Limburgse bossen verboden gebied

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!

Ga jij evengoed het bos in?

ja
39
46%
neen
45
54%

Total votes: 84

Kameel^
Mountainbiker

Post by Kameel^ »

staat toch niks op hbvl.be
BASSMAN
Mountainbiker
Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17

Post by BASSMAN »

Kameel^ wrote:staat toch niks op hbvl.be
Start pagina hbvl - gemeente in geven 3630 en dan

09:50 Ondanks het toegangsverbod in de bossen, omwille van het brandgevaar, zijn zaterdag motorrijders betrapt in de omgeving van de toegang van het Nationaal Park Hoge Kempen langs de Steenweg naar As in Maasmechelen. Ze riskeren een boete tot maximum 1.250.000 euro.

Boswachters en politie betrapten in totaal negen wildcrossers. Daarvan konden er vier worden onderschept. Hun crossmotor werd in beslag genomen. Het proces-verbaal wordt overgemaakt aan het parket. De crossers waren afkomstig uit het Antwerpse.

Nog zaterdag werd nabij 'Onder de Berg', een bosje van de Mechelse Heide, een barbecue aangetroffen.

Over het algemeen werd het toegangsverbod in de Limburgse bossen en natuurgebieden wel goed nageleefd.
radicalbiker
Mountainbiker
Location: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets

Post by radicalbiker »

TT van a.s. zondag in Heusdn is alvast afgelast.
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

Iemand een idee van hoe lang dat verbod nog zal duren?
endorfin
Mountainbiker

Post by endorfin »

Hopelijk niet te lang, maart ziet er niet goed uit
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

endorfin wrote:Hopelijk niet te lang, maart ziet er niet goed uit
Nee, want dat klein beetje regen vanacht heeft niks afgedaan. 2cm in de grond is 't nog kurkdroog.
Hans wynants
Mountainbiker

Post by Hans wynants »

bij mij thuis (vorselaar) was het van demorgen nog steeds aan het regenen, ook hier op de job in overpelt regent het nu nog steeds.

het lijkt hier toch redelijk nat te liggen, natuurlijk schijn bedriegd misschien he :-D
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

Als de vegetatie "wat" water kan opnemen, zal dit wel goed zijn zeker !!!
Probeer maar met een aansteker op dit moment vuur aan te steken...als je dit kan, dan ben je een pyromaan :lol:
Ik denk dat dit verbod snel opgeheven gaat worden, de wandel lobby kan niet wachten, en de rijke ruiters ook niet (voor ons gaan ze het niet doen).
We zijn maar parasieten hé :(
IPPE
Mountainbiker

Post by IPPE »

Als 't bos opfikt waar gaan we dan moeten rijden?Op den dijk? #-o

Een beetje begrip kan geen kwaad,door het verbod te negeren maakt men het in de toekomst onmogelijk om met de MTB off-road te rijden.
Zombiker
Mountainbiker

Post by Zombiker »

De enkeling die verboden gebieden betreedt kloot idd alle MTB'ers, doch zie ik het nut van het verbod niet goed in?!

Enkele weken voor de heidebrand in Kalmthout stond ik aan de plaats van brandhaard 1 nog tegen m'n vrouw te zeveren dat ik niet begrijp dat de vuilbakjes niet tijdig geleegd worden in zo'n mooi stukje beschermd natuurgebied.

Je kon er werkelijk honderden meters voor en na de vuilbakken rommel zien liggen die door de wind uit de overvolle bakken was geblazen.

Moest de brand bv veroorzaakt zijn door glas (weten ze de reden eigenlijk al?); schuiven ze het ws in de schoenen van een pyro of vandalen of weetikwie; terwijl ze eens zouden kunnen beginnen met die bakjes tijdig te legen, te vergroten of er gesloten deksels op te plaatsen. Veel nuttiger als een toegangsverbod imo.

Als je ietwat gezond verstand gebruikt zie ik de stress niet in om met droog weer in het bos te mogen wandelen/biken/paardrijden/...; in't buitenland kom je toch ook in bossen die langer droog staan en waar het warmer is zonder dat deze afbranden?
Post Reply