Offenburg

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
wimnic
Mountainbiker

Offenburg

Post by wimnic »

Ik stel tot mijn spijt vast dat er geen enkele belofte en/of elite renner voor Offenburg geselecteerd werd door de KBWB, zijn de mtbers dan te min

Waarom houden we belgische kampioenschappen MTB ?

Het wordt tijd dat de oogjes opengaan bij de KBWB

Kunnen misschien mtb en Cyclocross in de toekomst VERPLICHTEN om een gans jaar samen te rijden

Typisch Belgie, overal willen meedoen maar altijd de verkeerde vetbetaalde luiaards aan de top

een zeer teleurgestelde mtber
bosse
Mountainbiker

Post by bosse »

Maar er staan wel belgische belofte aan de start hoor
robin
Mountainbiker

Post by robin »

dit omdat die eliterenners/beloften toch gaan via hun ploeg! ik snap je niet helemaal hierin :-?
n_biker
Mountainbiker

Post by n_biker »

Belgisch kampioen Kevin Van Hoovels vertrekt bij de elites met nummer 43 , Bjorn Brems met nummer 92.
Tim Wijnants 104 , Pascal Hossay 108 , Robby De Bock113, Joris Massaer 121 , Patrick Gaudy 130, Jorgen Flion 140 en Brice Scholtes met 144
jumpie
Mountainbiker

Post by jumpie »

wat is eigenlijk het verschil tussen gestuurd worden door je ploeg of door den bond?

is deze trouwes live te volgen erges de race van de elite?
willemske
Mountainbiker

Post by willemske »

De toppers starten toch allemaal via hun ploeg? Waarom zou er dan een nationale selectie nodig zijn?
vermeulen
Mountainbiker

Post by vermeulen »

Stop toch eens met te kankeren over die veldrijders die in de zomer mtb rijden.
Wees blij dat ze voor extra publiciteit (en sponsors) zorgen.

Versta niet hoe dit nadelig kan zijn voor zij die alleen mtb'en.
Als ze goed genoeg zijn mag dit toch geen probleem zijn.
Als hun resultaten beter zijn worden ze wel geselecteerd door de bond.
Maar ik vrees dat hier sprake is van rond de kerktoren mentaliteit.

Als Absalon eens een veldritje meepikt staat dit toch ook in alle kranten en spreken de commentatoren erover ?

De bond zou niet liever hebben dan dat er enkele mtb'ers opstaan die wereldtop zijn wees daar maar zeker van.

Misschien kunnen de loutere wegrenners die bij BKCP en Quick Step die net niet geselecteerd zijn voor de Ronde van België ten nadele van Stybar en Albert ook klagen.

Het zou moeten een stimulans zijn , hoe meer concurrentie hoe beter van waar die mag komen.
Als die mannen wat extra publiciteit krijgen so what is toch normaal en moet nog een extra motivatie zijn om ze naar huis te rijden.
Putkop
Mountainbiker

Post by Putkop »

vermeulen wrote:Stop toch eens met te kankeren over die veldrijders die in de zomer mtb rijden.
Wees blij dat ze voor extra publiciteit (en sponsors) zorgen.

Versta niet hoe dit nadelig kan zijn voor zij die alleen mtb'en.
Als ze goed genoeg zijn mag dit toch geen probleem zijn.
Als hun resultaten beter zijn worden ze wel geselecteerd door de bond.
Maar ik vrees dat hier sprake is van rond de kerktoren mentaliteit.

Als Absalon eens een veldritje meepikt staat dit toch ook in alle kranten en spreken de commentatoren erover ?

De bond zou niet liever hebben dan dat er enkele mtb'ers opstaan die wereldtop zijn wees daar maar zeker van.

Misschien kunnen de loutere wegrenners die bij BKCP en Quick Step die net niet geselecteerd zijn voor de Ronde van België ten nadele van Stybar en Albert ook klagen.

Het zou moeten een stimulans zijn , hoe meer concurrentie hoe beter van waar die mag komen.
Als die mannen wat extra publiciteit krijgen so what is toch normaal en moet nog een extra motivatie zijn om ze naar huis te rijden.
²

Mooi gezegd, kvolg je volledig.

Stop met kankeren en onnozel doen, Fontana rijd ook cyclocrossen in de winter en ik hoor niemand daarover mekkeren.
malmedy
Mountainbiker

Post by malmedy »

fontana rijd inderdaad cross en daar zagen ze wel over in de winter omdat hij niet genoeg wedstrijden rijd voor het wk als er een fietssport het minst tolerant is dan is het de cross wereld. Ben daar als kleine in opgegroeid en 20 jaar later is het alleen maar erger geworden het uitschelden of uitlachen van buitenlanders dat zie je niet bij de mtb .Van mij mag elke crosser mtb doen graag zelf maar laat die mentaliteit van die wereld maar weg .
Post Reply