11/06/2011 Regiotour

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
MNG
Mountainbiker

Post by MNG »

100km gestart in regen en behoorlijk wat modder, daarna prima fietsweer.
Goed georganiseerd, super bevoorrading etc...Volgende keer toch maar weer de natuur in bij onze walenbroeders.
VaMalder
Mountainbiker

Post by VaMalder »

Gestart voor de 100km in Denderhoutem rond 8u. Vertrokken met het regenvestje maar uitgedaan na een paar km wegens te droog. Al bij al alles goed berijdbaar al heeft het hoge asfaltgehalte er ook iets mee te maken. Perfecte bepijling en goede bevoorrading , sommige wat kort opeen maar das muggenzeiken :p
Vandaag 2 hellingen gedaan die ik nog niet gedaan heb, de muur en de congoberg, ook een meevaller.
Thuisgekomen na net geen 5 uur op de velo te hebben gezeten, tot volgend jaar voor de 130 :)
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Perfect berijdbaar en ideaal weer : niet te warm of koud, geen modder, geen stof.
Parkoer was beter dan vorige edities. Ferm dagske gehad.
sofeurken
Mountainbiker

regiotour

Post by sofeurken »

vandaag voor mijne 1ste keer den regiotour afgebold(130km)samen met philspec.gestart in erpe-mere in de regen,onder de baan ook nog een fikse bui gehad met zelfs hagelstenen!maar tussendoor goed fietsweer :lol:
het parcours was door zijn afstand op t eind nog een beetje lastig,voor de rest bolde het wel overal goed,leuk om nog s de muur te kunnen oprijden.veel bevoorr voor veel geld,had echter voor zo n toch wel grote organizatie wel verwacht van veel meer bikers te zien.
jaro
Mountainbiker

Re: regiotour

Post by jaro »

sofeurken wrote:had echter voor zo n toch wel grote organizatie wel verwacht van veel meer bikers te zien.
Die zijn er wel, maar zijn verdeeld over het ganse parkour, vandaar die indruk.
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

Toch een gedeeld gevoel na het rijden van deze tocht ...
Tevreden dat het zo goed ging om deze 105 km te bollen, maar denk niet dat het aan m'n goede conditie ligt.
Teveel baan (vooral stuk tussen Gbrgn en Winnik) en veel 'autostradeoffroad' zorgden voor een hoog gemiddelde.
Wel een superorganisatie : veel parking, veel en goede bevoorradingen, gevaarsborden (nooit zoveel kruispunten op een tt gedwarst), vriendelijke mensen, vlotte inschrijving, democratische prijzen voor de Ename en bbq worst (2 euro), goede bepijling (toch één keertje door eigen fout pijltje gemist), wel een redelijk frisse douche in Zottegem.
MirFlash
Mountainbiker

Post by MirFlash »

Laat gestart, omwille van de douche 's morgens, tot Winnik gereden om te starten. Misschien had ik toch moeten né flipper steken.
Na 65 hetzelfde als McRed, maar de linker. Zo op het gemak verder gereden.
In Zottegem keek ik naar de profielen, 105 en 1296 hm, dus van Geraardsbergen tot mijn aankomst zou ik in principe evenveel hoogtemeters hebben, dat ik al gereden zou hebben, wat sparen en dus voor het laatste deel zeker vanaf Geraardsbergen zitten wachten op de "toppen".
OK der was bergop maar eerlijk, was niet om naar huis te schrijven.

Dan maar terug gereden naar huis en een ommetje genomen met mijne 22° om thuis af te klokken. 121 en 1058 hm
Ik heb het nog niet exakt bekeken, maar organisator sprak van 105 en 1296 hm, maar ik zou eerder zeggen +/-100 en +/- 900 hm.

Met die gespreide start was het nt druk op het parcours, nice.

Heb folders zien liggen van een tocht in Vlezenbeek, da zou ook wel heel interessant kunnen zijn.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

MirFlash wrote:Laat gestart, omwille van de douche 's morgens, tot Winnik gereden om te starten. Misschien had ik toch moeten né flipper steken.
Na 65 hetzelfde als McRed, maar de linker. Zo op het gemak verder gereden.
In Zottegem keek ik naar de profielen, 105 en 1296 hm, dus van Geraardsbergen tot mijn aankomst zou ik in principe evenveel hoogtemeters hebben, dat ik al gereden zou hebben, wat sparen en dus voor het laatste deel zeker vanaf Geraardsbergen zitten wachten op de "toppen".
OK der was bergop maar eerlijk, was niet om naar huis te schrijven.

Dan maar terug gereden naar huis en een ommetje genomen met mijne 22° om thuis af te klokken. 121 en 1058 hm
Ik heb het nog niet exakt bekeken, maar organisator sprak van 105 en 1296 hm, maar ik zou eerder zeggen +/-100 en +/- 900 hm.

Met die gespreide start was het nt druk op het parcours, nice.

Heb folders zien liggen van een tocht in Vlezenbeek, da zou ook wel heel interessant kunnen zijn.
In Denderhoutem hadden ze me gezegd dat er iets door de 900 starters waren in totaal ipv de bijna 1300 van vorig jaar. Het pinksterweekend zit daar ook natuurlijk voor iets tussen en de vluchters naar Flobecq ook natuurlijk.
Voor het stuk van G'bergen naar Winnik gaan ze het herbekijken tegen volgend jaar zeiden ze want dat vonden ze er zelf dik over, ( 10 km asfalt vreten dus ).

MaC'Red 8)
fillou
Mountainbiker

Post by fillou »

Wij hebben blijkbaar ergens vijf km gemist, want eens terug in e-m hadden we er net geen honderd. Ik denk na Geraardsbergen, want we stonden veel te snel in winnik. Nochtans moesten we nergens naar een verloren pijltje of zo iets zoeken... Vreemd. Maar goed, als het dan toch asfalt is, hebben we weinig gemist.

Voor het echte marathonwerk zal ik in elk geval nog veel boterhammetjes moeten eten.
goldfinger
Mountainbiker

Post by goldfinger »

Voor mij de mooiste en lastigste editie sinds het ontstaan van de regiotour. Toch gemakkelijk en rustig uitgereden.
(1998 buiten beschouwing gelaten)
Redelijk wa nieuw op de 130km, asfalt...ok gelukkig maar, want bij regenweer zouden asfaltklagers gesmeekt hebben naar asfalt!
Alleen al de Kakelenberg was vroeger een marteling op dat gebied.
Dus, 't was goe, 't was leuk, and...we did it again! ;-)
Wie meer wil, de Ardennen liggen iets zuidelijker :-D
Cijfertjes: 135km, 21 avs, 1180 hm.
Post Reply