Za 11/06/2011 Vloesberg - Flobecq :: 1ère Trans Collines VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Ebbor wrote:Deze morgen opgestaan en een 15 min staan wachten in mijn tuinhuis en twijfelen of ik wel zou vertrekken want het regende pijpestelen.Dan toch vertrokken en achteraf gezien de juiste beslissing . Vanaf start tot aankomst geen regen meer gezien . 85 km gedaan die er 90 waren samen met Joost, Sam en Peter . Aangenaam verrast van het parcour zeer veel offroad en technische passages . Enkele kleine schoonheidsfoutjes van de organisator (geen noodnummer , slechts 1 afspuitpunt ) maar voor de rest chapeau voor de eerste keer aan de organisatoren .
Ik denk dat ik moet beginnen sparen voor een 29-er want Peter die reed vandaag overal door met zijne fiets op grote wielen .
.
Noodnummer stond op postits geschreven aan de start. Je kon ze wel degelijk meenemen
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Schitterende tocht. Samen met 4 MC's de tocht van 65 (67km) gereden.
Superaantrekkelijke streek met prachtige technische klimmen en héél mooie uitzichten :wink:
De passage door het heksenbos (heksenpad) in Ellezelles blijft toch iets magisch hebben met het 'mini beest' voor de leuke klim van het heksenpad en de versieringen langs het pad en in het bos.
Sommige passages konden wel vermeden worden en dit omdat rijden onmogelijk was, maar dit kan alleen maa verbeterd worden.
Ook mijn lievelingsspeeltuin, nl. het livierenbos was er bij, al was de bepijling daar wel wat ondermaats. Verkeerde weg genomen in het eerste singletrackparcourke...
Voor de rest was de bepijling méér dan voldoende, de 3 (!) bevoorradingen waren ruim voorzien en de sfeer was er telkens optimaal :wink:
Al bij al was ik nog tamelijk fris toegekomen, maar na 4 uur biken begon mijn rugske toch te protesteren en was ik blij dat ik in de auto zat.

Merci aan mijn compagnons Viv, Jo, Werner en Johan voor de compagnie !

Mijn route: http://connect.garmin.com/activity/91577460

Seeya next year... 8)
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

Deze morgen opgestaan om 7u30 en het was hier aan het gieten. Dan maar weer gaan slapen, want daar hadden we geen van beide zin in (ne mens is da ni meer gewoon he, na al die droogte :wink:). Dan alleen vertrokken rond 11u30, want mijn moeder kon enkel 's ochtends.
Gestart voor de 45km, met het gedacht evt. de 65km te doen. Maar die splitsing kwam veel te vroeg en omdat ik 1,5 maand heb stilgelegen door een enkelverstuiking en sindsdien amper 3 kleine tochtjes heb gereden (15-30-35km) wilde ik mij ook niet forceren. Enorm genoten en regelmatig stukjes herkend van de tochten van de Herders en de spijtig genoeg verdwenen tocht van Ronse.

+ Parcours, omgeving... als ik nu 1 plaats zou moeten kiezen om te komen wonen, het zou hier zijn. Altijd fantastisch, zowel met koersfiets als mtb :drunk:
+ Technisch: weer goed kunnen oefenen en overal deftig afgeraakt (op was dan soms weer wat anders, maar ale, kan ook ni alles in ene keer kunnen natuurlijk :wink:)
+ Bevoorrading: enorm uitgebreid, alleen spijtig dat er geen cola of gewoon water (wel aan de 1e, maar niet aan de 2e) was, want ik lust geen sportdrank of grenadinedinges.
+ Uitpijling: in het Livierenbos inderdaad minder en op een stuk dat er niet echt berijdbaar uitzag had er evt. ook wel een pijltje mogen staan voor de zekerheid (of een gevarenbordje wegens de diepe geulen).
- Afspuitstand: idd te, ik heb hem zo "van verre" afgespoten, zodat ik geen modder in de auto had, maar mooi opkuisen zal inderdaad nog moeten gebeuren.

In het Livierenbos had ik al door dat er waarschijnlijk geen tweede splitsing 45-65km ging komen, dus heb ik mij daar wat geamuseerd. Lusje van de organisatie 3x gedaan en er nog wat andere afdalingskes bijgedaan, 't was plezant :P Op de Pottelberg door een stomme stuurfout moeten afstappen, maar dan toch maar weer naar beneden gestapt en opnieuw begonnen. Ik moest en ik zou er op rijden en 2e keer was de goeie keer (dat is dan het voordeel van 45km te doen, dat ge u zo'n dingen kunt veroorloven :wink:).

Ik was van plan om dit jaar de Regiotour te rijden, maar toch voor deze gekozen, omdat ik de Herdersmarathon niet had kunnen doen. Maar euhm, als deze elk jaar wordt georganiseerd, weet ik eigenlijk niet of ze mij bij de Regiotour ooit nog gaan zien :wink:
tekikke wrote:In het livierenbos nog eens de weg/pijltjes kwijt geraakt... gelukkig was er een 'biker girl' die ons daar de weg toonde (waarvoor dank)
Graag gedaan :-)
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

vandaag ook aangezet voor oorspronkelijk de 85 maar toch gekozen voor 110 en me geen minuut van de 6 uur beklaagd, aja diene die op 10km van den arrivé daar in't midden van't veld stond te kakken met zen broek af wassekik 8-[
Signer
Mountainbiker

Post by Signer »

Door omstandigheden maar om 10u30 gestart voor de 85km.
Chapeau wat betreft parcours,regiotour = past time :wink: :wink:
Een zeker niet te onderschatten tochtje waarbij ik me aansluit bij zowel positieve(parcours,vriendelijkheid,Waalse sfeer,....) als de negatieve puntjes.(bevoorrading,wandelpassages,afspuit,..)
Spijtige zaak dat in het bosje na de derde bevoorrading de bepijling inclusief linten weg waren of niet meer vast hingen.
Hierdoor wat het noorden kwijt en bij terugvinden pijl zat ik zonder te weten op de 65km #-o :oops: :oops: #-o ,dus maar een 78,..kmtjes gereden :lol: :lol:
Staat voor volgend jaar gemarkeerd. =D> =D> =D> =D> =D> =D>
IvanIvankov
Mountainbiker

Post by IvanIvankov »

s-biker gert wrote:vandaag ook aangezet voor oorspronkelijk de 85 maar toch gekozen voor 110 en me geen minuut van de 6 uur beklaagd, aja diene die op 10km van den arrivé daar in't midden van't veld stond te kakken met zen broek af wassekik 8-[
met u broek aan is dat nogal veel werk om achteraf te wassen he 8)
heuveltje
Mountainbiker

Post by heuveltje »

vanmorgen gestart voor de 115,met fly.
voor mij moet je maar doen in 3 gemeenten frasnes,ellezlles flobecq,straal van max 15 km. de parcourbouwer dikke plium.
vanaf 3 bev. zelfde als de herdersmarathon.een slecht stuk moeilijk berijdbaar;dacht twee jaar terug ook in optielus vd herders.
met min aan linten in het bos alles te doen ,beetje zoeken livierrebos.

een hoogdag,dit was de waals herdersmarathon.
2100 hgtm,114 km,6 hr20 op de mtb.
wat moet een mens nog meer hebben.

ps.als er veel regen valt,is dit parcour,nie te doen.

grt een tevreden mtb
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

fietsertjeAnn wrote:Deze ochtend 'Den Bart' gaan oppikken om samen de lange afstand te rijden. Op weg naar Flobecq behoorlijk wat regen gehad en gedacht 'Moeten wij in zo'n weer 110 km mountainbiken !' Bij aankomst hééééél weinig volk. Vrij vlug kunnen vertrekken.
Was jij de blonde dame die ons nog verwittigd had dat onze maat langs de kant zat met krampen? :lol:

Vandaag de 85km gereden, ik had nog de nachtploeg gedaan en zat pas om 4u vanmorgen in bed. Om 7u eruit en dan de bij momenten gietende regen zien deed me al twijfelen... Mijne maat uit Brakel stuurde dat het daar al gestopt was met regenen dus toch aangezet.

Ervaringen:
+ parcours, de streek leent zich er perfect toe en ze hebben er ook goed gebruik van gemaakt
+ keuze op de bevoorrading, eindelijk eens wat andere koekjes dan altijd maar cake/peperkoek. Zelfs salami kan smaken!
+ de typische Waalse sfeer (incl. Quintine) kwam hier ook al boven, alles rustig en met een vriendelijke lach. Vandaag ook geen last gehad van koerskonijnen of opdringerige MTB'ers die persé voorbij willen.
- de plaatsing van de bevoorradingen (iets te ver uit mekaar, al heb ik met mijn Camelbak niet direct een probleem en zijn we de laatste jaren waarschijnlijk ook wat te veel verwend door bvb de Herdermarathon). Aan de 2e zeiden ze ook dat er maar 2 waren en op D'Hoppe stond er plots toch nog een 3e.
- Bepijling: kleur en grootte was zeer goed maar in sommige bochten stonden ze redelijk laat. Livierenbos was, zoals reeds gezegd hierboven, zelfs zo goed als niet uitgepijld. Op veel plaatsen hingen de linten los te wapperen... Soit ja, die bos kennen we vanbuiten dus voor ons geen probleem en dan zelf maar een rondje gedaan.
- Een paar passages waren net te zwaar om te rijden, doe ze in omgekeerde richting en bijna iedereen zal wel rijden (Heksenpad en stukje in Brakelbos)

Conclusie: een organisatie die ondanks de kleinschaligheid er toch al iets moois wist van te maken. Kunnen ze die mindere puntjes wegwerken wordt dit ook 1 van de super TT's in de streek. Voor mij persoonlijk leuker dan regiotour.
heuveltje
Mountainbiker

Post by heuveltje »

heksenpad op geredendit was geen probleem
brakelbos was nie te doen,was da die steile helling links naar boven los aarde wortels.
jootje
Mountainbiker

Post by jootje »

heuveltje wrote:vanmorgen gestart voor de 115,met fly.
voor mij moet je maar doen in 3 gemeenten frasnes,ellezlles flobecq,straal van max 15 km. de parcourbouwer dikke plium.
vanaf 3 bev. zelfde als de herdersmarathon.een slecht stuk moeilijk berijdbaar;dacht twee jaar terug ook in optielus vd herders.
met min aan linten in het bos alles te doen ,beetje zoeken livierrebos.

een hoogdag,dit was de waals herdersmarathon.
2100 hgtm,114 km,6 hr20 op de mtb.
wat moet een mens nog meer hebben.

ps.als er veel regen valt,is dit parcour,nie te doen.

grt een tevreden mtb
Slecht stuk zat na Livierenbos, in Everbeek-Beneden.
Hoofreden dat het zo slecht was: niet gemaaid! Dit blijft hoe dan ook een moeilijke passage, maar met kort gras kom je hier wel door met beetje techniek.
FYI: Optielus vd HM ligt volledig op Maarkedal (Etikhove/Nukerke)
Post Reply