Limburgse bossen verboden gebied

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Post Reply

Ga jij evengoed het bos in?

ja
39
46%
neen
45
54%

Total votes: 84

Pex
Mountainbiker

Post by Pex »

Dus mogen het bos in ja of ne?

Iemand een idee of de terrils weg toegankelijk zijn?
Mits daar altijd control is ?
Jarvis
Mountainbiker

Post by Jarvis »

Ze gaan mij echt niet uit de bos houden! Ik ben het belachelijk gedrag van de groen mannen in onze Provincie meer dan beu dus deze kunnen echt op geen greintje begrip meer rekenen van mij.
Waar je ook gaat rijden in As en omstreken, Terril van Waterschei of de Maasmechelse hei, overtreed je sowieso de groene hun wetten dus wat maakt het ook uit, je mag er niet mountainbiken.
Morgen ga ik naar het buitenland, TT Banneux rijden en volgende weekend zit ik ook in het buitenland op mountainbike weekend de 4UMBIKERS in Houffalize daar maken ze geen onnaleefbare wetten!
Bossen afsluiten voor het grote publiek heeft in mijn ogen enkel nut als afschrikkingeffect, je komt toch geen kat in de bossen tegen laat staan de boswachter en die zie je van kilometers afkomen met zijn jeepke. Dat onze beleidsmensen eens stoppen onnaleefbare wetten te maken!
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Jarvis wrote:Morgen ga ik naar het buitenland, TT Banneux rijden en volgende weekend zit ik ook in het buitenland op mountainbike weekend...
Waar maak je je dan eigenlijk druk over? :roll:
Edlisjas
Mountainbiker

Post by Edlisjas »

Ik ben juist terug van een kort tochtje...ik heb mij voor 80% aan de regels gehouden. Zeer veel affiches met verboden toegang zien hangen op de meest onnozele plaatsen. Letterlijk aan boswegen die eigenlijk inritten van huizen zijn. Zelfs de enige weg naar het lokale voetbalplein was verboden terrein. Dan richting bossen in Dilsen aan het industrieterrein, nergens een affiche gezien. Aan de driepaal, in een open weiden met rondom bos was de lokale modelbouwclub zelfs met vliegtuigjes met benzinemotoren aan het vliegen.... dat snap ik dus echt niet...
Scottsman
Mountainbiker

Post by Scottsman »

Uit de bossen blijven lijkt me niet haalbaar. Een beetje gezond verstand als biker zal al veel leed besparen.
Daarnaast moet ik ook wel Jarvis bijtreden dat de "groenen" aan het overdrijven zijn. Zo zijn in Zonhoven de laatste maanden, meer bepaald in de buurt van de Teut, zowat alle bossen en heide omheind geworden, zodat er schapen kunnen worden uitgezet.
Hierbij werd geen rekening gehouden met de mountainbikers. Single tracks worden nu gewoon onderbroken, aan de grotere paden hebben ze poorten gezet, waarbij doorrijden uit den boze is.
De natuur is er mooi en moet beschermt worden, maar een beetje samenspraak zou toch mooi zijn.
Jarvis
Mountainbiker

Post by Jarvis »

Jarvis schreef:
Morgen ga ik naar het buitenland, TT Banneux rijden en volgende weekend zit ik ook in het buitenland op mountainbike weekend...

Waar maak je je dan eigenlijk druk over?
Mijn doordeweekse trainingsrit, lekker de illegaal uithangen, niet dat, dat moeilijk is in As en omstreken, nu zeker niet :-D !
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

Kan iemand die foto uit het HBVL van vandaag behorend tot het artikel over toegangsverbod tot de Limburgse bossen inscannen en hier eens plaatsen aub ?(is die foto waar men een pamflet aan een boom hangt)
Echt consequent zijn die met hun groen frakske toch niet.
endorfin
Mountainbiker

Post by endorfin »

Hier is molenbeersel en omstreken hangt ook geen affiche, maarja hier doen ze dan ook nog alles met paard en kar.
Thomas96
Mountainbiker

Post by Thomas96 »

Serge R wrote:Kan iemand die foto uit het HBVL van vandaag behorend tot het artikel over toegangsverbod tot de Limburgse bossen inscannen en hier eens plaatsen aub ?(is die foto waar men een pamflet aan een boom hangt)
Echt consequent zijn die met hun groen frakske toch niet.
is het deze?
Image
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

Yep, als wij ergens voor onze een TT gaan uitpijlen en we durven één nietje in een boom schieten zouden ze ons al willen fusilleren :roll:
Post Reply