Isostar kan drinken kan helpen. Daar zitten stoffen in die dehydratatie verminderen.
Wat de hoofdpijn betreft, waarschijnlijk dehydratatie.
Rond de hersenen zit een vochtlaag, van te wijnig te drinken gaat deze gedeeltelijk weg en krijg je hoofdpijn.
Ale zo een tijdschrift mij toch wijsgemaakt
Drink eens een halve liter iets voor het trainen dan zou het toch niet meer mogen wel ng drinken tijdens het trainen.
Ikzelf drink als zot op de fiets altijd 1liter mee voor 75km en aan de bevoorrading kap ik er wel ook nog eens 1 naar binnen.
Terwijl anderen het met minder dan de helft doen.
Hangt volledig van de persoon af
Hopelijk geraak je ervan af.
En inspanningshoofdpijn heb je volgens mij alleen als te te lang, te diep gaat. Of als ge het verkeerde drinkt :D
hoofdpijn na het fietsen
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Dank voor al jullie wijze raad.
Ondertussen weet ik wat me te doen staat...
Veel drinken is de boodschap.
Ik neem bij de volgende TT twee drinkbussen mee van 0,75 l en probeer tijdens de bevoorradingen ook nog het een en ander achterover te kappen.
Volgend weekend eens proberen, ik hou jullie op de hoogte...
Ondertussen weet ik wat me te doen staat...
Veel drinken is de boodschap.
Ik neem bij de volgende TT twee drinkbussen mee van 0,75 l en probeer tijdens de bevoorradingen ook nog het een en ander achterover te kappen.
Volgend weekend eens proberen, ik hou jullie op de hoogte...
- cube biker
- Mountainbiker
-
$mokeyJoe
Post by $mokeyJoe »
Ik weet niet hoe ze het doen,maar...1 bidonneke per 50km?!?
Komaan jongens...ik drink heel mijne camelback leeg(2L) op 2uurs tijd,constant zware inspanning wel)...maar ik mag eigenlijk niet klagen of zo,ik heb nl. nooit hoofdpijn na het fietsen,enkel heb ik wat rust nodig om te recupereren...
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
Zeker als ik diep ga heb ik er ook last van. Als ik echter voor de rit een halve liter sportdrank of zo binnengiet heb ik minder/geen hoofdpijn.
Ik heb mij nu de gewoonte gemaakt om direct na aankomst een kleine halve liter met Recup Fast te drinken en dat helpt ook. Maar het blijft een pleister op een houten been : tijdens de rit goed drinken is het enige dat echt helpt en dat vergeet ik meestal als het à fond gaat.
Ik heb mij nu de gewoonte gemaakt om direct na aankomst een kleine halve liter met Recup Fast te drinken en dat helpt ook. Maar het blijft een pleister op een houten been : tijdens de rit goed drinken is het enige dat echt helpt en dat vergeet ik meestal als het à fond gaat.
Hier nog een slachtoffer
Ik heb daar erg veel last van, vooral na chrono's, raids, marathons ; verschrikkelijke hoofdpijn.
Maar het verergert blijkbaar nog : nu heb ik ook na elke TT of zelfs een rustig ritje in m'n eentje, het vlaggen.
Te weinig drinken ? Uitgesloten, ik drink echt veel.
Verkeerde drank ? Denk ik ook nie, ik drink altijd sportdrank, na lange inspanning schakel ik over op water om de maag nie te fel te belasten.
Hoofd koel houden ? Ook geprobeerd zonder resultaat. Rij normaal altijd (winter en zomer) met ne Buff onder mijnen helm. Geprobeerd zonder Buff, maar dus ook hoofdpijn.
Heb er echt nog geen uitleg, laat staan oplossing voor.
Moet wel zeggen dat ik ook buiten het fietsen, zeer regelmatig hoofdpijn heb.
Ik heb daar erg veel last van, vooral na chrono's, raids, marathons ; verschrikkelijke hoofdpijn.
Maar het verergert blijkbaar nog : nu heb ik ook na elke TT of zelfs een rustig ritje in m'n eentje, het vlaggen.
Te weinig drinken ? Uitgesloten, ik drink echt veel.
Verkeerde drank ? Denk ik ook nie, ik drink altijd sportdrank, na lange inspanning schakel ik over op water om de maag nie te fel te belasten.
Hoofd koel houden ? Ook geprobeerd zonder resultaat. Rij normaal altijd (winter en zomer) met ne Buff onder mijnen helm. Geprobeerd zonder Buff, maar dus ook hoofdpijn.
Heb er echt nog geen uitleg, laat staan oplossing voor.
Moet wel zeggen dat ik ook buiten het fietsen, zeer regelmatig hoofdpijn heb.
Ik treed Jerommeken bij.
Nu, het is de laatste weken ook wel koeler weer, maar sinds ik véél meer drink tijdens en na de tocht heb ik (bijna) geen last meer van hoofdpijn. Veel aangenamer zo, dat hoef ik niet te vertellen, zeker?
Let wel, ik drink dan vooral sportdrank, ice tea (na de rit) of water met wat zout in. Gewoon water loopt er zo door. Die minerale zouten een het vochtniveau op peil krijgen/houden, lijkt veel uit te maken.
EDIT: tijdens de rit: verdunde isostar fast hydratation (neem minstens 1.5 liter mee voor een gewone TT, wat niet op is drink ik achteraf op) + water of ice tea of licht verteerbare sportdrank op de bevoorrading ; na de rit: aquarius, niet bruisende ice tea of water met wat zout in. Ik eet ook iets kleins vast na de rit. Verder zorg ik er voor dat mijn hoofd het niet zo warm heeft (bvb. bandana ipv muts indien niet te koud). Biken is eens zo aangenaam nu. En mijn vriendin heeft tenminste nog iets aan me in de namiddag.
Nu, het is de laatste weken ook wel koeler weer, maar sinds ik véél meer drink tijdens en na de tocht heb ik (bijna) geen last meer van hoofdpijn. Veel aangenamer zo, dat hoef ik niet te vertellen, zeker?
Let wel, ik drink dan vooral sportdrank, ice tea (na de rit) of water met wat zout in. Gewoon water loopt er zo door. Die minerale zouten een het vochtniveau op peil krijgen/houden, lijkt veel uit te maken.
EDIT: tijdens de rit: verdunde isostar fast hydratation (neem minstens 1.5 liter mee voor een gewone TT, wat niet op is drink ik achteraf op) + water of ice tea of licht verteerbare sportdrank op de bevoorrading ; na de rit: aquarius, niet bruisende ice tea of water met wat zout in. Ik eet ook iets kleins vast na de rit. Verder zorg ik er voor dat mijn hoofd het niet zo warm heeft (bvb. bandana ipv muts indien niet te koud). Biken is eens zo aangenaam nu. En mijn vriendin heeft tenminste nog iets aan me in de namiddag.
Last edited by Jack77 on Wed 12 Jan 2005 23:05, edited 3 times in total.
- Streets
- Mountainbiker
- Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Soms heb ik daar ook last van, maar ik vrees dat het eerder van de aprés bike komt
teveel leffe's en in de namiddag een magakater
maakt dat thuis maar eens wijs dat dit een inspanningshoofdijn is.
De madam spreekt eerder van een ontspanningshoofdpijn.
maar volgende keer toch eens proberen om meer h2o te drinken tijdens de TT.
tnxs
Streets, the headacher
teveel leffe's en in de namiddag een magakater
maakt dat thuis maar eens wijs dat dit een inspanningshoofdijn is.
De madam spreekt eerder van een ontspanningshoofdpijn.
maar volgende keer toch eens proberen om meer h2o te drinken tijdens de TT.
tnxs
Streets, the headacher