitie: parkoers en uitpijling zijn het belangrijkst en die waren zeer goed. Uiteindelijk komen we om te fietsen. Vind het trouwens vreemd dat er regelmatig opmerkingen verschijnen over de pijltjes. Hebben nooit getwijfeld, laat staan verkeerd gereden.
Ander puntje van kritiek die ik niet deel, zijn de "wandelpassages". Dit stoort me helemaal niet. Dit hoort er nu eenmaal bij. Het was ook niet zo dat we kilometers gewandeld hebben. Al bij al vielen deze erg mee en was het gevolg achteraf (of het stukje er net voor) de wandeling meestal waard.
De organisator enkele keren tegengekomen en deze was erg betrokken en begaan met zijn tocht
. Zeer sympatieke man en alles in het nederlands!
Toch een paar minpuntjes (lees: opbouwende kritiek):
- berijkbaarheid van de start (al hadden die wegenwerken er ook iets mee te maken)
- après was onbestaande. Niet dat ik een echte après biker was, maar deze tocht was zo mooi dat even bijpraten achteraf wel prettig zou kunnen zijn.
@Zwiebertje: monteer eens de nieuwe Wild Race'r van Michelin. Licht lopend en voldoende grip op dit parkoers. Was mijn eerste "modderrit" met deze banden en zeer aangenaam verrast.
@meester biek: ALs ge dezen gaat rijden, ga je nooit meer naar de regiotoer (maar zoals eerder reeds gezegd hier, tegen niemand verklappen hé)
Tot volgend jaar? Zeker weten
Sluit mij aan bij Jodelaitie: parkoers en uitpijling zijn het belangrijkst en die waren zeer goed. Uiteindelijk komen we om te fietsen. Vind het trouwens vreemd dat er regelmatig opmerkingen verschijnen over de pijltjes. Hebben nooit getwijfeld, laat staan verkeerd gereden.
Ander puntje van kritiek die ik niet deel, zijn de "wandelpassages". Dit stoort me helemaal niet. Dit hoort er nu eenmaal bij. Het was ook niet zo dat we kilometers gewandeld hebben. Al bij al vielen deze erg mee en was het gevolg achteraf (of het stukje er net voor) de wandeling meestal waard.
De organisator enkele keren tegengekomen en deze was erg betrokken en begaan met zijn tocht
Toch een paar minpuntjes (lees: opbouwende kritiek):
- berijkbaarheid van de start (al hadden die wegenwerken er ook iets mee te maken)
- après was onbestaande. Niet dat ik een echte après biker was, maar deze tocht was zo mooi dat even bijpraten achteraf wel prettig zou kunnen zijn.
@Zwiebertje: monteer eens de nieuwe Wild Race'r van Michelin. Licht lopend en voldoende grip op dit parkoers. Was mijn eerste "modderrit" met deze banden en zeer aangenaam verrast.
@meester biek: ALs ge dezen gaat rijden, ga je nooit meer naar de regiotoer (maar zoals eerder reeds gezegd hier, tegen niemand verklappen hé)
Tot volgend jaar? Zeker weten
die gasten stonden er nog rond 15 hr,die ene man deed mij bijna stoppen.grapjasMirlong1 wrote:Hier gisteren gestart voor de 65, ten koste van de Regitour.
Voor een eerste organisatie geen enkel minpunt voor mij, chapeau aan de organisatie.
Iemand ook lastig gevallen na de 1e bevoorrading net toen je een bos introk door enkele 'dronkaards'? Die biertjes tonden te verkopen
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
Idd, ik gaf het aan als negatief maar erg vind ik het niet. In de Ardennen moet je zo dikwijls van de fiets en daar klaag ik ook niet. Ik vond het gewoon raar dat je nu een technische klim had die bijna iedereen te voet moest doen en een rechtdoor-afdaling. Door beide te wisselen had je een zeer pittige rechtdoor-beklimming (die te doen is) en een leuke technische afdaling.Jemp wrote: Ander puntje van kritiek die ik niet deel, zijn de "wandelpassages". Dit stoort me helemaal niet. Dit hoort er nu eenmaal bij. Het was ook niet zo dat we kilometers gewandeld hebben. Al bij al vielen deze erg mee en was het gevolg achteraf (of het stukje er net voor) de wandeling meestal waard.