De eerste valpartij

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
pdro
Mountainbiker

Post by pdro »

gelukkig is m'n collega bespaard gebleven , alhoewel die een deftige schrik had opgedaan , toen reden we beide nog zonder fietshelm naar het werk.
Bij aanzien van mijn verwondingen heeft hij direct besloten nooit meer te vertrekken zonder dat hoofddeksel.
mijn val was letterlijk zo 1 als deze , en heb veel geluk dat ik nog op deze aardkloot rondloop ( althans dat zei de radioloog toch , gered door m'n dikkere botten en dus ook schedeldak [-o< )
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... =GUV2OLK8V
keepsake
Mountainbiker

Post by keepsake »

mijn eerste echte valpartij was als jong gastje op de bmx.
Ik reed zo hard ik kon een veldbaantje af, dat op het einde weer omhoog liep. Omdat het pas geregend had lag er op het onderste punt een grote waterplas over de hele breedte van de weg. Ik was daar graag doorgevlamd, maar bon: propere kleren + veel te diepe plas deden mij kiezen voor een jump op het bermke om zo langs die plas te vlammen.
De boer van het langsliggend veld was waarschijnlijk beu dat er veel passanten over de rand van zijn veld kwamen en had er niet beter op gevonden van daar langs de baan paalkes in de grond te slaan met prikkeldraad tussen.

Dus ik aan volle snelheid door die prikkeldraad heen voor pakweg 10meter. (ruw geschat)
Dat klonk als een tirette die open getrokken werd! :/
Veel bloed, twee operaties en 35 dikke littekens tot gevolg. De spier zal wel terug volledig gerecupereerd zijn en tegenwoordig zijn daar nog "slechts" 20 littekens van zichtbaar in de vorm van een tijgermotiefke :)
Een jong lijf geneest eigenlijk wel wonderbaarlijk goed.
Dacuba
Mountainbiker

Post by Dacuba »

Auwtch #-o En de boer?
Benji_5
Mountainbiker

Post by Benji_5 »

Ben al 80 keer op men bek gegaan.. als't niet meer is :lol:
9 van de 10 verstrooid zijn en vergeten dat ge met klikpedalen rijd...
_gertjan_
Mountainbiker

Post by _gertjan_ »

tot nu toe enkel een paar keer van mn bike geslingerd zeg maar en elke keer opnieuw had ik mn fiets nog vast ;p
1e keer was in een afdaling overkop en mooi op mn pootjes beland (gelukkig maar want die boom voor mij zag er niet zo zagt uit :lol: )
en ik had mn fiets nog steeds in mn ene hand vast ;p
2e keer blijven haperen een een prikkeldraad en controlle verloren en rakelings langs en paaltje gescheurd
deze keer lag mn fiets naast me zonder iets van krassen maar zie de littekens nog steeds op mn rechterboven arm en ja nog enkele domme schaafwonden uiteraard
maar iets gebroken nog nooit =D>
enkel mn neus en mn sleutelbeen maar dat was niet tijdens het biken :lol:
Foxy
Mountainbiker

Post by Foxy »

Het ergste (al kan je het nog niet erg noemen) dat ik heb meegemaakt was op wallonia cup in cuesmes. Bij afdaling klets met m'n hoofd tegen een boom geknald. Wat schaafwonden en wat zwart voor de ogen de eerste 5 minuten.
Niets aan overgehouden of 't was een kapotte helm. Had ik deze niet aangehad, ik mag het niet gedroomd hebben wat de gevolgen dan zouden geweest zijn.
Misty001
Mountainbiker

Post by Misty001 »

Benji_5 wrote:9 van de 10 verstrooid zijn en vergeten dat ge met klikpedalen rijd...
Bijna iedere keer dat'k op mijnen teut ga komt 't daardoor ! :(
Voor de rest (...hout vasthouden...) gelukkig enkel wat schaafwonden, blauwe plekken (en mijnen trots wa geblutst). :P

Een leuke die 'k jullie toch niet kan onthouden...

Op een avond het Bloso- toertje in Lede aan het doen en ik passeer aan een veld waar 2 jonge (maar al wel grote) stieren op staan.
1 van die 2 is aan het springen en aan het "bokken"... dus ik hou dat beest in het oog (een prikkeldraadje is tenslotte niet zo erg dik !) :roll:
Natuurlijk zie'k niet dat ik recht in een diepe geul van een tractor rijdt (vol modder), m'n wiel zakt daar half in weg en ik tuimel over m'n stuur, recht met m'n snuit de bruine smurrie in ! #-o
Ik krabbel recht en die stier is ondertussen rustig aan het herkauwen terwijl ie me bekijkt alsof hij wou zeggen "maar alléé, wa doedde gij nu ?' :-D
NHke
Mountainbiker

Post by NHke »

Misty001 wrote:
Benji_5 wrote:9 van de 10 verstrooid zijn en vergeten dat ge met klikpedalen rijd...
Bijna iedere keer dat'k op mijnen teut ga komt 't daardoor ! :(
Voor de rest (...hout vasthouden...) gelukkig enkel wat schaafwonden, blauwe plekken (en mijnen trots wa geblutst). :P

Een leuke die 'k jullie toch niet kan onthouden...

Op een avond het Bloso- toertje in Lede aan het doen en ik passeer aan een veld waar 2 jonge (maar al wel grote) stieren op staan.
1 van die 2 is aan het springen en aan het "bokken"... dus ik hou dat beest in het oog (een prikkeldraadje is tenslotte niet zo erg dik !) :roll:
Natuurlijk zie'k niet dat ik recht in een diepe geul van een tractor rijdt (vol modder), m'n wiel zakt daar half in weg en ik tuimel over m'n stuur, recht met m'n snuit de bruine smurrie in ! #-o
Ik krabbel recht en die stier is ondertussen rustig aan het herkauwen terwijl ie me bekijkt alsof hij wou zeggen "maar alléé, wa doedde gij nu ?' :-D
:lol:
wihameke
Mountainbiker

Post by wihameke »

3 km ver met men nieuwe fiets en ben al "om"gevallen.. moet nog wat wennen aan de klikkers.... 8)

In en uitklikken gaat goed maar bij een onverwachte schuiver is het toch moeilijk om eerst nog even je voet los te maken en doordat je een voetje wil zetten sleur je de fiets nog eens mee ook :lol:

vallen en opstaan zekers...
Thomas96
Mountainbiker

Post by Thomas96 »

wihameke wrote:3 km ver met men nieuwe fiets en ben al "om"gevallen.. moet nog wat wennen aan de klikkers.... 8)

In en uitklikken gaat goed maar bij een onverwachte schuiver is het toch moeilijk om eerst nog even je voet los te maken en doordat je een voetje wil zetten sleur je de fiets nog eens mee ook :lol:

vallen en opstaan zekers...
ken ik :-D
je leert dat het beste door ze op de loste stand te zetten dan komen ze bij de minste trek los :-)
Post Reply