Focus Donna HT1.0

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Unigirl
Mountainbiker

Focus Donna HT1.0

Post by Unigirl »

Momenteel rij ik nog met de mtb van mijn man en hoewel we maar 2cm schelen qua grootte ligt deze bike me toch niet zo. Daarom zijn we nu aan het overwegen om dit damesmodel aan te schaffen.

We hadden eerst gedacht aan de Cube Access WLS Pro maar vermits die niet meer leverbaar zijn in 19" zijn we overgestapt naar Focus.
Het merk is niet zo bekend dus ik vroeg me af of sommigen onder jullie hier al ervaring mee hebben.

De specificaties staan hier:
http://www.focus-bikes.com/be/nl/bikes/ ... -10-5.html
Stancke
Mountainbiker

Post by Stancke »

Wat is het budget?
Unigirl
Mountainbiker

Post by Unigirl »

Het budget is max € 1.000
K&Jprojects
Mountainbiker

Post by K&Jprojects »

ik zou ook eens kijken bij canyon en cube
en aangezien jij toch niet echt "past" op dat mannenmodel, misschien best eerst eens goed alle modellen testen vooraleer je koopt!
Mistersvekke
Mountainbiker

Post by Mistersvekke »

Mss toch eens een kleiner mannenmodel passen.
Unigirl
Mountainbiker

Post by Unigirl »

Ik weet niet wat er fout is met te zeggen dat de bike van mijn man mij niet zo goed ligt maar soit.
Ik vroeg me gewoon af of er mensen hier al ervaring hadden met Focus...

Canyon hebben we bekeken, levertermijn van 15 weken voor het model dat ik verkies, dat is me net iets te lang.
In de Cube WLS serie is er geen 19" meer leverbaar. Ik heb de 17" getest maar deze werd me door de winkelier ook afgeraden.

De reden waarom ik voor een damesmodel zou opteren is omdat dit stuur iets hoger staat in verhouding tot het zadel (of dat is alvast de uitleg die ik kreeg) maar misschien kijk ik idd best ook een tussen de mannenmodellen...
tipi
Mountainbiker

Focus

Post by tipi »

In Duitsland staat Focus zeer hoog aangeschreven (is wel een duits merk) Ben zelf ooit eens gaan kijken en wat me opviel was dat ze een carbon bike aanboden met fox-vork en xtr-componenten voor 1800€. Die bleek echter wel bijna 13kg te wegen wat ik wel vreemd vond. Bleek dat er nogal lompe wielen onder gemonteerd waren. Testen die handel zou ik zeggen!
Focus biker
Mountainbiker

Post by Focus biker »

Ikzelf ben een Focus fan!
Mijn MTB, koersfiets en de teamfietsen van onze rennersclub zijn Focus. We hebben nog geen enkel probleem ondervonden aan dit merk. Je krijgt een eerlijke prijs met degelijke afmontage.
Aanschaffen en je zult er geen spijt van hebben! Wel zorgen voor de juiste maat... :wink:
IvanIvankov
Mountainbiker

Post by IvanIvankov »

Ik heb ook een Focus en ben er zeker content van.
Hij is ondertussen iets meer dan een jaar oud en ik heb er toch al goed van genoten. Zeker prijs/kwaliteit zijn dit wel goeie bikes denk ik.

Mijn bike:
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... highlight=
Mistersvekke
Mountainbiker

Post by Mistersvekke »

Unigirl wrote:Ik weet niet wat er fout is met te zeggen dat de bike van mijn man mij niet zo goed ligt maar soit.
Ik vroeg me gewoon af of er mensen hier al ervaring hadden met Focus...

Canyon hebben we bekeken, levertermijn van 15 weken voor het model dat ik verkies, dat is me net iets te lang.
In de Cube WLS serie is er geen 19" meer leverbaar. Ik heb de 17" getest maar deze werd me door de winkelier ook afgeraden.

De reden waarom ik voor een damesmodel zou opteren is omdat dit stuur iets hoger staat in verhouding tot het zadel (of dat is alvast de uitleg die ik kreeg) maar misschien kijk ik idd best ook een tussen de mannenmodellen...
Laat in ieder geval weten wat het geworden is.

veel succes met je zoektocht
Post Reply