Lawaai bij XT '04 bracket
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- P°
- Mountainbiker
- Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic
Amai,net een schatting van de rekening gehad : ketting en tandwielen worden veranderd,2 buitenbanden Michelin,versnelling regelen,wielen rechten en de trapas Shimano XT is blijkbaar kapot,das het duurste onderdeel,alles samen zou mij dat 295 Euro kosten!Word ik geript of hoe zit dat hier ?? Tja,de kostprijs per km is duurder dan nen auto blijkbaar!Is er iemand die deze prijs kan bevestigen of weerleggen,lijkt me een pak geld....P° wrote:Fiets is binnen bij dealer,heb het zo goed mogelijk proberen verwoorden,zelfs testrit aangeboden,kben benieuwd...
- A d r i
- Mountainbiker
Lijkt mij een faire prijs. Ik vermoed dat de buitenbanden versleten waren? Hoe je kan besparen op ketting, cassette en kettingbladen is hier al voldoende uitgelegd. Als je de ketting op tijd vervangt ga je zeker een jaar met de cassette mee.
Wielen rechten enkel als er slagen in zijn, dat kan jij zelf ook zien, anders hoeft dat niet.
Wielen rechten enkel als er slagen in zijn, dat kan jij zelf ook zien, anders hoeft dat niet.
- SOM epic ghost
- Mountainbiker
- Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Post by SOM epic ghost »
gooi dienen brol van shimano er gewoon af.
Ik heb nog niet veel goeds gehoord van de nieuwe XT trapas.(kijk maar eens verder op het forum)
Je moet ook altijd bij shimano terecht om iets te vervangen.
Steek gewoon een ISIS trapas en een ISIS trapstel. Keuze zat qua merken en kwaliteit.
idem dito met versnellingen zet gewoon Sram erop goedkoper en beter.
Ik heb nog niet veel goeds gehoord van de nieuwe XT trapas.(kijk maar eens verder op het forum)
Je moet ook altijd bij shimano terecht om iets te vervangen.
Steek gewoon een ISIS trapas en een ISIS trapstel. Keuze zat qua merken en kwaliteit.
idem dito met versnellingen zet gewoon Sram erop goedkoper en beter.
Last edited by SOM epic ghost on Fri 01 Oct 2004 17:48, edited 1 time in total.
Zorg dat het geen stalen XT middenblad is, want dan ben je nog verderP° wrote:Thanx,Adri voor de snelle reactie.Spijtig dat er niet zoiets bestaat als een onderhoudscontract op mtb's cfr.auto's....Blijkbaar zit in die prijs ook nog een stalen middenblad,omdat ik steeds over chainsuck kloeg.Zo'n initiatief apprecieer ik wel van een dealer,ook al kost het meer.
van huis wat chainsuck betreft. Ik spreek jammer genoeg uit ervaring