trainingsschema voor beginner?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
viper
Mountainbiker

Post by viper »

Rec wrote:@Viper
Ik heb ook even op je site rond geneusd.
Bij statistieken vind ik toch ook geen 85% in de lagere regionen.
Bij 4 - 5 trainingen per week zou je alleen de zondag (TT of wedstrijd/marathon) maar mogen doortrekken.
Ik denk toch niet dat je dan ver geraakt.
In mijn normale voorbereidingsweek train ik 4 maal, dinsdag redelijke duurtraining, donderdag intensief, zaterdag langere duurtraining en zondag TT of marathon. Bij serieuze marathon s'zaterdags iets korter.
Staar je niet blind op mijn persoonlijke trainingszones. Deze komen niet overeen met wat ik in mijn trainingshoekje beweer. Mijn D3 zone is eigenlijk belachelijk laag en zit ver onder mijn echte verzuringsgrens.

Je moet weten dat ik onder de medicatie zit en met mijn ritmestoornissen geen ambitie heb om Vermaut en Co achterna te gaan. Dat hoop ik toch :-?

Verder beweer ik dat je juist een dag stevig moet trainen, herhalingen, intervallen en andere tempotrainingen rond je verzuringsgrens. Die dag train je meestal korter maar harder dan tijdens de weekendwedstrijd of tocht. 2 kwaliteitstrainingen op 5 is echter wel de max.

Die 15% harde training is dus wel degelijk hard zunne, in ieder geval stukken harder dan je in een chrono of zo kan volhouden. Met mijn zones moet je er van uitgaan dat een TT grotendeels in D2 wordt uitgevoerd. Dan zullen mijn 85% er rap anders uitzien :wink: Er zal waarschijnlijk niet zo veel verschil zijn tussen mijn theorie en de trainingsweek zoals je ze beschrijft.
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

ATEGEV wrote:@IEgienie: welk boekske??
ga eens rondneuzen in een deftige boekhandel en je vind wel wat. er komen regelmatig nieuwe titels uit. er was iets van cees vermunt, maar er zijn nog andere.
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

ATEGEV wrote:
viper wrote:
Ik hoop dat je niet zo lang wacht om een "hartslag" te kopen. Je zou wel eens in de problemen kunnen komen :wink:
Hoe bedoel je??
Dat was maar een grapje hoor.
viper
Mountainbiker

Post by viper »

Yakke wrote:
ATEGEV wrote:
viper wrote:
Ik hoop dat je niet zo lang wacht om een "hartslag" te kopen. Je zou wel eens in de problemen kunnen komen :wink:
Hoe bedoel je??
Dat was maar een grapje hoor.
Een grapje van korte duur :drunk:
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

Ach zoo #-o nu snap ik het.
Ik was niet zo fris toen ik het de eerste keer las :colors: .
morreboefer
Mountainbiker

Post by morreboefer »

voor een beginner één tip: uw vélo pakken, de bossen intrekken en luisteren naar je eigen lichaam. helemaal niet volgens schema's werken, dat is voor topsporters.
Post Reply