Bikewash wel gevonden maar er kwam geen water uit, werkte blijkbaar alleen met jetons ??
Ben niet akkoord dat het een mooi parcours was: veel te veel brede, rechte veldwegen, terwijl er zoveel mooie singletracks in en rond Herentals liggen. Ze hadden beter wat meer Bloso gedaan.
Zo 05/06/2011 Herentals :: VTT Herentals
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
Freggeltje
- Mountainbiker
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
[quote="IPPE"]Goe geamuseerd op de 60km,slalom tussen de bomen is altijd leuk en die zandstroken volle gas is de enige manier om erdoor te komen.
Enkel de 2e bevoorrading schitterde door zijn afwezigheid,den boel was blijkbaar al opgeruimd
.We zijn om 10u30 vertrokken en ondanks ons stevig tempo(21km/u gem.) waren we te laat voor de bevoorrading
.Nu niet echt een probleem maar na ons waren ook nog bikers dus we waren zeker niet de laatste.
Ik vraag me af hoe snel je moet rijden om op tijd te zijn? Gem.30km/u?[/quote]
vroeger vertrekken ?
Enkel de 2e bevoorrading schitterde door zijn afwezigheid,den boel was blijkbaar al opgeruimd
Ik vraag me af hoe snel je moet rijden om op tijd te zijn? Gem.30km/u?[/quote]
vroeger vertrekken ?
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
[quote="Danny MTB Vorselaar"]Dank aan de organisatie voor de snelle en goede zorgen voor mijn clubmaat (schoonbroer)
, die gevallen was en er een klaplong en gehavende ribben heeft aan overgehouden. Hij ligt nu in het ziekenhuis van Herentals en is aan de betere hand. Het zal een week ziekenhuis zijn en dan revalideren.[/quote]
was dat kort na het vertrek, in de buurt van de Toeristentoren.... dat smalle hobbelige pad met wortles en een korte neer / opwaarste knik naast dat asfaltbaantje ? daar lag iemand (witte trui met nog wat dacht ik) die maar niet recht geraakte... stonden al enkele mensen bij, ploegmakkers vermoed ik.
zoja... ik vermoed dat hij op dat punt van die knik de rechterkant koos ? helaas wie rechts kiest maakt daar inderdaad een stevige smak op die wortels of die boom. (heb er al velen zien vallen in de loop der jaren, zowel veldrijders als passerende mtb'ers)
was dat kort na het vertrek, in de buurt van de Toeristentoren.... dat smalle hobbelige pad met wortles en een korte neer / opwaarste knik naast dat asfaltbaantje ? daar lag iemand (witte trui met nog wat dacht ik) die maar niet recht geraakte... stonden al enkele mensen bij, ploegmakkers vermoed ik.
zoja... ik vermoed dat hij op dat punt van die knik de rechterkant koos ? helaas wie rechts kiest maakt daar inderdaad een stevige smak op die wortels of die boom. (heb er al velen zien vallen in de loop der jaren, zowel veldrijders als passerende mtb'ers)
- Hans wynants
- Mountainbiker
Post by Hans wynants »
dat zal idd onze clubgenoot geweest zijn, ik was er zelf niet bij maar heb wel gehoord waar het gebeurd is...Sunn Xtreme wrote:was dat kort na het vertrek, in de buurt van de Toeristentoren.... dat smalle hobbelige pad met wortles en een korte neer / opwaarste knik naast dat asfaltbaantje ? daar lag iemand (witte trui met nog wat dacht ik) die maar niet recht geraakte... stonden al enkele mensen bij, ploegmakkers vermoed ik.Danny MTB Vorselaar wrote:Dank aan de organisatie voor de snelle en goede zorgen voor mijn clubmaat (schoonbroer)![]()
![]()
, die gevallen was en er een klaplong en gehavende ribben heeft aan overgehouden. Hij ligt nu in het ziekenhuis van Herentals en is aan de betere hand. Het zal een week ziekenhuis zijn en dan revalideren.
Daar ben ik het volledig mee eens .Freggeltje wrote: Ben niet akkoord dat het een mooi parcours was: veel te veel brede, rechte veldwegen, terwijl er zoveel mooie singletracks in en rond Herentals liggen. Ze hadden beter wat meer Bloso gedaan.
Supersaaie veldwegen richting Lille - Poederlee , terwijl er daar richting Lichtaart zoveel mooie supertracks liggen .
Niet te begrijpen
Positief waren de seingevers aan de gevaarlijke oversteken .
Ik had me de verplaatsing beter bespaard .
- buffel
- Mountainbiker
Het zal nooit goed zijn zeker, als ze op de single tracks van den bloso gaan dan is iedereen negatief het is enkel bloso en daar moet ik voor betalen. Gaan ze van de bloso en rijden ze waar ze mogen rijden dan is het het is te saai. Denk dat de organisatie op deze manier de kerk in het midden gehouden heeft.
- A7aIN
- Mountainbiker
Samen met Bruce Wayne, buffel en doodrijder
een leuke tocht gereden. Zoals buffel reeds aangaf kan de afpijling beter, iets wat ik in een tamelijk harde knuffel van het asfalt heb mogen ondervinden. Eindstand bleek elleboog kapot, enkel open, schouder open, een barst in mijn helm en een stijve nek.
Ik vond het een vrij leuke tocht, in zeer aangenaam gezelschap, alhoewel ik tegen het einde wel genoeg had van de dreven met los zand (kon dan ook mijn nek al niet goed meer bewegen).
De trappist achteraf maakte ook al veel goed
Ik vond het een vrij leuke tocht, in zeer aangenaam gezelschap, alhoewel ik tegen het einde wel genoeg had van de dreven met los zand (kon dan ook mijn nek al niet goed meer bewegen).
De trappist achteraf maakte ook al veel goed
Ik vond het wel een leuk tochtje....althans de eerste 20 km.
pat afgebroken, derailleur in stukken getrokken. Derailleur er afgehaald en singlespeed in mekaar geknutseld. (Bedankt aan de biker die zijn kettingpons even wou uitlenen
)
Maar mijn achterwiel slingerde nogal, dus maar over de baan binnengereden.
Thuis heb ik gemerkt dat niet alleen mijn pat was afgebroken, maar ook een stuk van het kader waar de pat vastzit is gescheurd
Mijn goeie, ouwe, betrouwbare hilset is niet meer...RIP
pat afgebroken, derailleur in stukken getrokken. Derailleur er afgehaald en singlespeed in mekaar geknutseld. (Bedankt aan de biker die zijn kettingpons even wou uitlenen
Thuis heb ik gemerkt dat niet alleen mijn pat was afgebroken, maar ook een stuk van het kader waar de pat vastzit is gescheurd
Innige deelneming! Kijk eens bij hilset.be er is een opvolger...tpl wrote:Ik vond het wel een leuk tochtje....althans de eerste 20 km.
pat afgebroken, derailleur in stukken getrokken. Derailleur er afgehaald en singlespeed in mekaar geknutseld. (Bedankt aan de biker die zijn kettingpons even wou uitlenen :wink: )
Thuis heb ik gemerkt dat niet alleen mijn pat was afgebroken, maar ook een stuk van het kader waar de pat vastzit is gescheurd :cry:
- Bruce Wayne
- Mountainbiker
Post by Bruce Wayne »
Gisteren ook samen met mr C. afgezakt naar herenthals en daar hebben we geen spijt van gehad. Het begon al goed. We konden recht voor de start parkeren. even fiets in de stalling zetten en daar zag ik nog een oude bekende: Ala!n. Hij wilde op ons wachten en natuurlijk iedereen is welkom. Altijd leuk om met anderen te buurten onder het fietsen. Eenmaal op de fiets kom ik erachter dat ik weer eens wat vergeten was: mijn "beschermsokken"zaten nog op de voorvork. Al fietsend proberen deze te verwijderen wat goed ging tot de laatst. Die schiet natuurlijk mijn voorrem in. Gelukkig niet te erg.
Eerste stuk van het parcours was Bloso maar dat vond ik helemaal niet erg. Het is en blijft toch een leuk en zwaar parcours. Eigenlijk vond ik de eerst km het mooiste van de tocht. In de buurt van de uitkijktoren gaat mijn zadeltasje alweer open en verlies ik mijn tool. Gelukkig was Ala!n als 3e achteraan wel oplettend en had ik mijn gereedschap weer terug.
Nog even een technisch stuk en er sloot zich nog iemand bij ons aan: Buffel. Hij had er een goed tempo in. Hij deed zijn naam eer aan: hij buffelde er goed overheen. Aan de rust waren ze al af aan het breken maar er was nog genoeg voorhanden.Voor de verandering eens Extran. Kreeg het goed weg maar wel zoet spul. Daarna gingen we een kant op waar ik voor vreesde: richting wechelderzande, lille. Veel lange breede dreven die er goed mul bij lagen. Toch waren ze goed te berijden: het was geen "woestijnzand".
Dit waren toch wel saaie stukken maar in goed gezelschap was het goed rijden. Af en toe een sprintje trekken het viaduct op, of op een klein bergje kijken wie er wel boven komt en zoniet is het natuurlijk de schuld van de ander.
Even later toch een iets minder voorval. Door een erg laat opgehangen pijl moeten we plots linksaf. Ik roep, draai in, hoor 2 banden elkaar raken en een doffe knal. Gelukkig zag het er in eerste instantie slechter uit dan het was: een paar geschaafde plekken, een beschadigde helm, stijve nek en een geblesserd ego. Toch weer 2 dingen duidelijk: waarom een helm te dragen en hang de pijlen eens duidelijk en met structuur op.
Daarna ging het toch iets minder met hem wat natuurlijk logisch is.
Toch had ik wel nog veel moeite met hem in de eindsprint. Buffel trok toen ook nog eens door het laatste stukse op het bloso terein. Dat trok ik toch niet meer.
Mr C. en Ale!n hadden ook nog eens prijzen in de tombola.Vervolgens nog even een gezellige nababel gedaan
Conclusie een vermakelijke/gezellige tocht, alleen jammer van de pijlen->valpartij, het stuk na de rust.
Eerste stuk van het parcours was Bloso maar dat vond ik helemaal niet erg. Het is en blijft toch een leuk en zwaar parcours. Eigenlijk vond ik de eerst km het mooiste van de tocht. In de buurt van de uitkijktoren gaat mijn zadeltasje alweer open en verlies ik mijn tool. Gelukkig was Ala!n als 3e achteraan wel oplettend en had ik mijn gereedschap weer terug.
Nog even een technisch stuk en er sloot zich nog iemand bij ons aan: Buffel. Hij had er een goed tempo in. Hij deed zijn naam eer aan: hij buffelde er goed overheen. Aan de rust waren ze al af aan het breken maar er was nog genoeg voorhanden.Voor de verandering eens Extran. Kreeg het goed weg maar wel zoet spul. Daarna gingen we een kant op waar ik voor vreesde: richting wechelderzande, lille. Veel lange breede dreven die er goed mul bij lagen. Toch waren ze goed te berijden: het was geen "woestijnzand".
Dit waren toch wel saaie stukken maar in goed gezelschap was het goed rijden. Af en toe een sprintje trekken het viaduct op, of op een klein bergje kijken wie er wel boven komt en zoniet is het natuurlijk de schuld van de ander.
Even later toch een iets minder voorval. Door een erg laat opgehangen pijl moeten we plots linksaf. Ik roep, draai in, hoor 2 banden elkaar raken en een doffe knal. Gelukkig zag het er in eerste instantie slechter uit dan het was: een paar geschaafde plekken, een beschadigde helm, stijve nek en een geblesserd ego. Toch weer 2 dingen duidelijk: waarom een helm te dragen en hang de pijlen eens duidelijk en met structuur op.
Daarna ging het toch iets minder met hem wat natuurlijk logisch is.
Toch had ik wel nog veel moeite met hem in de eindsprint. Buffel trok toen ook nog eens door het laatste stukse op het bloso terein. Dat trok ik toch niet meer.
Mr C. en Ale!n hadden ook nog eens prijzen in de tombola.Vervolgens nog even een gezellige nababel gedaan
Conclusie een vermakelijke/gezellige tocht, alleen jammer van de pijlen->valpartij, het stuk na de rust.