Limburgse bossen verboden gebied
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- BASSMAN
- Mountainbiker
- Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17
Start pagina hbvl - gemeente in geven 3630 en danKameel^ wrote:staat toch niks op hbvl.be
09:50 Ondanks het toegangsverbod in de bossen, omwille van het brandgevaar, zijn zaterdag motorrijders betrapt in de omgeving van de toegang van het Nationaal Park Hoge Kempen langs de Steenweg naar As in Maasmechelen. Ze riskeren een boete tot maximum 1.250.000 euro.
Boswachters en politie betrapten in totaal negen wildcrossers. Daarvan konden er vier worden onderschept. Hun crossmotor werd in beslag genomen. Het proces-verbaal wordt overgemaakt aan het parket. De crossers waren afkomstig uit het Antwerpse.
Nog zaterdag werd nabij 'Onder de Berg', een bosje van de Mechelse Heide, een barbecue aangetroffen.
Over het algemeen werd het toegangsverbod in de Limburgse bossen en natuurgebieden wel goed nageleefd.
-
radicalbiker
- Mountainbiker
- Location: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets
- Hans wynants
- Mountainbiker
Post by Hans wynants »
bij mij thuis (vorselaar) was het van demorgen nog steeds aan het regenen, ook hier op de job in overpelt regent het nu nog steeds.
het lijkt hier toch redelijk nat te liggen, natuurlijk schijn bedriegd misschien he
het lijkt hier toch redelijk nat te liggen, natuurlijk schijn bedriegd misschien he
- Vos in de bossen
- Mountainbiker
Post by Vos in de bossen »
Als de vegetatie "wat" water kan opnemen, zal dit wel goed zijn zeker !!!
Probeer maar met een aansteker op dit moment vuur aan te steken...als je dit kan, dan ben je een pyromaan
Ik denk dat dit verbod snel opgeheven gaat worden, de wandel lobby kan niet wachten, en de rijke ruiters ook niet (voor ons gaan ze het niet doen).
We zijn maar parasieten hé
Probeer maar met een aansteker op dit moment vuur aan te steken...als je dit kan, dan ben je een pyromaan
Ik denk dat dit verbod snel opgeheven gaat worden, de wandel lobby kan niet wachten, en de rijke ruiters ook niet (voor ons gaan ze het niet doen).
We zijn maar parasieten hé
- Zombiker
- Mountainbiker
De enkeling die verboden gebieden betreedt kloot idd alle MTB'ers, doch zie ik het nut van het verbod niet goed in?!
Enkele weken voor de heidebrand in Kalmthout stond ik aan de plaats van brandhaard 1 nog tegen m'n vrouw te zeveren dat ik niet begrijp dat de vuilbakjes niet tijdig geleegd worden in zo'n mooi stukje beschermd natuurgebied.
Je kon er werkelijk honderden meters voor en na de vuilbakken rommel zien liggen die door de wind uit de overvolle bakken was geblazen.
Moest de brand bv veroorzaakt zijn door glas (weten ze de reden eigenlijk al?); schuiven ze het ws in de schoenen van een pyro of vandalen of weetikwie; terwijl ze eens zouden kunnen beginnen met die bakjes tijdig te legen, te vergroten of er gesloten deksels op te plaatsen. Veel nuttiger als een toegangsverbod imo.
Als je ietwat gezond verstand gebruikt zie ik de stress niet in om met droog weer in het bos te mogen wandelen/biken/paardrijden/...; in't buitenland kom je toch ook in bossen die langer droog staan en waar het warmer is zonder dat deze afbranden?
Enkele weken voor de heidebrand in Kalmthout stond ik aan de plaats van brandhaard 1 nog tegen m'n vrouw te zeveren dat ik niet begrijp dat de vuilbakjes niet tijdig geleegd worden in zo'n mooi stukje beschermd natuurgebied.
Je kon er werkelijk honderden meters voor en na de vuilbakken rommel zien liggen die door de wind uit de overvolle bakken was geblazen.
Moest de brand bv veroorzaakt zijn door glas (weten ze de reden eigenlijk al?); schuiven ze het ws in de schoenen van een pyro of vandalen of weetikwie; terwijl ze eens zouden kunnen beginnen met die bakjes tijdig te legen, te vergroten of er gesloten deksels op te plaatsen. Veel nuttiger als een toegangsverbod imo.
Als je ietwat gezond verstand gebruikt zie ik de stress niet in om met droog weer in het bos te mogen wandelen/biken/paardrijden/...; in't buitenland kom je toch ook in bossen die langer droog staan en waar het warmer is zonder dat deze afbranden?