Banden: Schwalbe

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Rikson wrote:Ik las hier ergens dat Schwalbe Jimmy's te verkrijgen zijn bij Van Eyck voor een kleine 10€/stuk, geldt dat voor de 2,1"? Is het mogelijk om het adres enz van deze winkel even op het forum te plaatsen. Mercie!
Je hebt de light versie (foldable) en een gewone - deze laatste is zwaarder en goedkoper. kan zijn dat die rond de 10€ gaan - reken voor de light toch maar een 20€ bij Vaneyck (wat nog altijd een pak goedkoper is dan bij de gewone fietsboer).
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

De versie die jij bedoelt zal de Jimmy Sport zijn.
Dit is zoals jerommeken zegt een draadband, met een gewicht van ongeveer 650 gram (de light weegt ovegeveer 500 gram)
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

wacko007 wrote:Heb nog van iemand gehoord dat hij de Skinny Jimmy's er ongelooflijk moeilijk op krijgt op Crossmax wielen. Ik denk dat de schuld bij Schwalbe ligt die haar banden ietsje te klein maken...

Greetz,

Julien.
Yep,kan u da zeker bevestigen,Skinny's zijn voor mij een nachtmerrie om op Crossmaxen te krijgen.Ik heb wel de indruk dat je de band er makkelijker opkrijgt als je hem n beetje soepel maakt door heen en weer te wringen terwijl je de band erop probeert te leggen...
Tha Neighbour
Mountainbiker

Post by Tha Neighbour »

Bedankt voor de info
Rode Kogel
Mountainbiker

Post by Rode Kogel »

:evil:
racing ralph rijd in 2.1 héél vlot. weinig rolweerstand, vlotjes in de bochten etc... tijdens de houffa marathon meerdere bikers gezien die deze banden gebruiken. zelf vind ik ze super maar ze houden niet van modder. als het te modderig word dan glijden ze weg en heb je te weinig grip. dus in de winter gebruik ik een mud-band van schwalbe. [-X
crazy ivan
Mountainbiker

Post by crazy ivan »

Ik heb een artikel gelezen in Fiets, en daar kwam de RR in de maat 2.40, als beste uit de test als modderband, en dit zowat op alle gebied, hij was ook de beste op het gebied van weerstand tegen scherpe voorwerpen,zo ben ik met Michelin nooit lek gereden, tot over twee weken terug en vorige zondag terug prijs( telkens een andere type band) ik ga mij toch een setje RR aanschaffen waarschijnlijk de 2.40, of zijn er te veel reden om een toch maatje kleiner te gaan? :-k
Rode Kogel
Mountainbiker

Post by Rode Kogel »

mede muddy buddy rijd op rr 2.4. zal er opletten hoe het hem vergaat in de modder. de 2.1 is meer voor snelle ritten en niet het vochtige modder stampen dat er zit aan te komen.
MartaSL
Mountainbiker

Post by MartaSL »

Black Bull wrote:Ik heb een artikel gelezen in Fiets, en daar kwam de RR in de maat 2.40, als beste uit de test als modderband, en dit zowat op alle gebied, hij was ook de beste op het gebied van weerstand tegen scherpe voorwerpen,zo ben ik met Michelin nooit lek gereden, tot over twee weken terug en vorige zondag terug prijs( telkens een andere type band) ik ga mij toch een setje RR aanschaffen waarschijnlijk de 2.40, of zijn er te veel reden om een toch maatje kleiner te gaan? :-k
Bij Fiets schrijven ze vaak maar wat, dus daar zou ik niet teveel op vertrouwen [-X
Optimo GmC
Mountainbiker

Post by Optimo GmC »

Black Bull wrote:Ik heb een artikel gelezen in Fiets, en daar kwam de RR in de maat 2.40, als beste uit de test als modderband, en dit zowat op alle gebied, hij was ook de beste op het gebied van weerstand tegen scherpe voorwerpen,zo ben ik met Michelin nooit lek gereden, tot over twee weken terug en vorige zondag terug prijs( telkens een andere type band) ik ga mij toch een setje RR aanschaffen waarschijnlijk de 2.40, of zijn er te veel reden om een toch maatje kleiner te gaan? :-k
Ik ben heel content van de RR. Heb nog nooit zo'n goeie band gehad voor het los zand, veldwegen, bospaden, ... MAAR het moet DROOG zijn. Eén plasje is genoeg om helemaal de andere kant van het pad op te zoeken. Niets waard in de modder. Rij met de 2.1
crazy ivan
Mountainbiker

Post by crazy ivan »

MartaSL wrote:
Bij Fiets schrijven ze vaak maar wat, dus daar zou ik niet teveel op vertrouwen [-X
Ik geloof natuurlijk niet alles wat in de boekskes staat :wink: maar het helpt wel om een totaal beeld te vormen over een product, dit door eigen ervaring, en wat ik hier op het forum vind, ik wil de RR niet gaan gebruiken als echte modderband, want daar heb ik de XLS voor, maar met het weer van de laatste tijd kom je met die RR volgens mij ver genoeg (de antwerpse kempen) mijn semi sliks zijn naar het stort verwezen, dus zoek ik vervanging, dat goed bolt en toch tegen wat nat kan, dus de RR, aleen aan de maat twijfel ik nog :-k
Post Reply