gardameer

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
sean braire
Mountainbiker

Post by sean braire »

dflament wrote:Ik zit van 9 tot 23 juli in Moniga del Garda en wou enkele malen met de voiture richting noorden rijden, zonodig ook oostkant (Monte Baldo) voor enkele tourkes. Alleen ... ben ik maar alleen. Iemans rond die periode ook in die omgeving die goesting heeft in een toerke.

Effe samenvatten dus ;)

Beschik over GPS Edge705, conditie is ni slecht maar ben ook gene Sven Nijs. (Ik rij voor de fun, ni voor de spieren). Doe hier regelmatig tochten van 50km+ met max. 600hm (Opt gemak wel, ik zen echt gene racer). Den bike is nen 130mm fully. Klimmen is fun, maar afdalen toch nog plezanter. Technisch is plezant maar snelheid toch nog iets meer. Kwil regematig stoppen voor een foto'ke en een drankse.

Laat maar iets weten!
'k Zit vanaf 18/7 een beetje boven Riva del Garda en ken de streek er redelijk goed én ben ook geen Sven Nys ;-) Laat maar iets weten.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Helemaal overtuigd, Riva/Torbole is gewoon "the place to be"

Net terug thuis en al goesting om terug te keren.
Heb de voorbije week slechts drie dagen gefietst, goed voor 4500hm op een kleine 200km.

thx to xuomi die voor de mooie ritten zorgde. :wink:
gilbo
Mountainbiker

Post by gilbo »

Voila, 't weekske Torbole zit er weeral op.... Sjans da'k binnen 4 weken voor veertien dagen terug ga =P~

Voor de mensen die naar daar gaan, er is een nieuwe rit afgepeild, de Anello Garda Sarca MTB, 60km en een 1600 hm. Heel schoon, en vrij zwaar als ge vanuit Riva vertrekt (de eerste 20 km hebben veel weg van een ardennenprofiel) en de bepeiling is op z'n Italiaans.... slecht dus..
Mensen die de rit graag rijden kunnen daarom beter mijn track hier downloaden (den ene zet z'n bloedwaarden op 't net, ikke m'n ritten :-)
http://connect.garmin.com/activity/90107482

Ook de rit die ik gedaan heb over den Tremalzo was dankzij menne maat die al 25 jaar naar Limone gaat, heel verassend in het begin en op het eind. Heen langs, volgens mij de mooiste asfaltklim aan het meer en terug naar beneden over het Bike extreme parcour, op 4.5km een dikke 1000hm naar beneden :P jeeeehaaa
http://connect.garmin.com/activity/89240983
butters
Mountainbiker

Post by butters »

Hoe moeilijk zijn de routes daar nu eigenlijk? Vergelijkbaar met de ruigere stukken in de ardennen, of echt serieuze drops enal? Ik ga op't einde van de maand ook naar ginds gaan voor een week. Heb wel wat tracks op internet gevonden maar weet toch niet goed waar me aan te verwachten.
gilbo
Mountainbiker

Post by gilbo »

butters wrote:Hoe moeilijk zijn de routes daar nu eigenlijk? Vergelijkbaar met de ruigere stukken in de ardennen, of echt serieuze drops enal? Ik ga op't einde van de maand ook naar ginds gaan voor een week. Heb wel wat tracks op internet gevonden maar weet toch niet goed waar me aan te verwachten.
Verwacht U aan GROTE stenen en afdalingen aan 30 tot 40%, ik zwans niet... Ben zelf een XC rijder maar ik kan U verzekeren, als ge daar een verkeerd paadje inrijdt #-o heb ik al meermaals meegemaakt...

kijk eens hier, één vd locals die wel van het ruige werk houdt.

Of als het echt extreme moet zijn

En hier nog een wedstrijdje op de Monte Baldo
http://www.youtube.com/user/torboli#p/u/8/9VHOCe332i4
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Volgens mij kan je daar alles vinden wat een mountainbiker verlangt.

Ik heb er de Tremalzo gedaan, opgaan via een asfaltklim, en naar beneden over een snel pad vol losse stenen... even verder wat technische stukken door het bos naar Pregasina om als finale naar beneden te vlammen over de Ponale track...
Genieten!
xuomi
Mountainbiker
Location: Specialized Epic S-Works 29er, Stumpjumper Comp Carbon 29 & S-Works Stumpjumper HT 26inch

Post by xuomi »

kawa wrote: thx to xuomi die voor de mooie ritten zorgde. :wink:
Da is graag gedaan kawa, ben blij dat je mee gaan rijden bent met ons.

Ik heb al heimwee, heb er weer enorm van genoten en nog veel te weinig kunnen rijden, 7 dagen is toch wel te kort om daar rond te rijden.
Last edited by xuomi on Sun 05 Jun 2011 23:26, edited 2 times in total.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

xuomi wrote: Ik heb ook al heimwee, heb er weer enorm van genoten en nog veel te weinig kunnen rijden, 7 dagen is toch wel te kort om daar rond te rijden.

Heimwee... ik zou zo terug kunnen vertrekken... :-)

Volgend jaar zowieso terug, dat staat vast!
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

gilbo wrote:
Of als het echt extreme moet zijn

Heftig ritje. :drunk:
dirk34
Mountainbiker

Post by dirk34 »

dflament wrote:Ik zit van 9 tot 23 juli in Moniga del Garda en wou enkele malen met de voiture richting noorden rijden, zonodig ook oostkant (Monte Baldo) voor enkele tourkes. Alleen ... ben ik maar alleen. Iemans rond die periode ook in die omgeving die goesting heeft in een toerke.

Effe samenvatten dus ;)

Beschik over GPS Edge705, conditie is ni slecht maar ben ook gene Sven Nijs. (Ik rij voor de fun, ni voor de spieren). Doe hier regelmatig tochten van 50km+ met max. 600hm (Opt gemak wel, ik zen echt gene racer). Den bike is nen 130mm fully. Klimmen is fun, maar afdalen toch nog plezanter. Technisch is plezant maar snelheid toch nog iets meer. Kwil regematig stoppen voor een foto'ke en een drankse.

Laat maar iets weten!
Ben van 10 tot 18 juli aan't Gardameer. Vrouw heeft wel aan de verkeerde kant een hotel geboekt; Sirmeone. Had graag ook eens een toerke gaan doen. Ben zeeeeker geen Sven Nijs, ben nog maar een jaartje bezig met fietsen. Mss kunnen we eens afspreken?
Post Reply