Probleem met mijn EMD frame ...

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
julie
Mountainbiker

Post by julie »

ik heb het middleburn 36 tands blad inmiddels vervangen door een SLX 36 tands. Wat wel gelijk ons opviel bij het monteren, was dat de ketting bleef hangen op dat middleburn blad (toen we dus de crank eraf wilde halen) :roll: . Als je het middleburn en SLX blad vergelijkt, valt wel gelijk op hoe dik dat middleburn blad wel is, te dik lijkt mij dus.
Ik heb inmiddels een 35km met het SLX blad achter de rug, geen enkel probleem met chainsuck. Nu maar hopen dat het zo blijft. :wink:
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Ik heb zo de indruk, als ge dubbel rijdt, dat het allemaal net iets beter schakelt én ook geen cs meer als ge uw ketting kort maakt. Maar dan echt kort. Niet volgens "het regeltje" maar dan nog eens 3 tal schakels korter. De kooi trekt dan veel harder uw ketting mee.

Sinds ik mn ketting écht kort heb gemaakt, nog geen cs gehad. Maak wel na iedere rit mijn ketting en tandwielen écht schoon. En na het invetten van de ketting kuis ik ook nog eens alle overtollige olie terug af, met een doek waar ik wat remenreiniger op spuit.

Wel niet het beste weer om te oordelen nu omtrent cs, maar 't mag gerust zo droog blijven.
Raf
Mountainbiker

Post by Raf »

prideandglory1891 wrote:Ik heb zo de indruk, als ge dubbel rijdt, dat het allemaal net iets beter schakelt én ook geen cs meer als ge uw ketting kort maakt. Maar dan echt kort. Niet volgens "het regeltje" maar dan nog eens 3 tal schakels korter. De kooi trekt dan veel harder uw ketting mee.

Sinds ik mn ketting écht kort heb gemaakt, nog geen cs gehad. Maak wel na iedere rit mijn ketting en tandwielen écht schoon. En na het invetten van de ketting kuis ik ook nog eens alle overtollige olie terug af, met een doek waar ik wat remenreiniger op spuit.

Wel niet het beste weer om te oordelen nu omtrent cs, maar 't mag gerust zo droog blijven.
Maar hoe kunt ge u ketting dan echt kort maken? het voordeel van 2 bladen van voor is toch juist dat ge op u grootste blad voor alles kransjes achter kunt gebruiken, als ge u ketting 3 schakels te kort maakt kan dat toch nooit lukken.
prideandglory1891
Mountainbiker

Jah moeilijk uit te leggen, als m'n batterij is opgeladen en ik eens zin heb trek ik eens ne foto van groot, zowel vooraan als achteraan.
Edlisjas
Mountainbiker

Post by Edlisjas »

Ik zou een nieuwe crank willen steken, dacht aan de XX met als verhouding 39 - 26, is dat te doen op een 29er of ander en beter? Ik hou niet zo van die zelfgeknutselde cranks 3 x 9 met groot blad weg. Hou het liever standaard... :wink:
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

Edlisjas wrote:Ik zou een nieuwe crank willen steken, dacht aan de XX met als verhouding 39 - 26, is dat te doen op een 29er of ander en beter? Ik hou niet zo van die zelfgeknutselde cranks 3 x 9 met groot blad weg. Hou het liever standaard... :wink:
waarom zou da nie gaan? Ik rij 39-27 vooraan en achteraan 12-27 en ik rij bijna overal op. In de vlaamse ardennen en het hageland nergens geen problemen. Voor de zwaardere ardennentochten heb ik eventueel een 11-36 cassette, maar dan opteer ik eerder voor mijn scalpel.
Raf
Mountainbiker

Post by Raf »

cowboy peter wrote:
Edlisjas wrote:Ik zou een nieuwe crank willen steken, dacht aan de XX met als verhouding 39 - 26, is dat te doen op een 29er of ander en beter? Ik hou niet zo van die zelfgeknutselde cranks 3 x 9 met groot blad weg. Hou het liever standaard... :wink:
waarom zou da nie gaan? Ik rij 39-27 vooraan en achteraan 12-27 en ik rij bijna overal op. In de vlaamse ardennen en het hageland nergens geen problemen. Voor de zwaardere ardennentochten heb ik eventueel een 11-36 cassette, maar dan opteer ik eerder voor mijn scalpel.
ik weet natuurlijk niet hoe goed u conditie is, maar met een 26 voor en 36 achter geraak ik niet overal waar ik met men 26" met 22-34 geraakte.
ik heb nu een 22 voor en 36 achter, en dat lukt al veel beter.
Nrico
Mountainbiker
Location: Ninerrrrrr A9C/FRM 10HP-WorldCup / FRM Brama / Canyon Ultimate CF / zwarte bommafiets

Post by Nrico »

Raf wrote:
cowboy peter wrote:
ik weet natuurlijk niet hoe goed u conditie is, maar met een 26 voor en 36 achter geraak ik niet overal waar ik met men 26" met 22-34 geraakte.
ik heb nu een 22 voor en 36 achter, en dat lukt al veel beter.
Slechts 1 raad: werk aan uw conditie.
prideandglory1891
Mountainbiker

Middleburn!!!
20-30-40 voor de mindere goden zoals ik :-D
parcival
Mountainbiker

Post by parcival »

Of nog even geduld hebben en wachten op de 2012 X.0 in 22/36.
Locked