04/06/2011 Hagelandse crono

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Mc Mudface
Mountainbiker

Post by Mc Mudface »

Moeten opgeven bij de 2de bevoorrading. Zat al vanaf het begin met hevige buikpijn. Vriendin is mij komen halen. Naar de dokter geweest, bleken darmspasmen te zijn. Begin nu stilletjes aan terug op plooi te komen. Ben al blij dat het geen appendicitis was.
Dus tot in Houwaart gereden: prachtige tocht. Niet al te veel volk maar toch dit gezien:
- Eentje zonder helm
- Verschillende drinkbussen in de kant
- Enkelen die van ver schreeuwen om opzij te gaan bij de bevoorrading

Veel vriendelijk volk voor de rest, heel gemoedelijke sfeer. Spijtig dat ik de rest van de toch niet heb kunnen afwerken.
Ohja: bij zo'n warm weer wat minder energie stoppen in het water: dat is echt moordend ;)
stubbe
Mountainbiker

Post by stubbe »

Ook zonet thuisgekomen. Men 4de deelname. Ergens iets van een 3h20 gereden. Parcours lag er snel bij en op sommige stukken zeer zanderig, dat het maar dringend begint te regenen. De natuur kant gebruiken.

Na 45min in een afdaling zwaar gevallen. Pedaal tegen boomstronkje en hop
overkop (eigen domme fout), dan efkes de schade opgemeten, aan de fiets was er precies niks mis, aant manneke in eerste instantie ook niet maar na enkele seconden begon de knie toch serieus zeer te doen. Dan maar 15 minuutjes rustiger gereden en toen voelde ik het al bijna niet meer.

Zalig ritje met iets te warm weer maar goed, beter zo dan een moddereditie zoals enkele jaren geleden, toen reed ik er 4h47 over. (wel ander parcours)

Qua organisatie weet ik al wat ze in Langdorp waard zijn en dat hebben ze deze keer zeker weer bevestigd. Keep up the good work !

Ik heb men drinkbussen steeds aan de bevoorrading eruitgekieperd en papierkes neem ik al jaar en dag zelf mee. Ik snap niet dat er nog steeds zijn die het normaal vinden van dat te doen. Al vond ik dat het veel properder was dan een paar jaren geleden. Toen zag je overal wel iets liggen.

En voor de mannen die door het rood rijden opt laatste aan die grote overweg. Hopelijk heb je een goede bewaarengel...
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

als alternatief voor lcmt dit jaar gekozen voor cimes op donderdag en vandaag de hagelandse. Opgejut door de start direct op snelheid vertrokken. Duurde toch zo 10km eer ik het parkoers gewend was, compleet anders als Ardennen. Leuk parkoers, origineel idee van de drinkbussen. Na 60 km toch wat gas mleten terugnemen. snelle eindrush en binnen in 3u29. Tevreden voor eerste deelname.
Last edited by Dr.Gonzo on Sat 04 Jun 2011 17:24, edited 1 time in total.
bikerboy16
Mountainbiker

Post by bikerboy16 »

Eerste chrono die ik gereden heb, en heb me heel goed geamuseerd! Iet na 11u vertrokken en bijna geen volk op het parcours.

Idd wel spijtig dat sommige hun drinkbus in de natuur moeten kunne weggooien, maar kheb precies meer drinkbussen zien liggen in de afdalingen :-? .
Laatste kilometers serieus afzien maar de vriendelijke man aan de laatste controlepost gaf zeer goede aanmoedigingen :-D .

Vond het een schitterende tocht! dank aan de organisatie!!
Tiry
Mountainbiker

Post by Tiry »

km 18 : lekke band (goh jah kan gebeuren...)
km 29 : nou doet men derrie schifter et nie meer! :evil: heel de chrono op grootste blad vooraan gereden! (nie echt aanrader)
km 38 : weer lekke band (euhm owkey nu mag het stoppen, had maar 2 binnenbanden bij!
al bij al proberen tijd goed te maken maar jah...
tijd van organisatie weet ik nie...
enkel dak persoonlijk er 3u52min over dit veel te warme stoffige parcours mocht sjezen :D
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

Mc Mudface wrote:Moeten opgeven bij de 2de bevoorrading. Zat al vanaf het begin met hevige buikpijn. Vriendin is mij komen halen. Naar de dokter geweest, bleken darmspasmen te zijn. Begin nu stilletjes aan terug op plooi te komen. Ben al blij dat het geen appendicitis was.
Dus tot in Houwaart gereden: prachtige tocht. Niet al te veel volk maar toch dit gezien:
- Eentje zonder helm
- Verschillende drinkbussen in de kant
- Enkelen die van ver schreeuwen om opzij te gaan bij de bevoorrading

Veel vriendelijk volk voor de rest, heel gemoedelijke sfeer. Spijtig dat ik de rest van de toch niet heb kunnen afwerken.
Ohja: bij zo'n warm weer wat minder energie stoppen in het water: dat is echt moordend ;)

Zat gij ni te w8en aan de bib van Houwaart, zag er daar ene vd chrono zitten w8en me ne cl!mb toen ik naar huis reed.
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

Hoppa, binnen in 3h40, kwartierke beter dan vorig jaar! Bepijling was super dit jaar, bepijling naar het parcours kon beter, serieus verloren gereden in Aarschot (denk ik)... Drinkbussen in een afdaling of hobbelige strook kan ik nog begrijpen, maar gewoon langs de weg?? Er gaan er dan verwonderd zijn dat deze tocht niet meer mag doorgaan...

Op naar volgend jaar: als ik ieder jaar een kwartier van mijn tijd af doe, win ik da spel in 2015, hoera!
Mc Mudface
Mountainbiker

Post by Mc Mudface »

BramDR wrote:Zat gij ni te w8en aan de bib van Houwaart, zag er daar ene vd chrono zitten w8en me ne cl!mb toen ik naar huis reed.
jep
bdc
Mountainbiker

Post by bdc »

Allereerste keer da'k deze chrono reed - en allereerste chrono tout court! Tijd van 4u20, had misschien iets sneller gekund, maar doe deze sport nog maar één jaartje en ben begonnen van een zéér matige conditie, en bedoeling was uitrijden en niet forceren bij deze temperaturen - en da's goed gelukt.

Schitterend parcours, toch een pak zwaarder dan de marathon TT in Wolfsdonk enkele weken geleden.

Zoals @McMudface zei: veel vriendelijk volk, en gemoedelijke sfeer. Veel volk reed sneller dan ik, maar geen enkele deed ongehoorde manoeuvres, ik werd heel vaak gewaarschuwd, liet de mensen door, en kreeg telkens een "dank u". In één afdaling efkes controle kwijt over fiets en over de fiets moeten "springen", zonder erg, de bikers achter mij stopten en vroegen meteen of alles OK was. Op sommige toertochten krijgt ge andere zaken te horen [-X

Dat er bikers aan een bevoorrading roepen dat ze door willen rijden, daar heb ik begrip voor, 't blijft een wedstrijd. Maar die drinkbussen wegsmijten in 't midden van nen asfaltwag vind ik toch bedroevend gedrag...
zero
Mountainbiker

Post by zero »

Emperor of the Mud wrote: Op naar volgend jaar: als ik ieder jaar een kwartier van mijn tijd af doe, win ik da spel in 2015, hoera!
ik volg ook die redenering, maar ik win dan wel in 2013, ieder jaar een 30 min eraf, zit nu aan 3u55.

is de derde keer dat ik hem doe. de nieuwe pijlen waren veel duidelijker als vorig jaar. =D> ik ben nergens verkeerd gereden, dus afpijling vond ik ook wel goed.

het is de eerste keer dat ik van mijn recht als vooringeschrevene gebruik gemaakt heb en om 9u15 vertrokken om proberen de hitte wat te vermijden. de eerste 2u toch serieus gezweet, na 1u pikte het zweet vree in mijn linkeroog, dus ff bril afgedaan en alles afgeveegd.
tussen 3u en 3u30 een serieus klopke gehad, dacht zelfs ff aan opgeven. tot ik bij de laatste controle kwam, die was wreed enthousiast. daarna de extreme op geraakt en daardoor een mentale boost gekregen (ook omdat ik toen wist dat het ni zover meer was)

voor de rest vond ik het vrij kalm onderweg, ik vreesde dat ik zou ingehaald worden door de massa die om 10u starten, maar dat viel goed mee, amper iets van gemerkt.

wat de drinkbussen betreft, die heb ik ni veel zien liggen, enkele in een afdaling, maar voor de rest niets gezien, misschien omdat ik vroeg gestart ben.

wat ik ook een pluspunt vond, waren de "seingevers" onderweg. dit is een goede manier als je geen echte seingevers mag zetten. vorig jaar was me dit niet opgevallen.
Post Reply