Trainen met conditie 0

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Veloman
Mountainbiker

Post by Veloman »

Ik heb vandaag even de proef op de som genomen! Ik heb als ik ben opgestaan 2 bruine sneden brood gegeten met kippenwit. Ongeveer een half uur daarna ben ik vertrokken op de fiets en buiten. Ik heb wel een bar meegenomen voor de zekerheid en een drinkbus vol water. Ik heb anderhalf uur gefietst aan een lage hpm tussen 120 en 130. Een keer hoger ivm een brug :P . Ik heb helemaal geen eten nodig gehad en als ik ben thuis gekomen had ik geen honger. Ik heb wel na de douche een appel gegeten omdat ik wel trek had maar dus geen honger. Het is dus bewezen dat er met mijn suikeropname of spiegel of whatever niks mis is maar dat het dus wss aan men eetgewoonte ligt. Message of the day: slimmer eten en blijven trainen!

@emperor: ziet er wel een leuk boek uit, misschien iets voor op vakantie! Ik ehb trouwens gezien dat daar een fitneszaal gratis te gebruiken is en dus neem ik mijn hartslagmeter mee. Het zou zonde zijn eerst 4 weken op te bouwen om dat alles in 2 weken weer weg te gooien niwaar.
Nico_1977
Mountainbiker

Post by Nico_1977 »

Hoi Veloman,

Ik ben je topic met veel interessen aan het volgen.
Ik zelf moet ook terug van 0 starten. Ben een aantal weken eens op mijn mountainbike geprongen met het gedacht van , zo zwaar zal het wel niet zijn ,40km, gezien ik op de weg bleef... Damn, ik heb alle kleuren van de regenboog gezien. #-o
Dus ik ga ook maar eens de tips van hier beginnen op te volgen...
Mijn rollen heb ik ook terug in gebruik voor door de week en in het weekend zit ik buiten.
Alleen die zadelpijn... Als er daar iemand een oplossing voor weet.. graag!

Alvast veel succes er mee Veloman.. ben blij dat ik niet alleen ben :wink:
cyclebot
Mountainbiker

Post by cyclebot »

zadelpijn: geduld
hoe langer je fietst, hoe langer je hol het leert uithouden
ad24
Mountainbiker

Post by ad24 »

Wij zijn ongeveer 1,5jaar geleden opnieuw beginnen rijden.
Na ongeveer 8jaar geen fiets aangeraakt te hebben noch wat anders was de conditie barslecht!
In den beginne heb ik nog vaak op men spinningbike gezeten maar na een tijd gaat dit zodanig vervelen dat deze al een jaar ongebruikt staat.
Mijn eerste ritten (toen nog met men epic) waren de "hel"!!
Afgezien manman,zeker de dagen nadien van amper 10km.... spierpijn, hoge hartslag niet te doen.
Ben dan ook maar eens naar een sportarts geweest voor testen te laten uitvoeren.
Deze wist mij te zeggen dat ik een enorme hoog melkzuur gehalte heb waardoor ik snel krampen krijg. Hij rade mij aan van rustig en meermaals per week te gaan rijden, korte ritten zonder veel heuvels/klims,iets als naast het water rijden, super vlak maw. Maar dat zag ik niet zitten :-? veel te saai.
Vanaf dan mijn herenfiets aan de haak gehangen en opnieuw een MTB gekocht alsook een Polar horloge met hartslag meting.
Op deze manier ben ik mezelf constant gaan controleren op de baan en als deze ietwat te hoog was ging ik nog een trapje trager .
Nu meer dan een jaar later ga ik met plezier men bike op en rijd ik ook met alle gemakt 40km :-D
Uiteraard ben ik nog geen racekampioen :wink: maar na deze km's kan ik wel thuiskomen en fris zijn, maw geen zware benen ofzo.

Wegens tijdsgebrek (te lange werkdagen pas rond 19u thuis) lukt het meestal niet meer van in de week 2 keer te gaan rijden :(
Ik mag al content zijn dat ik 1 keer /week kan gaan en 1x in het weekend. Dus veel opbouwen doen we momenteel niet, helaas maar al bij al ben ik zo content als ik op men velo'ke zit :-)

Voeding;
Ik neem altijd 3action poeder in men drinkbus, werkt wat mij betreft prima en het smaakt nog lekker zonder plakboel te zijn.
Als ik meer dan 1uur rij neem ik steeds een snack mee, meestal een energiereep ook van 3action of een andere, maakt niet zoveel uit maar dit dien je toch te doen, ook al wil je op je lijn letten, honger gevoel krijgen is volledig uit den boze !!

Zadelpijn;
Dat hebben we ook veel gehad maar zoals een andere forummer al zei dat geraakt uw achterste gewoon!
Goeie raad koop u een degelijke fietsbroek met goede zeem en dat doet al veel. Alsook een degelijk kussen kan wonderen doen.

khoop dat je wat aan mijn verhaal kan hebben.... als je vragen hebt of iemand anders laat maar weten.
cyclebot
Mountainbiker

Post by cyclebot »

betaal gerust 50 euro voor een broekje, je gat gaat je dankbaar zijn
Tronik
Mountainbiker

Post by Tronik »

Veel drinken is zeker een must.Probeer toch zeker 0.500l water of sportdrank te drinken voor elk uur dat je fietst.
Hou het ook plezierig,anders hou je dit niet vol.
Probeer ook eens een grotere afstand.Gewoon op karakter en zonder
hartslagmeter.Uw lichaam kan meer aan dan dat je denkt.

Ik eet voor een rit van bv.2-3uur 8 boterhammen met confituur of
pindakaas.Maar heb dan ook een enorm snel metabolisme. :-?

Alvast nog veel fietsplezier .....en blijven gaan....
Post Reply