Ik rij sinds 3 jaar (recreatief) op de weg met de koersfiets maar ergens bleef het toch steken dat ik geen MTB had. De goesting was er altijd wel maar budget was iets minder (student
M'n huidige wegfiets staat ondertussen al 3 weken bij de FM voor onderhoud en ben er zo van gefrustreerd dat ik die nog altijd niet terug heb, dat ik nu eindelijk een MTB bij heb gekocht!
Heb lang getwijfeld tussen Bulls Copperhead 3 2010, Trek 6500 2011 en de Giant Talon 0 2011.
De Bulls was 899€ en dat was eigenlijk 100€ boven m'n budget en de livery (:oops: ) stond mij niet aan. De Trek 6500 was "cava" maar de afmontage bestond uit deels Deore XT en deels SLX. Na nachten wakker gelegen te hebben, uiteindelijk beslist om de Giant te kopen. Deze is volledig SLX afgemonteerd en het frame en livery zijn volledig m'n ding.
Om budgettaire redenen heb ik deze gekocht bij Salden.nl voor 799€ (winkelprijs: 1100€). Ik heb deze woensdagmiddag betaald en deze morgen om 10u stonden ze al voor m'n deur ermee. Van snelle service gesproken van TNT, zelfs een FM kan ze zo snel niet leveren.
Soit, nu foto's:
Alleen nog fietscomputer te kort en Polar Bike Mount (heb er al 1 maar da's voor op de koersfiets).

- Frame Aluxx Alu Fluid formed
- Versnellingen 27 versnellingen
- Remsysteem Shimano Schijfremmen 180/160
- Banden Schwable Smart Sam
- Voorvork Rock Shox Recon Remote Turnkey lockout SoloAir 100mm
- Zadel Giant Trail D2
- Zadelpen Giant Connect
- Stuurpen Giant Connect
- Wielmaat 26 inch
- Gewicht ca. 13.1 kg
- Wielen Giant S-XC2 wielenset
- Derailleur voor Shimano SLX