Ben vandaag naar sportgeneeskunde van UZ Gent geweest voor een volledige opmeting (fiets en persoon)
Ik had vooral last van mijn knieen en volgende aanpassingen heb ik moeten doen.
-Zadel 8 cm omhoog (positie voor /achter zadel stond perfect)
-Stuur 1.5 cm naar voor (langere stuurpen gestoken)
-schoenplaatjes 8 mm naar achter.
-Frame van mijn fiets kwam op de mm uit voor mijn postuur :)
Morgen ga ik in brugge toer rijden (40km) ben eens benieuwd naar resultaat.
Fietsopmeting UZ Gent
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
-
Glee
- Mountainbiker
- Location: X-trail SAVE 5.0 - BeOne Team -Canyon Nerve AL 29-9.9 SL - Giant Defy composite
meeting
Deze morgen een MTB toer gaan rijden in Brugge.
Ongeveer 47 km gedaan.
Amai wat een verschil, niks pijn in de knieen gehad en twas precies of er zat een motorke aan mijn bike :)
Ook geen rugpijn, geen nekpijn, geen pijn in de benen, en het slapen en gevoelloosheid die ik had in mijn linkerhand tot 80 % geminderd, nog juist wat tintelingen.
die 75 euro investering was het dubbel en dik waard
gr
Ongeveer 47 km gedaan.
Amai wat een verschil, niks pijn in de knieen gehad en twas precies of er zat een motorke aan mijn bike :)
Ook geen rugpijn, geen nekpijn, geen pijn in de benen, en het slapen en gevoelloosheid die ik had in mijn linkerhand tot 80 % geminderd, nog juist wat tintelingen.
die 75 euro investering was het dubbel en dik waard
gr
-
Pashley 24Mhz
- Mountainbiker
Post by Pashley 24Mhz »
Bij zo'n veranderingen vraag ik me wel volgende af. Had je vroeger al reeds op het net gezocht wat zadelhoogte, afstand stuur/zadelpen... +- moest zijn? Met Wrenchscience oid?
-
Glee
- Mountainbiker
- Location: X-trail SAVE 5.0 - BeOne Team -Canyon Nerve AL 29-9.9 SL - Giant Defy composite
Op internet vind je zeer veel tegenstrijdige info.Pashley 24Mhz wrote:Bij zo'n veranderingen vraag ik me wel volgende af. Had je vroeger al reeds op het net gezocht wat zadelhoogte, afstand stuur/zadelpen... +- moest zijn? Met Wrenchscience oid?
Voor een leek die pas 2 maanden op de fiets zit is dit onbegonnen werk.
Meeste mensen vertelde met dat je zadelhoogte best zo hoog zet dat je nipt met de punten van je tippen de grond kan raken. Nu staat mijn zadel dus veeeeel hoger
Pas na 2 weken fietsen kreeg ik last van pijnlijke knieen, vooral L knie, maar daar heb ik dan ook al 5 operaties aan gehad.Omdat ik ook veel loop zonder knie klachten klopte er echter iets niet.
Rond gaan zoeken en bij UZ geraakt. 4 weken moeten wachten vanaf vraag tot info tot de opmeting zelf
Nu ben ik en fiets opgemeten zoals het hoort, en dat voel ik na 1 rit al ferm
-
Glee
- Mountainbiker
UZ Gent
Op deze website staat alle infoezechiel wrote:welke dienst op het uz doet de meting? Heb je daar contactgegevens van?
http://www.sportgeneeskunde.be/
Links in het gele kader fietsafstelling klikken
Meeting wordt gedaan met software en apparatuur van bikefitting http://www.bikefitting.com/Dutch/System ... ction.aspx
Let wel op, na opmeting krijg je een papier mee met de juist afstelling voor je fiets, afstelling moet je zelf doen of laten doen in lbs.
Bij mij heeft hij het verschil van verzetten van huidige naar optimale possitie meegegeven, dus stuur nog 1 cm naar voor, zadel 8 cm omhoog enz, dus makkelijk zelf goed te zetten.
Schoen plaatjes zetten ze ineens goed
Geen video analyse, maar je betaald dan ook maar 75 eur
Gr
Re: UZ Gent
Ben daar ook geweest en ook tevreden van! Ik heb toen voor zowel mijn koersfiets als mijn mtb de juiste afmetingen gekregen (was er eigenlijk enkel voor mijn koersfiets, omdat ik daar problemen mee had). Zelfde dag daar ook een inspanningstest laten doen en achteraf een uitgebreid verslag gekregen. Opmetingen worden gedaan door iemand die zelf triathlon doet, dus hij houdt vb. ook wel rekening met een eerder sportieve of eerder toeristische houding (niet dat iemand die zelf niet sport daar geen rekening mee houdt natuurlijk, maar het kan maar helpenGlee wrote:Op deze website staat alle info
http://www.sportgeneeskunde.be/
Links in het gele kader fietsafstelling klikken
Meeting wordt gedaan met software en apparatuur van bikefitting http://www.bikefitting.com/Dutch/System ... ction.aspx