Za 11/06/2011 Vloesberg - Flobecq :: 1ère Trans Collines VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
Ebbor
Mountainbiker

Post by Ebbor »

Deze morgen opgestaan en een 15 min staan wachten in mijn tuinhuis en twijfelen of ik wel zou vertrekken want het regende pijpestelen.Dan toch vertrokken en achteraf gezien de juiste beslissing . Vanaf start tot aankomst geen regen meer gezien . 85 km gedaan die er 90 waren samen met Joost, Sam en Peter . Aangenaam verrast van het parcour zeer veel offroad en technische passages . Enkele kleine schoonheidsfoutjes van de organisator (geen noodnummer , slechts 1 afspuitpunt ) maar voor de rest chapeau voor de eerste keer aan de organisatoren .
Ik denk dat ik moet beginnen sparen voor een 29-er want Peter die reed vandaag overal door met zijne fiets op grote wielen .
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

De 85(90) gereden samen met CP, Ebbor en de revaliderende Jodelaitie.
Parcours was pittig genoeg, voldoende hm en zga geen modder =D>
Hier en daar toch een ferme streep techniek, en ferm lastige passages. Kortom: toch een aantal keer te voet :oops:
We hadden iets van 1600hm op deze afstand, genoeg als opwarmer voor Theux as maandag.

Puntjes van kritiek:
- pijltje meer op sommige plaatsen, maar overall goed en duidelijk
- bev'n waren teveel koeken, cakes, snoep naar mijn gedacht... en jammergenoeg groene bananen :(
- geen pechnummer?
- bikewash was 1 hogedruk spuit achteraan het gebouw, niet echt aangegeven
+ typisch waalse sfeer, zowel voor - tijdens - na de tocht
+ parcours voldoende afwisseling, mooie streek!
+ prijs kwaliteit zeer goeie tocht

Zeer goeie 1st editie dus =D>
jootje
Mountainbiker

Post by jootje »

voor wie nu noch met pech langs de kant zou staan #-o
maar wel mobiel internet bij heeft: 0495 100 690 was het noodnummer :-D
'k heb er wel zelf achter gevraagd en dan kreeg ik zo'n snipper van een in drie gescheurd visitekaartje waar het op geschreven stond =D>

rest v mijn bevindingen zal ik later wel eens posten.
'k denk wel dat de mensen op de 110 hier het meest tevreden zullen geweest zijn met het parcours.
MC Johan
Mountainbiker

Post by MC Johan »

Herder Pete wrote:Net terug van spoed, hechting in de lip en enkele kneuzingen, maar voor de rest alles ok :)

Bedankt aan de man die in het bos van flobecq achter mij reed en onmiddelijk klaar stond om te helpen. Bedankt! =D> =D>
Ook de mensen aan de bevoorrading, bedankt voor de morele steun :)

En de rit, ferm lastige brok. Maar aangezien dat het parcour vrij vertrouwd aanvoelde, had ik dat wel verwacht :wink:
Spoedig herstel !
Ik was één van de Mountain Challengers die je aan de bevoorrading moreel gesteund hebben.
Ik vermoed dat je er wel nog zal doorkomen ! :-)
Tot een volgende gelegenheid.
MC Johan
Mountainbiker

Post by MC Johan »

Ik vond de bepijling OK. Wij (5 mountain challengers) hebben de 65 km gereden. Nergens getwijfeld, nergens verloren gereden.
Enig minpuntje vond ik een paar strookjes waar iedereen te voet ging, volgens mij door niemand te doen om naar boven te fietsen wegens een combinatie van te steil en te glibberig hout op de ondergrond.
3 bevoorradingen op 65 km vond ik meer dan voldoende en het aanbod was OK. Ik heb het wel niet zo begrepen op die grenadine- en muntsiropen, maar dat is een persoonlijke smaak en in Wallonië is dit blijkbaar nogal populair.
Het was mij tijdens de rit niet opgevallen dat er geen pechnummer was, gelukkig niet nodig gehad. Een kromme, verroeste nagel zorgde wel voor een platte band aan het "Ronnybos" (remember Herdersmarathon).
Was natuurlijk maar de eerste organisatie daar in Flobecq en alle begin is moeilijk.
Ik probeer volgend jaar terug aan de start te staan.
fietsertjeAnn
Mountainbiker

Post by fietsertjeAnn »

Deze ochtend 'Den Bart' gaan oppikken om samen de lange afstand te rijden. Op weg naar Flobecq behoorlijk wat regen gehad en gedacht 'Moeten wij in zo'n weer 110 km mountainbiken !' Bij aankomst hééééél weinig volk. Vrij vlug kunnen vertrekken.
--> mooi parcours met inderdaad technische passages (zowel klimmetjes als afdalingen)
--> oorspronkelijk 3 bevoorradingen die er uiteindelijk 4 geworden zijn met heel veel keuze om te knabbelen maar we misten wel iets van sportdrank
--> heel vriendelijke mensen aan de bevoorradingen en aankomst
--> op de lus van de 110 km geen kat gezien laat staan een biker
--> wat babbeltjes geslaan met een herdertje en zijn compagnon en nog enkele forumbikers
--> niet moeten wachten aan de afspuitstand
Na 110,62 km en hv 2160 m (volgens mijn Garmin) hééééél tevreden en volledig droog aangekomen.
Voor de mensen van de organisatie =D> =D> =D> voor hun 1ste tt en een dank-u-wel aan 'den Bart' om samen met mij deze tt te rijden.
buzze
Mountainbiker

prachtig!

Post by buzze »

Schitterende tocht! Ik kende de streek nog niet echt meer dit is zeker voor herhaling vatbaar. Wel zwaarder tochtje dan verwacht. Voor een eerste organisatie super geslaagd!!

Merci
slashy
Mountainbiker

Post by slashy »

iemand die de track van de 90 of de 110 heeft ? heb moeten passen wegens ziekte :(
bonsai
Mountainbiker

Post by bonsai »

Ook handgeschreven noodnummer gekregen op een snippertje van een papiertje.
IvanIvankov
Mountainbiker

Post by IvanIvankov »

Het begon als een triestige dag. Eerst bleek dat mijn voorband plat stond. Blijkbaar een leegloper van mijn vorige rit. Dus voor ik vertrek nog snel die band wisselen. Tegen dat ik goed en wel klaar was begon het dan straf te regenen. Dan toch maar even blijven zitten met de twijfel om nog te vertrekken (als het zo zou blijven). Na een half uurtje was de regen weer over en dan toch richting Flobecq gereden. In de auto scheen het zonnetje mij al toe, de heuvels lachten vrolijk naar mij en de talrijke bossen stonden mooi groen te wezen :P .

Al vanaf de inschrijving was het heel rustig. Ze hadden wel degelijk een noodnummer, snel opgeschreven op een streepje papier, en je moest er om vragen. Dan maar op weg en al na een aantal kilometer meteen een stevig klimmetje. Wat volgde was een prachtige tocht door een streek die gewoon gemaakt is om te mountainbiken. Voor een tocht die pas aan zijn eerste organisatie toe is was het zeer goed in orde. Veel mooie stukken, zelfs een prachtig privébos (op boucle 1 van de 110) waar je op een gegeven moment gewoon tussen de bomen van het pad af naar beneden dook. Aan de aankomst kwam de organisator me persoonlijk (en in het nederlands) vragen wat ik van de tocht vond. Hij vertelde me ook dat er zo'n 400 inschrijvingen waren.

+ goede punten
- schitterende stukken door de bossen crossen
- vriendelijke vrijwilligers
- lekkere chocolade koekjes aan de bevoorrading (ik zou er van kunnen blijven eten :roll: )
- goede uitpijling (op het stukje in het Livierenbos na, waar ik dan mezelf maar heb doorgegidst)

- min puntjes
- jammer van de enkele 'TE stukjes'. Stukken die beter aan wandelaars worden gelaten (of naar beneden worden genomen)
- groene bananen :( (ik heb dan maar koekjes gegeten)
- afspuitstand was een hogedrukreiniger (ik zal mijn fiets deze week thuis een mooie poetsbeurt geven)
- het Livierenbos mocht van mij gerust meer benut worden (maar ja ik hou dan ook van dat spelen)
- mijn benen (maar daar kan de organisatie weinig aan doen #-o )

Het is misschien jammer voor de Regiotour, maar als volgend jaar weer in Flobecq wordt gereden kies ik opnieuw voor het prachtige Pays des Collines =D>

ps: mijn track : http://connect.garmin.com/activity/91640601
Er zit wel (zeker 1) privé in, dus uit respect voor de organisatie niet zomaar blind narijden.
Last edited by IvanIvankov on Sat 11 Jun 2011 20:52, edited 1 time in total.
Post Reply