Fietszakken voor fietstransport in vliegtuig ?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Koen31
Mountainbiker

Post by Koen31 »

ja, dat doen er ook veel denk ik, maar ik vertrouwde dat niet.
Liever wat gesleur en zeker zijn, dan ginder ter plaatse al direkt een fietsemaker moeten zoeken....
midas
Mountainbiker

Post by midas »

Hey Vaast, zijn jullie dan nog naar IJsland geweest?
vaast
Mountainbiker

Post by vaast »

midas wrote:Hey Vaast, zijn jullie dan nog naar IJsland geweest?
Yep, In 2 weken dwars door de highlands gefietst.
Koen31
Mountainbiker

Post by Koen31 »

Hallo,

Binnenkort vertrekken we terug op vakantie, en de fietsen gaan opnieuw mee.
Vorige keer hebben we kartonnen dozen gebruikt waarin we onze fietsen verpakt hebben, en dat is heel goed afgelopen. Er was dus niks aan de fietsen.

Deze keer zitten we wat beperkt qua baggage gewicht, we hebben nl maar 25 kg en 8 kg handbaggage. Vandaar dat we denken van onze fiets niet in een doos te stoppen, maar gewoon zo mee te geven, en de kwetsbare delen wat in te pakken met noppenplastiek.
Ik weet dat dit misschien niet ideaal is, maar ik vrees dat we niet echt veel keuze hebben. Ik kan enkel maar hopen dat er niks misloopt...

Heeft iemand hier al ervaring mee ? Als iemand tips heeft hierover, dan hoor ik het graag. Zou ik de derailleurs demonteren ? Wel lastig om die achteraf terug afgesteld te krijgen natuurlijk ?....

Groeten,

Koen
vaast
Mountainbiker

Post by vaast »

Koen31 wrote:...
Zou ik de derailleurs demonteren ? Wel lastig om die achteraf terug afgesteld te krijgen natuurlijk ?....

Groeten,

Koen
Je kan deze demonteren van je frame en dan vastplakken aan je frame zonder de kabel te moeten lossen. Gewoon terug plaatsen bij aankomst en niets afregelen!
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Dat geldt enkel voor achterderailleur neem ik aan?
vaast
Mountainbiker

Post by vaast »

Yakke wrote:Dat geldt enkel voor achterderailleur neem ik aan?
Yes, de voorste zou ik laten staan!
Splenter
Mountainbiker

te leen of te koop? vliegtuigkoffer

Post by Splenter »

Ik ga in januari een 3-tal weken naar spanje voor het werk en aangezien ik daar wel af en toe vrije tijd ga hebben, zou ik mijn fiets willen meenemen.
Nu is de eerste vraag: heeft iemand een vliegtuigkoffer die ik kan lenen?
Tweede vraag: iemand een vliegtuigkoffer die hij wil verkopen?
Derde vraag: indien geen van beide bovenstaande: waar en WAT kan ik dan best kopen?

Fiets is wel een fully, dus het moet een vrij ruime koffer zijn.

please help me fast...
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Goedkoop en minstens zo doeltreffend:
- Ga naar je fietsenmaker en vraag hem een kartonnen doos waarin de fully's toekomen. De meeste veloboeren zijn maar al te blij dat ze er van af zijn.
- Deze zijn zo ontworpen dat je alleen het voorwiel uit het frame moet nemen.
- Vraag hem eventueel ook de speciale interne verpakking bij te houden. Deze bestaat uit:
neopreen beschermers (zoiets als rond de verwarmingsbuizen) om rond je framebuizen te doen (op maat).
een kunststof afstandshouder om rond je voorvork te klikken (zodat deze niet samengedrukt wordt als je wiel er uit is)
neopreen plasticfolie (zo met van die luchtbelletjes) om alles nog eens krasvrij te verpakken.

Bijkomende tip:
- schroef je achterderailleur los zodat je pat niet kromgeduwd wordt tijdens het transport.
- verstevig de buitenranden van de doos met ducktape en plak een wit papier OP de doos met je vluchtgegevens en je thuisgegevens IN de doos.
- je kan ook een deel van je bagage (slaapzak, handdoeken, T-shirts...) in plastic zakken steken en tussen en rond je frame stouwen. Is een extra bescherming en bagage gespaard.

Ik heb mijn fully zo per vliegtuig getransporteerd zonder enige schade (aan de fiets).
Rollo
Mountainbiker

Post by Rollo »

kost dat eigenlijk veel extra zo ne fiets meepakken op het vliegtuig???

Vermoed van niet zolang je onder het totaal toegelaten bagage gewicht blijft maar met een mountainbike en doos/koffer zit je daar wel al heel snel aan schat ik....
Post Reply