11/06/2011 Regiotour

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Frankiebis
Mountainbiker

Post by Frankiebis »

Hoe zou de staat van het parcours zijn na de fikse regenbuien?
goldfinger
Mountainbiker

Post by goldfinger »

Momenteel geen regen meer. Grond kan wat absorberen en veel zal weg zijn tegen morgenvroeg. De buienradar ziet geen regen meer tot morgennamiddag voor het centrum van het land. Dus...'t goe bollen! :wink:
MirFlash
Mountainbiker

Post by MirFlash »

MaC'Red wrote:
MirFlash wrote:Start Ninove, ga voor de 100km + de verbinding, zit het snor, ga ik op den 130 km, wel met gekneusde ribben (nie vragen) de laatste 2 weken nie veel gereden :cry:
amaai korosje zeg, ik wens u het beste en mss kom ik u wel tegen onderweg

MaC'Red 8)
'k Zal de enige zijn die nie kan lachen hoesten of niezen :roll:
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

MirFlash wrote:
MaC'Red wrote:
MirFlash wrote:Start Ninove, ga voor de 100km + de verbinding, zit het snor, ga ik op den 130 km, wel met gekneusde ribben (nie vragen) de laatste 2 weken nie veel gereden :cry:
amaai korosje zeg, ik wens u het beste en mss kom ik u wel tegen onderweg

MaC'Red 8)
'k Zal de enige zijn die nie kan lachen hoesten of niezen :roll:
Allez tot morgen alvast, ik vertrek in denderhoutem rond 8.15 - 8.30h, rij met een rooie cube reaction en Mountain Challenger truike en mss ne camera op mijne blouw - grijze helm

MaC'Red 8)
MirFlash
Mountainbiker

Post by MirFlash »

Jeez om dat uur sta ik nog onder den douche. :P

Allé afsluiten, alles ligt klaar voor morgen :wink:
MirFlash
Mountainbiker

Post by MirFlash »

Als ik buiten kijk stel ik mij de vraag of nog onder de douche moet kruipen deze morgen !!!

Zal waarschijnlijk né Flipper steken, want in zo'n weer 130 km rijden met een natte ... brrr :roll:
fillou
Mountainbiker

Post by fillou »

MirFlash wrote:Als ik buiten kijk stel ik mij de vraag of nog onder de douche moet kruipen deze morgen !!!

Zal waarschijnlijk né Flipper steken, want in zo'n weer 130 km rijden met een natte ... brrr :roll:
yep, 't is aan het regenen ...

Waarschijnlijk een harde ondergrond, maar bovenop een fijn laagje modder. En na vijf kilometer kletsnat.

Here we go!
PrismaII
Mountainbiker

Post by PrismaII »

Deze morgen om 7:15 vertrokken voor de 70 km in Erpe-Mere. Het was weer eens wat anders : rijden in wat modder. Vooral dan in buurt van Erpe-Mere. Lang geleden... Verleden week op de Hagelandse Chrono nog stof gegeten en oververhit geraakt. Vandaag nat en fris...Van contrast gesproken.

Onderweg naast de bevoorradingen ook nog wat anders tegengekomen : een groep koeien op weg van hun wei naar hunne stal. Even halt moeten houden totdat de boer de weg terug 'open' verklaarde.

Bij aankomst in Erpe-Mere stond er tot mijn verwondering slechts 60 km op mijn teller. Heb ik ergens iets gemist ?

Gadget afgehaald (ik moet nog bezien wat het precies is...), de fiets een douchke gegeven en weer naar huis gereden.
sensaboy
Mountainbiker

Post by sensaboy »

ook gestart voor de 70 km en bij aankomst maar 62 km had het maar zien staan op de laatste tussenstop dat er op het papier 63km stond anders toch de 100 km gereje maar al bij al goed geamuseerd en geen drup regen gehad op naar volgend jaar
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

Ondanks de regen deze ochtend toch vertrokken want slechter dan 2008 kon het niet worden, ik was echter alleen vandaag want de andere MC's waren naar Flobecq gevlucht.
Gewapend met de mp3 speler dan gestart richting Mere over de leuke boerenwegels en wat singletrails, het parcours lag er versassend goed bij eigenlijk het 't Eiland lag vooral droog wat we al anders hebben geweten. Voor we Mere bereikten dan wat spelen op het crossparcours en dan wat banaan eten en terug verder door naar Herzele. Hier en daar waren enkele paadjes veranderd maar dat was het dan ook, Van Herzele naar Zottegem was wat meer asfalt en teven de kortste afstand ook van nog geen 9 km.
De Up tempo deuntjes in mijn oren maakten dat ik toch een schoon tempo had en kon houden. Tot hier ook veel op het buitenblad kunnen blijven wat resulteerde in een zere rechter knie, ik zal mss wat TE hevig geweest hebben #-o . Aan de splitsing 100 - 130 dan wijselijk de 100 genomen voor de zekerheid en wat verder staat er dan een biker aan de kant die nogal bruuit tegen de betonplaten was gesmakt in dat smal paadje en vreesde voor zijn sleutelbeen. Doch wilde hij op het gemak verder doorrijden naar G'bergen in de hoop dat de pijn zou minderen/weggaan.

De grote verrassing was toch de kakelenberg die helemaal afgevlakt was dus geen modderplassen en toestanden meer zoals tijdens voorgaande tochten zoals de RVV onlangs nog. Allez op naar de RV en dan de Muur en langs de zijkant richting Bosberg al viel dat wel wat tegen amaai, ze hadden ons beter de Bosnerg zelf laten oprijden.
Wat we vanaf daar kregen was TE voor woorden aan vuil te maken, ik begrijp dat ze er een nieuwe RV / startplaats bijwillen maar ons voor dik 9 km over geasfalteerde wegen te sturen is er wat over, een troost was dat het meestal nog bergop was ook zoals de Congoberg bvb.

Van Winnik restte me nog een dikke 22 km naar Denderhoutem terug welke ik met een andere biker heb afgelegd of toch voor zover dat ek ko volgen want eens ik teveel kracht zette blokkeerde de knie bijna dus terug souplesse verder.
Door de veldwegels door reden we naar Pollare waar ze ook wat kuitenbijters laten liggen hebben maar soit, de wandelbrug over de dender over en langs de Wildermolen terug naar Eichem en over de steenweg naar Nederhasselt terug.
Nog het boske aan de steenbakkerij door en dan door naar de finish om mijne gadget op te pikken zijnde zo een speciale handdoek die zelf droogt of zoiets.

Toch algelijk tevreden van mijne dag uit, mijn snelste tijd neergezet van mijn nu 12 gereden editie's, goed voorziene bevoorradingen ( 6 in totaal =D> ) enkel de doorsteek G'bergen - Winnik viel wat tegen.

In totaal 104.14 km en 997 hms tegen 22.22 km/h

MaC'Red 8)
Post Reply