Limburgse bossen verboden gebied

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Post Reply

Ga jij evengoed het bos in?

ja
39
46%
neen
45
54%

Total votes: 84

glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

Metalpe wrote:
glimburger wrote:Geen verbodsbordjes in opitterbos en directe omstreken.
Aan het voetbalplein van Opitter hangt er een en 200 meter verder, aan de manege, waar je het bos inkan ook.

Morgen maar gaan Bokkerijden dan, ipv te crossen door de bossen.
Die vellekes zijn dan toch opgehangen na mijn ochtendlijke doortocht. :roll: Vanessa ( de boswachtster) zei me vanmorgen al dat ze er een paar zou hangen maar dat ze het beperkt zou houden. Die ziet de dingen gelukkig echt pragmatisch. Beter dan elk regeltje uitpuren en tegen de haren van de medemens instrijken.

Morgenvroeg zal het een bijna legaal tochtje worden al moet ik natuurlijk niet te hard rijden. Eer ik al beslist heb of het bos is of niet ben ik er al dwars doorheen :P
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Scottsman wrote:

De natuur is er mooi en moet beschermt worden, maar een beetje samenspraak zou toch mooi zijn.
Daar ga ik mee akkoord. Ze moeten ons niet alles afpakken. Voor dinsdag zou er regen op komst zijn. Misschien wordt het verbod dan opgezegd.

Zo, ik ga ik eens in de bossen rijden om te zien wie zich niet aan de regels houdt. Wie komt mee? :lol:
heuveltje
Mountainbiker

Post by heuveltje »

jullie hebben nog bossen,houden zo
bij ons zuid west vlaanderen,niet te piette bos

grt vd bos armste streek uit het land
Vos in de bossen
Mountainbiker

De boswachter...

Post by Vos in de bossen »

...wordt aanzien als een boeman, een ambetanterik, en anderen minder prettig bijnamen.
Toch moeten we aan dit denken: de boswachter is niet degene die de wetten en regels heeft opgesteld, maar de hogere instanties, ANB bvb .
De boswachter is wel de man of vrouw op het terrein die dit orgaan vertegenwoordig en doe wat hij moet doen, alles in de gaten houden wat te maken heeft met Bossen en natuur, waarvan we ook liefhebbers van zijn (wat is het beter dan in het bos te mogen rijden, alleen of met vrienden, de stilte zoeken, ver van het verkeer vandaan).
De boswachter is niet verantwoordelijk voor de wandaden van het ANB, namelijk, het saboteren van voor in de toekomst tal van TT's, zoals mss die van Genk in oktober (deel Teut in het parcours), marathons zoals Kattenbos is gereduceerd tot een 60 km, en wat met het Oeterdal ??? Vraag me af waar we de 100/115 km zullen moeten rijden indien dit zo blijf gaan... #-o ....terril Waterschei slechts 1x per jaar te gebruiken, zal volgens het kalender opgenomen worden in het LMTB programma...en dan ??? TT As in november ??
Maar dit ging dus over de boswachter. Heb respect voor hem of haar, indien je niet in overtreding ben, een klap met hen doen, en indien in overtreding, blijf toch vriendelijk en toon begrip voor zijn beroep, want ze liggen vaak tussen twee vuren en geloof me, gemakkelijk is het niet om iedereen zijn zin te geven, enerzijds zijn moeilijke baas, en anderzijds de oh zo vervloekte MTBikers.
Ik heb gezegd.
Vos in de bossen
Mountainbiker

heuveltje wrote:jullie hebben nog bossen,houden zo
bij ons zuid west vlaanderen,niet te piette bos

grt vd bos armste streek uit het land
We hebben niet te klagen met 60.000 hectares bossen en heide, inderdaad, maar dat wordt zo moeilijk en stuk per stuk worden we langs alle kanten met beperkingen en verbod geconfronteerd. Heb maar zo veel bossen in de omgeving en je mag er een van dezen niet meer kunnen of mogen, dat is een bron van irritatie en frustratie, geloof me.
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Wij hebben ons hennig geamuseerd in de bossen en op de heide.
Alles legaal en superveel vette singletrail..
Wel in Heerlen :lol:
Vos in de bossen
Mountainbiker

Ja maar daar heeft het hard geregend de laatste weken :^o
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

vwalla, lekker lang stuk gereden en niet 1 keer in overtreding gegaan. Ben namelijk vandaag samen met madam op onze baanjanet-fiets gaan toeren. Ver weg van het mierengenest van de bokkerijers en lekker tegen de wind in.

Qua boswachter versta ik me goed met Vanessa. Ik ben veel in de lokale boskes en kom ze dus vaak tegen. De ene keer met schop en hark en de andere keer lekker op de fiets. Ik stop altijd even bij haar en doe altijd een babbeltje. Leuke madam ( tot nu toe toch.. :lol: ) en inderdaad, zoals vos zegt, ze doen ook maar hun werk.
endorfin
Mountainbiker

Post by endorfin »

De bossen een weekend vermijden is niet slecht, hebt ge alleen maar meer goesting om terug te gaan biken.
hellsbells
Mountainbiker

Post by hellsbells »

Image
Post Reply