Zo 05/06/2011 Herentals :: VTT Herentals

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

[quote="Supernaut"][quote="Freggeltje"]
Ben niet akkoord dat het een mooi parcours was: veel te veel brede, rechte veldwegen, terwijl er zoveel mooie singletracks in en rond Herentals liggen. Ze hadden beter wat meer Bloso gedaan.[/quote]

Daar ben ik het volledig mee eens .
Supersaaie veldwegen richting Lille - Poederlee , terwijl er daar richting Lichtaart zoveel mooie supertracks liggen .
Niet te begrijpen #-o .

Positief waren de seingevers aan de gevaarlijke oversteken .

Ik had me de verplaatsing beter bespaard .[/quote]

gezien dat ze maar een stukje van Bloso hebben gedaan, hebben ze in de eerste 45 km van de 60, vele mooie singletracks in Poederle en regio Vorselaar meegepakt. ook vele niet singletracks waren best goed.
de wegen waar jullie vooral over klagen, waren voornamelijk verbindingsstukken en vooral te vinden in de laatste 15 km van de 60km afstand.
gezien Poederlee en Vorselaar maar erg weinig singletracks hebben, heeft de organisatie op dit vlak het onderste uit de kan gehaald, om weer niet voor de 10.000e keer op voornamelijk de Bloso route te vallen.
de kritiek is wat dat betreft geheel onterecht.
Lichtaart / Kasterlee kent inderdaad vele andere singletracks, maar het grote probleem is dat die gemeenten het gewoon niet toestaan van daar te gaan rijden, en al zeker niet te vaak.
wat normaal is, houd men ook liever dat recht behouden aan de lokale clubs af en toe organiseren. Zelfs zij hebben het niet makkelijk, omdat die gemeenten ook alles doen om geen 'overdaad' te creeeren van organisaties die willen 'passeren'. Ze moeten ook veel op de goodwil van prive-eigendom eigenaren rekenen. Als daar 2x de week vanalles passeert, gooien die ook de deur dicht, waarop de gemeente automatisch volgt, en schiet er voor iedereen enkel nog de Bloso route over.
En ook al omdat er vele wanderorganisaties actief zijn, buiten het toeristische om. Men wil de bossen daarom zo minimaal proberen te belasten.
maw : het is een hel om hier iets op poten te zetten, en ook te laten doorgaan. Vraag maar aan alle organiserende partijen in de regio.

de bepijling was soms een beetje wazig. wel aangegeven, maar wel vaker in de bocht zelf dan ervoor.
Nu ja... alle vrijwilligers weten niet altijd waar ze die best moeten ophangen, en dat kom je elders ook tegen.
Dat extran verhaal van iemand... denk dat ze met dit product geen kosten hebben gespaard om iets aan te bieden dat de meesten wel lusten en kunnen verdragen.
Als je ziet wat je op sommige andere plaatsen voor bocht krijgt met alle kleuren van de regenboog... maar dan hoor je natuurlijk niemand.

Sommige klagers moeten misschien ook is kijken naar wat ze hebben gegeten voor hun vertrek, dat in samenhang met een bepaalde calorierijke drank onderweg wel maagkrampen kan uitlokken. sommigen vetrekken al 'overloaded' van de suikers, en dan kan een wafel, drank of andere onderweg weleens de druppel zijn...
kheb geen enkele binding met deze organisatioe, maar weet wel dat ze elke keer opnieuw en al vele jaren voor een goedgeorganiseerd geheel staan, waar vele plaatsen amper aan kunnen ruiken.

Malle is denk ik wel een behoorlijke concurrent geweest alsook andersom, omdat het net om de hoek werd georganiseerd. Beetje zonde voor beide organisators, dat het op dezelfde datum viel.
Bruce Wayne
Mountainbiker

Post by Bruce Wayne »

Gisteren ook samen met mr C. afgezakt naar herenthals en daar hebben we geen spijt van gehad. Het begon al goed. We konden recht voor de start parkeren. even fiets in de stalling zetten en daar zag ik nog een oude bekende: Ala!n. Hij wilde op ons wachten en natuurlijk iedereen is welkom. Altijd leuk om met anderen te buurten onder het fietsen. Eenmaal op de fiets kom ik erachter dat ik weer eens wat vergeten was: mijn "beschermsokken"zaten nog op de voorvork. Al fietsend proberen deze te verwijderen wat goed ging tot de laatst. Die schiet natuurlijk mijn voorrem in. Gelukkig niet te erg.
Eerste stuk van het parcours was Bloso maar dat vond ik helemaal niet erg. Het is en blijft toch een leuk en zwaar parcours. Eigenlijk vond ik de eerst km het mooiste van de tocht. In de buurt van de uitkijktoren gaat mijn zadeltasje alweer open en verlies ik mijn tool. Gelukkig was Ala!n als 3e achteraan wel oplettend en had ik mijn gereedschap weer terug.
Nog even een technisch stuk en er sloot zich nog iemand bij ons aan: Buffel. Hij had er een goed tempo in. Hij deed zijn naam eer aan: hij buffelde er goed overheen. Aan de rust waren ze al af aan het breken maar er was nog genoeg voorhanden.Voor de verandering eens Extran. Kreeg het goed weg maar wel zoet spul. Daarna gingen we een kant op waar ik voor vreesde: richting wechelderzande, lille. Veel lange breede dreven die er goed mul bij lagen. Toch waren ze goed te berijden: het was geen "woestijnzand".
Dit waren toch wel saaie stukken maar in goed gezelschap was het goed rijden. Af en toe een sprintje trekken het viaduct op, of op een klein bergje kijken wie er wel boven komt en zoniet is het natuurlijk de schuld van de ander.
Even later toch een iets minder voorval. Door een erg laat opgehangen pijl moeten we plots linksaf. Ik roep, draai in, hoor 2 banden elkaar raken en een doffe knal. Gelukkig zag het er in eerste instantie slechter uit dan het was: een paar geschaafde plekken, een beschadigde helm, stijve nek en een geblesserd ego. Toch weer 2 dingen duidelijk: waarom een helm te dragen en hang de pijlen eens duidelijk en met structuur op.
Daarna ging het toch iets minder met hem wat natuurlijk logisch is.
Toch had ik wel nog veel moeite met hem in de eindsprint. Buffel trok toen ook nog eens door het laatste stukse op het bloso terein. Dat trok ik toch niet meer.
Mr C. en Ale!n hadden ook nog eens prijzen in de tombola.Vervolgens nog even een gezellige nababel gedaan
Conclusie een vermakelijke/gezellige tocht, alleen jammer van de pijlen->valpartij, het stuk na de rust.
Bruce Wayne
Mountainbiker

Post by Bruce Wayne »

toch nog iets vergeten te vermelden... zag onderweg nog een mede atb er op een stokje zitten :-D maar ja als de nood hoog is
A7aIN
Mountainbiker

Post by A7aIN »

Bruce Wayne wrote:toch nog iets vergeten te vermelden... zag onderweg nog een mede atb er op een stokje zitten :-D maar ja als de nood hoog is
hahahaha en je hebt er nog op geroepen ook :lol:
ATB Herentals
Mountainbiker

Post by ATB Herentals »

ATB Herentals dankt alle deelnemers voor hun komst. Jullie waren met ongeveer 530 aanwezig.
We hopen van harte dat iedereen zich geamuseerd heeft.

Aan de ongelukkige biker die een klaplong opliep, veel beterschap gewenst.

De kritische opmerkingen zijn ook welkom. Op die manier weten we waar we de volgende keer beter op moeten letten. We doen onze stinkende best om jullie een leuke tocht te kunnen aanbieden met de mogelijkheden waarover we beschikken.

We hopen dan ook dat jullie volgend jaar ook weer van de partij zijn.
Steenrijen
Mountainbiker

Post by Steenrijen »

prima toer!! 60 km gereden 24.6 avg. Bepijling mocht misschien iets beter zijn.. ik sukkelde op een ander weg-toertocht.. ongeveer dezelfde pijlen maar met de vermelding DLF of zoiets op.. :-?
Wij (van lommel cycling) waren ruimschoots op tijd aan de eerste en de tweede bevoorading. Dus meer dan voldoende drank. Ik had drukte verwacht, maar dat viel goed mee. Tot de volgende TT in Herentals! :-)
Supernaut
Mountainbiker

Post by Supernaut »

Sunn Xtreme wrote:
Supernaut wrote:
Freggeltje wrote: Ben niet akkoord dat het een mooi parcours was: veel te veel brede, rechte veldwegen, terwijl er zoveel mooie singletracks in en rond Herentals liggen. Ze hadden beter wat meer Bloso gedaan.
Daar ben ik het volledig mee eens .
Supersaaie veldwegen richting Lille - Poederlee , terwijl er daar richting Lichtaart zoveel mooie supertracks liggen .
Niet te begrijpen #-o .

Positief waren de seingevers aan de gevaarlijke oversteken .

Ik had me de verplaatsing beter bespaard .

gezien dat ze maar een stukje van Bloso hebben gedaan, hebben ze in de eerste 45 km van de 60, vele mooie singletracks in Poederle en regio Vorselaar meegepakt. ook vele niet singletracks waren best goed.
de wegen waar jullie vooral over klagen, waren voornamelijk verbindingsstukken en vooral te vinden in de laatste 15 km van de 60km afstand.
gezien Poederlee en Vorselaar maar erg weinig singletracks hebben, heeft de organisatie op dit vlak het onderste uit de kan gehaald, om weer niet voor de 10.000e keer op voornamelijk de Bloso route te vallen.
de kritiek is wat dat betreft geheel onterecht.
Ik weet niet of jij de TT hebt gereden , maar we spreken hier duidelijk een andere taal .
Ik wil geen commentaar hebben op de inzet voor de inrichtende organisatie verre van .
Maar er is nog wel een groot verschil tussen een inrichting afbreken of uw ongenoegen uiten over het parcours .

een quote hiervan
Supernaut wrote:Positief waren de seingevers aan de gevaarlijke oversteken .
Als ge een beetje uw gezond verstand gebruikt , kunt ge uit deze quote veel halen .
Maar blijkbaar mist ge dat .

Ik was gestart met de bedoeling de 60km te rijden . Maar als ik na goed 15km brede saaie rechte mulle zandstroken word voor de wielen geschoven krijg , heb ik toch wel bedenkingen .
Na de eerste bevoorrading geen verbetering tot de splitsing 45-60km .
Voor mij hoefde het toen al lang niet meer .
Kom mij nu echt wel niet vertellen dat er een singletrackparadijs in dat stukje 15km zat wat ik niet willen doen heb ( ik ken de streek als kempenaar ook wel hoor ! ) .
In de resterende kilometers nog altijd saaie veldwegen , enkel de laatste kilometers bij het naderen van de start/einde kregen we terug wat plezantere tracks .

Het is de keuze van de inrichter , maar als je de mogelijkheid hebt om ofwel één van de betere bloso singletracks uit de buurt te fietsen , of om voor iets anders te kiezen onder de vorm van brede saaie veldwegen , dan is voor mij de keuze vlug gemaakt .

Ik moet echt niet kunnen stoefen dat ik + 25 avs kan rijden .
Maar blijkbaar ligt voor andere de nadruk ergens anders op .
bikerwalt
Mountainbiker

Post by bikerwalt »

Ik vind niet dat erop de inrichters moet geschoten worden ,we mogen al blij zijn dat we elke week kunnen rijden.Het ligt aan jezelf waar je gaat rijden. Er zijn toertochten en bloso omlopen genoeg om te rijden.Ikzelf rij ook liever singletracks,dan lange veldwegen te moeten doen.Wat die bepijling betreft, kan ik voorstellen dat het niet gemakkelijk is die te gaan hangen zodat die voor iedereen goed zichtbaar is. De inrichters pijlen zo een parkoer uit maar die weten hoe ze de toer gaan laten rijden.En ik denk daarom dat ze misschien er iets te ligt over gaan, bij het bepijlen.
P.S. ik ben niet een van de inrichters,en de betweters staan altijd aan de zijlijn.Anders richt zelf eens een toertocht in. #-o #-o
Hans wynants
Mountainbiker

Post by Hans wynants »

Als ge een beetje uw gezond verstand gebruikt , kunt ge uit deze quote veel halen .
Maar blijkbaar mist ge dat .

Ik moet echt niet kunnen stoefen dat ik + 25 avs kan rijden .
Maar blijkbaar ligt voor andere de nadruk ergens anders op .[/quote]

en uit deze antxwoorden kan ik afleiden dat je een slechte dag of nacht achter de rug hebt en iedereen het moet , mag bekopen? :-?

er is hier niemend dat hier persoonlijk uitvalt.... behalve jij da.... dit hoeft volgens mij niet echt..... wel? #-o
jinba ittai
Mountainbiker

Post by jinba ittai »

en uit deze antxwoorden kan ik afleiden dat je een slechte dag of nacht achter de rug hebt en iedereen het moet , mag bekopen? :-?

...zei de man die daags er voor 4h54 reed in de Hagelandse chrono tegen den andere die 3h24 reed #-o

Voor iedereen goed doen als organisatie kan toch niet, ofwel is er commentaar dat 't allemaal Bloso is, ofwel is het lange zandstroken vermits er gene modder voorhanden is...
Buiten de goede oude Bloso van Herentals is het inderdaad ni simpel om een schoon alternatief aan te bieden, en de mannen van 't Kamp van Grobbendonk zijn het laatste jaar ook ni dikwijls bereid om de poorten open te zetten. En zelfs dan nog zal er commentaar zijn, want stuur daar 500 man over en het is file op de tracks.

Mountainbiken heeft vele disciplines en voor elke biker ligt de interesse verschillend, en zo kan ieder wel ergens zijn goesting vinden.

Ik heb donderdag de Cimes de Waimes 85k gedaan (terwijl er een TT in mijne hof was) en zaterdag de Hagelandse chrono.
En zondag...denk ik niet dat ik veel plezier zou gehad hebben in Herentals of Oostmalle... dus maar thuis gebleven en goe punten scoren bij de madam :lol:
Post Reply