(On one carbon of Air9...?) Carbon, staal, Ti...?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
catchup!
Mountainbiker

Post by catchup! »

julie wrote:de geometrie is niet echt hetzelfde, de on-one is minder slooping, dat heeft ook een effect op zijn rijgedrag.
Op de happy bikers days heb ik met een niner in L gereden, en ik moest met mijn 1m87 de zadelpen 2cm voorbij z'n max. uittrekken... Iets TE veel sloping?
Nog nooit eerder meegemaakt eigenlijk...
erwin.91
Mountainbiker

Post by erwin.91 »

Edlisjas wrote:
erwin.91 wrote:Ik heb geen ervaring met een ander merk in 29" dan Niner,maar als je voor de Air9 gaat weet ik zeker dat je niet gekloot gaat zijn.
Je kan jouw prijs ook laten zakken tot € 1100, dan kom ik hem halen... :wink:
Image
De Wreter
Mountainbiker

Post by De Wreter »

@ Edlisjas : Ik heb vorige week zo'n fraampje besteld nadat de goedkopere alu versie naar "Belarus" verzonden bleek te zijn , komt eerstdaags binnen.

Ben benieuwd.
De Wreter
Mountainbiker

Post by De Wreter »

Update : vandaag binnen gekregen.

Had toch liever de matte versie maar ok, nu bandjes en binnenbandjes gaan zoeken. Wielen worden de FSA XC-290.
cavani
Mountainbiker

Post by cavani »

catchup! wrote:
julie wrote:de geometrie is niet echt hetzelfde, de on-one is minder slooping, dat heeft ook een effect op zijn rijgedrag.
Op de happy bikers days heb ik met een niner in L gereden, en ik moest met mijn 1m87 de zadelpen 2cm voorbij z'n max. uittrekken... Iets TE veel sloping?
Nog nooit eerder meegemaakt eigenlijk...
Was misschien een zadelpen van 300mm.
Normaal ga je met een large frame zeker toekomen voor je 1.87m.Mits je een zadelpenlengte hebt van ca. 400mm.
Edlisjas
Mountainbiker

Post by Edlisjas »

Ook effe update...

Ik ben er ondertussen uit dat de On One te groot voor me is (enkel leverbaar in 18")

Eigenlijk vind ik de Niner Air9 te duur en te weinig verschil met de EMD. Op CRC staat een Lynskey Ridgeline VF (model 2010 en in small) in promotie, dit frame is momenteel goedkoper dan de Air9.

Staal is ook een optie, ik denk dan vooral aan de Salsa El Mariachi... maar een frame van 2.5 kg vind ik dan ook weer zwaar.

Eigenlijk heb ik geen nieuw frame nodig maar .... tsja, maar ...
Ik heb tot nu altijd op alu frames gereden en wil ook wel eens ti, staal of carbon proberen.

Staal: Salsa El Mariachi 29er
Carbon: GT zaskar 29er
Ti: Lynskey Ridgeline VF

Budget is 1000 - 1200 euro voor het frame...

bovenstaand lijstje mag gerust aangevuld worden ... :wink:

Het liefst steek ik er mijn carbonnen Niner vork in. Wielset is een hope pro 2 set met rode naven op Crest velgen.
Crank: ofwel wachten op de 2012 X.O, ofwel een Middleburn crank met rode spider en zwarte crankarmen. Sinds ik met een XT ketting rij op de Middleburn bladen doen ze hun werk wel goed.
Rest van de afmontage neem ik over van mijn huidige EMD.

Er is geen haast bij, de EMD doet zijn werk fantastisch goed en eigenlijk heb ik geen reden om te veranderen... maar een mens leeft maar 1 keer.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Dat on one dezelfde geo heeft is ne fabel, ge ziet zo al dat die erg lange toptubes hebben en de meeste zijn voorzien op het UK hardnut gebruik...waarmee ik nie wil zeggen dat ze minder goed/beter zijn, enkel anders...

Wss hangt veel van de afmontage en gewoonte af, maar op ne andere Niner zit ik meestal met een thuisgevoel, op ne C'Dale of ne Speciscott heb ik't gevoel da'k vroem moet leren fietsen....

Geo's die op papier overeenkomen, de praktijk is meestal toch wat anders.
slijkplaat
Mountainbiker

Post by slijkplaat »

Event carbon frame in 29".
dit heb ik ook nog te koop gezien , denk da da ook nog juist in u budjet past .
Edlisjas
Mountainbiker

Post by Edlisjas »

slijkplaat wrote:Event carbon frame in 29".
dit heb ik ook nog te koop gezien , denk da da ook nog juist in u budjet past .
Toch liever een merk dat al iets bewezen heeft op het gebied van 29ers...
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Ne foeking stalen Naainer dude!!!
Locked