Zo 12/06/2011 Mesen :: Mesen Classic VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Braket
Mountainbiker

Post by Braket »

Deze namiddag klein toerken gefietst
Bedoeling was om deze van Quesnoy-sur-Deule te rijden die zondag doorgaat maar was nog niet volledig uitgepijld.

Wat mij opviel, veel pijltjes van de tourtocht van Mesen tegengekomen in tegenovergestelde richting!!! Rode fijne pijlen in belgie en MC geschilderde letters in Frankrijk. (Of zijn het deze pijlen niet?)

Heb dan een deel van deze pijlen gevolgd. (Van Waasten naar Komen langs de Leie en terug kant Frankrijk. (maximaal is niet benut)

Als het inderdaad om deze pijlen gaat, denk ik dat het beter de zaterdag te rijden is, want deze van Quesnoy gaat enkel op zondag door.

Normaal v/d partij zaterdag vertrekken van thuis en zondag naar Rekkem ook vertrekken van thuis

@Spiermassa Bois de la Hutte is inderdaad in Ploegsteert
Er zijn 2 verschillende mogelijkheden om het bos naar beneden te vlammen (de ene technischer dan den andere, k'weet niet welke ze aandoen)
K'zal deze week wel nog eens op verkenning gaan, het is toch één van mijn trainingsparcour
Braket
Mountainbiker

Post by Braket »

oups 2x gepost

Natuurlijk voor zondag ben ik ook verkeerd Rekkem niet maar GULLEGEM
marc le vélo
Mountainbiker

Post by marc le vélo »

de pijlen van de Mesen Classic zijn correct !
www.525.be
Gio007
Mountainbiker

Post by Gio007 »

Heel wat regen hier in de regio dus hopelijk wat modder morgen :-D
freesoul
Mountainbiker

Post by freesoul »

verwacht niet teveel modder het zal snel opdrogen
stuer
Mountainbiker

Post by stuer »

GROTE MISLUKKING, punt
Gio007
Mountainbiker

Post by Gio007 »

NIET AKKOORD. Heel mooie tocht, MAAR de bepijling kan stukken beter. Aangekomen met 60 ipv 50km. Dus dat is iets waar zeker aan gewerkt moet worden. En graag bij aankomst ook iets om te knabbelen.

Wat het parcour betreft vond ik het super. Zeker het Franse gedeelte.
plummecrosser
Mountainbiker

Post by plummecrosser »

mooie tocht als je hem vond,veel te weinig pijlen die niet goed zichbaar waren en als je een pijl zag moest je goed kijken aan welke kant moest afslaan, het franse gedeelte was zeer goed maar ik vrees voor morgen, naar het schijnt is er een franse mtb tocht die de tegengestelde richting aandoet, bevoorrading was goed afspuitstand slecht en de boterham of gewoon een wafel op het einde ontbrak ook wel, voor een eerste organitatie kan het door de beugel als ze leren uit hun fouten kan dit nog de volgende jaren een hele mooie tocht worden, als ze niks veranderen zal het vlug gedaan zijn, wel spijtig is dat ze voor een eeerste organitatie direct gaan voor de dubbel.
Ons toch nog goed geamuseerd samen met de twee broers uit Dikkebus, al was de tocht voor ons bijna voorbij na 12km, een platte band en een buitenband met een scheur erin van een tweetal cm, een inschrijvingskaartje van vorig jaar in de buitenband gestoken en de rest van de tocht geen probleem meer gehad, Menen doe iets met de reacties en alles komt dik in orde, ik kom volgend jaar zeker terug.
oxirane
Mountainbiker

Post by oxirane »

Iets positiefs zeggen over deze tocht is moeilijk. Bepijling was ondermaats herhaaldelijk verkeerd gereden. Op bepaalde momenten was het eerder een zoektocht. Op het einde zelfs geen pijlen meer gezien en de weg naar Mesen moeten vragen. Bevat tevens veel lange stukken asfalt die gelukkig werden afgewisseld met toch enkele mooie stroken onverhard. Dit is de enige positieve noot die ik kan vermelden.
Rest: afspuitstand slecht, niets om te knabbelen bij aankomst, geen douche mogelijkheid.
Ben zwaar ontgoocheld over deze rit.
pro29
Mountainbiker

Post by pro29 »

niet veel soeps

slechte bepijling, veel weg en magere bevoorrading

wij waren met 2 en van de streek en zijn meerdere malen verkeerd gereden door ontbreken of slecht plaatsen van pijlen

laatste keer na speedway verkeerd gereden en dan maar besloten om zo tot mesen te rijden.

was 1e en laatste keer aanwezig te Mesen.
Jammer
Post Reply