khipan, is er ook ergens een agenda met alle toertochten die mee tellen .
Mijn zoontje van 5 zou misschien meedoen.(reed zowel in hertsbergen als lotenhulle de 30.)
Za 28/05/2011 Lotenhulle / Aalter :: 7de Kermis VTT
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Post by Lichterveldenaere »
Weinig nog aan toe te voegen. Naar aloude traditie deze TT gereden, een klassieker voor deze regio. Samen met drie steenbakkers vertrokken, maar steeds wat aan het gat gehangen.
Prachtpassage door private stukken (al heb ik zo'n idee dat sommige stukken zoals Poeke Kasteel vroeger langer waren? Vergunningenprobleem wellicht), mooi afwisselend parcours, bepijling al bij al OK en duidelijk. De wind beloofde lastig te zijn in de namiddag, maar als echte windhater vond ik het ergens wel meevallen.
Mooie organisatie en graag terug volgend jaar.
Prachtpassage door private stukken (al heb ik zo'n idee dat sommige stukken zoals Poeke Kasteel vroeger langer waren? Vergunningenprobleem wellicht), mooi afwisselend parcours, bepijling al bij al OK en duidelijk. De wind beloofde lastig te zijn in de namiddag, maar als echte windhater vond ik het ergens wel meevallen.
Mooie organisatie en graag terug volgend jaar.
- Herder Alex²
- Mountainbiker
- Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017
Post by Herder Alex² »
Ik ben ook een fan van deze tocht. Ik sluit me aan bij alle lovende opmerkingen.
Maar, ...
onderweg vroeg ik me af of we deze rit niet een tikkeltje zwaarder konden maken
Ge kent ons hé
Aan mijn vriend Wawa deze tip : na zo'n 33 km kwamen we na de toer rond de eerste vijver op het asfaltpad naast het kanaal. Links ervan lag een prachtig aardepadje, waar niemand op reed (behalve ik ...). Ik zou daar een bordje plaatsen "mietjes op het asfalt, mountainbikers op het padje" Trap maar eens op het ego, het kan geen kwaad
Ik verzeker je, op het padje rijden is 10x moeilijker dan het asfalt.
En dan op het "waterkruispunt kanaal Gent/Brugge - Gent/Deinze" zijn we nu de brug overgereden (was de brug waar we sowieso moesten afstappen voor dat trapje). Ik zou daar naar rechts gaan en dan het pad rechts van de brug nemen, om dan onderaan de brug te voet de trap te nemen. Een fietske omhoogduwen is ook lastig!
Ik weet niet of die brug ook in de kleine afstand zit, want dan moet je opletten of de jongsten dit wel aankunnen. Een korte toer moet nog altijd door iedereen te doen zijn. Maar aan het eerste trapje kan je ook een bordje zetten : links gemakkelijk / rechts lastig ...
Tot volgend jaar !
Maar, ...
Aan mijn vriend Wawa deze tip : na zo'n 33 km kwamen we na de toer rond de eerste vijver op het asfaltpad naast het kanaal. Links ervan lag een prachtig aardepadje, waar niemand op reed (behalve ik ...). Ik zou daar een bordje plaatsen "mietjes op het asfalt, mountainbikers op het padje" Trap maar eens op het ego, het kan geen kwaad
En dan op het "waterkruispunt kanaal Gent/Brugge - Gent/Deinze" zijn we nu de brug overgereden (was de brug waar we sowieso moesten afstappen voor dat trapje). Ik zou daar naar rechts gaan en dan het pad rechts van de brug nemen, om dan onderaan de brug te voet de trap te nemen. Een fietske omhoogduwen is ook lastig!
Tot volgend jaar !
1043 keer bedankt! Alweer een dik cijfer voor een zomertoer die niet in een mountainbikestreek
en die niet door de herders zijn georganiseerd
.
De grote opkomst geeft ons de moed om elk jaar opnieuw de vele privé-eigenaars te overtuigen ons er (gratis) door te laten en om het vele werk met plezier te verrrichten! Zelf hebben we er ook plezier aan om zoveel mogelijk mooie offroadstukken onder jullie wielen te schuiven.
Meer kunnen we er echt niet uit halen tenzij we zelf wat offroad construeren zoals de weide met de aangelegde heuvel net voor controle 1.
Bedankt voor jullie komst en tot volgend jaar op de laatste zaterdag van mei?
- Het stuk langs de autostrade lag er inderdaad iets vlotter bij en was windje mee; dat scheelt heel wat.
- Controles liggen inderdaad soms wat dicht op elkaar maar meestal heb je er ook één minder..., niet?
- Maar ...... met alle tips proberen we wel rekening te houden.
Volgend jaar zullen we ook bisbordjes plaatsen zodat je de rit langer kan maken met nog meer offroadgehalte ( qua verhouding dan toch ). Nu haalden we al 42 km offroad op de 72 km; wat bijzonder veel is. Niet met de natte vinger maar met motorgps uitgemeten!
De grote opkomst geeft ons de moed om elk jaar opnieuw de vele privé-eigenaars te overtuigen ons er (gratis) door te laten en om het vele werk met plezier te verrrichten! Zelf hebben we er ook plezier aan om zoveel mogelijk mooie offroadstukken onder jullie wielen te schuiven.
Meer kunnen we er echt niet uit halen tenzij we zelf wat offroad construeren zoals de weide met de aangelegde heuvel net voor controle 1.
Bedankt voor jullie komst en tot volgend jaar op de laatste zaterdag van mei?
- Het stuk langs de autostrade lag er inderdaad iets vlotter bij en was windje mee; dat scheelt heel wat.
- Controles liggen inderdaad soms wat dicht op elkaar maar meestal heb je er ook één minder..., niet?
- Maar ...... met alle tips proberen we wel rekening te houden.
Volgend jaar zullen we ook bisbordjes plaatsen zodat je de rit langer kan maken met nog meer offroadgehalte ( qua verhouding dan toch ). Nu haalden we al 42 km offroad op de 72 km; wat bijzonder veel is. Niet met de natte vinger maar met motorgps uitgemeten!
Foto's online... kermisvtt.be
De foto's van de kermisvtt editie 2011 zijn te bekijken op www.kermisvtt.be. Via de exclusieve knop 'zoom' ook heel eenvoudig af te downloaden en te gebruiken als bijvoorbeeld: fotoachtergrond bureaublad
of ... . En ja, helemaal gratis! Tot volgend jaar!
-
wildebeest
- Mountainbiker
Post by wildebeest »
wreed schoon initiatief, ik weet uit ondervinding dat de kids dit super vinden, maar ik ga nog beetje wachten met mijn zoontje, zijn techniek is onbestaande, hij kan nog niet overweg met zijn versnellingen, hij kent er maar 2, lichtste & zwaarste en schakelt altijd op 't verkeerde moment (wil niet luisteren naar zijn pa), ik ga niks forceren en hem rustig zijn mtb laten ontdekken.khipan wrote:Hey Wildebeest
Als je graag eens met je zoontje meerijdt.
Ook mtb tochten.
http://www.cyclingkids-ovl.webs.com/
Grts
ik heb de website wel bij mijn favorieten gestoken, zo vind ik hem snel terug als mijn zoontje onverwacht snel progressie maakt.
-
Adrenalize
- Mountainbiker
Post by Adrenalize »
zaterdagmiddag om + / - 12.30 u gestart samen met broer Cube(less)
super waren de benen niet echt maar heb toch genoten van deze prachtige
rit
bepijling en "aanmoedigingsborden"
zeer goed
bevoorrading , dik in orde
offroad gehalte , de max
zeker een tocht om aan te stippen voor volgend jaar
bedankt aan de organisatie
voor wie wil nagenieten
super waren de benen niet echt maar heb toch genoten van deze prachtige
rit
bepijling en "aanmoedigingsborden"