Lawaai bij XT '04 bracket

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
John
Mountainbiker

Post by John »

Je kan eens nagaan of alles nog wel goed vastzit. Een trapas die niet echt vaststaat kan ook kraken. Maar dit is dan constant. Je kan ook eens met dit probleem naar je dealer gaan.
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Fiets is binnen bij dealer,heb het zo goed mogelijk proberen verwoorden,zelfs testrit aangeboden :lol: ,kben benieuwd...
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

P° wrote:Fiets is binnen bij dealer,heb het zo goed mogelijk proberen verwoorden,zelfs testrit aangeboden :lol: ,kben benieuwd...
Amai,net een schatting van de rekening gehad : ketting en tandwielen worden veranderd,2 buitenbanden Michelin,versnelling regelen,wielen rechten en de trapas Shimano XT is blijkbaar kapot,das het duurste onderdeel,alles samen zou mij dat 295 Euro kosten!Word ik geript of hoe zit dat hier ?? Tja,de kostprijs per km is duurder dan nen auto blijkbaar!Is er iemand die deze prijs kan bevestigen of weerleggen,lijkt me een pak geld....
ToM5
Mountainbiker

Post by ToM5 »

TA tandwielen kan je bij elke Mavic dealer bekomen, deze worden beiden ingevoerd daar codagex
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Lijkt mij een faire prijs. Ik vermoed dat de buitenbanden versleten waren? Hoe je kan besparen op ketting, cassette en kettingbladen is hier al voldoende uitgelegd. Als je de ketting op tijd vervangt ga je zeker een jaar met de cassette mee.
Wielen rechten enkel als er slagen in zijn, dat kan jij zelf ook zien, anders hoeft dat niet.
Mountainbiker

Post by »

Thanx,Adri voor de snelle reactie.Spijtig dat er niet zoiets bestaat als een onderhoudscontract op mtb's cfr.auto's.... :roll: Blijkbaar zit in die prijs ook nog een stalen middenblad,omdat ik steeds over chainsuck kloeg.Zo'n initiatief apprecieer ik wel van een dealer,ook al kost het meer.
SOM epic ghost
Mountainbiker
Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon

Post by SOM epic ghost »

gooi dienen brol van shimano er gewoon af.
Ik heb nog niet veel goeds gehoord van de nieuwe XT trapas.(kijk maar eens verder op het forum)
Je moet ook altijd bij shimano terecht om iets te vervangen.
Steek gewoon een ISIS trapas en een ISIS trapstel. Keuze zat qua merken en kwaliteit.
idem dito met versnellingen zet gewoon Sram erop goedkoper en beter.
Last edited by SOM epic ghost on Fri 01 Oct 2004 17:48, edited 1 time in total.
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

P° wrote:Thanx,Adri voor de snelle reactie.Spijtig dat er niet zoiets bestaat als een onderhoudscontract op mtb's cfr.auto's.... :roll: Blijkbaar zit in die prijs ook nog een stalen middenblad,omdat ik steeds over chainsuck kloeg.Zo'n initiatief apprecieer ik wel van een dealer,ook al kost het meer.
Zorg dat het geen stalen XT middenblad is, want dan ben je nog verder
van huis wat chainsuck betreft. Ik spreek jammer genoeg uit ervaring :evil:
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

Is een stalen XT-middenblad te koop als een optie?
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Normaal zijn stalen dinges wel goedkoper dan de alu-varianten...

Persoonlijk wil ik op termijn trouwens de (twee) stalen bladen op mijn bike vervangen door alu exemplaren.
Post Reply