Limburgse bossen verboden gebied

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!

Ga jij evengoed het bos in?

ja
39
46%
neen
45
54%

Total votes: 84

SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Dubbele post
Last edited by SusXT on Sat 28 May 2011 09:28, edited 1 time in total.
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Edlisjas wrote: Gij hebt goed praten, gij zijt gekwetst ...
Da's idd een schrale troost, maar als ik niet kwetst was, ging ik ook niet het bos in. De Mechelse Hei mijd ik toch ook.
Van mij mag je gaan, he, maar rij in het Zavelbos. Niet dat hier het Dilsersbos afbrandt :wink:
Vos in de bossen wrote: Is SusXT gekwetst #-o ?
Vertel....
Helaas ja. Onsteking op beide kwadriceps. Gevolg van fietstesten in Malmedy en gewijzigde zadelpositie. Ik had het kunnen weten. #-o
Edlisjas
Mountainbiker

Post by Edlisjas »

SusXT wrote:
Edlisjas wrote: Gij hebt goed praten, gij zijt gekwetst ...
Da's idd een schrale troost, maar als ik niet kwetst was, ging ik ook niet het bos in. De Mechelse Hei mijd ik toch ook.
Van mij mag je gaan, he, maar rij in het Zavelbos. Niet dat hier het Dilsersbos afbrandt :wink:
Vos in de bossen wrote: Is SusXT gekwetst #-o ?
Vertel....
Helaas ja. Onsteking op beide kwadriceps. Gevolg van fietstesten in Malmedy en gewijzigde zadelpositie. Ik had het kunnen weten. #-o
Vanmorgen staan in de krant de boetes voor overtreding van het verbod ... amai... denk dat ik toch maar in de buurt van de weg blijf ... :wink:
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Den eenzamen fietser doet anderen besluiten: "Als dien het doet...". En het zal de boswachters zeker niet meer MTB-gezind maken.

Die maatregel is niet tegen jou bedoeld, maar ze kunnen gewoon niet zeggen: den dien wel, en den dien niet.

Effe tering naar de nering zetten, vind ik. In het belang van het bos en van de toekomst van MTB in je streek.
flipp
Mountainbiker

Post by flipp »

Idd, beter er ff weg blijven. Er komen nog genoeg dagen dat we er kunnen biken. Het zou toch verschrikkelijk zijn moest bergerven, dilserbos of de teut ofzo afbranden.
En idd, ik heb nog nooit last gehad met een boswachter en ik wil het graag zo houden.

De boetes zijn idd niet niks. Ik lees hier dat het kan gaan van een maand tot twee jaar celstraf en boetes van 550 tot 1.250.000 euro....
jacques-de-mtb'er
Mountainbiker

Post by jacques-de-mtb'er »

flipp wrote:Idd, beter er ff weg blijven. Er komen nog genoeg dagen dat we er kunnen biken. Het zou toch verschrikkelijk zijn moest bergerven, dilserbos of de teut ofzo afbranden.
En idd, ik heb nog nooit last gehad met een boswachter en ik wil het graag zo houden.

De boetes zijn idd niet niks. Ik lees hier dat het kan gaan van een maand tot twee jaar celstraf en boetes van 550 tot 1.250.000 euro....
dit geldt toch alleen maar voor Limburg, of is er ook al een verbod voor Antwerpen??
jacques-de-mtb'er
Mountainbiker

Post by jacques-de-mtb'er »

hopen dat de TT van dessel morgen doorgaat
Last edited by jacques-de-mtb'er on Sat 28 May 2011 10:50, edited 2 times in total.
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

Net terug van mijn ochtendlijke rit. Ik heb voornamelijk veldwegen gereden, die door de losse zand en de strakke wind ook voor training zorgen. Een paar doorsteken door het bos waren onoverkomelijk. Geen verbodsbordjes in opitterbos en directe omstreken. Ze beginnen vanaf de volmolen en zo de hele bergervenrichel tot de weerstandskapel. Ik was zeker niet alleen in het bos. Wandelaars en lopers voldoende.

Bij de terugkomst nog even de regionale opitterbos singletracks gepasserd en na de laatste afdaling aan het voetbalterrein even gestopt bij onze boswachtster. ( Ik reed er zowat tegen aan na de afdaling...) Ze waren er een meeting aan het doen in het kader van de bestrijding van de amerikaanse vogelkers. Dus voor hen geen bosverbod. Zij gaat niet alles afsluiten zei ze omdat het verbod in principe niet van zo'n velleke papier afhangt. Ze hoopt op gezond verstand van de mensen en zal enkel boetes maken bij flagrante moedwillige overtredingen. Niet voor ne verdwaalde fietser... Ook dacht ze dat het maar tot dinsdag verboden zou zijn, al hing dat natuurlijk van het volume van de verwachte regen af.

Voila, nu richting Roermond voor een dagje motorbootvaren op de plassen. Daar is geen sprake van brandgevaar :P
En dan morgen maar beetje meer veldwegen ontdekken. Dat kan ook fijn zijn...
Metalpe
Mountainbiker

Post by Metalpe »

glimburger wrote:Geen verbodsbordjes in opitterbos en directe omstreken.
Aan het voetbalplein van Opitter hangt er een en 200 meter verder, aan de manege, waar je het bos inkan ook.

Morgen maar gaan Bokkerijden dan, ipv te crossen door de bossen.
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

flipp wrote:Idd, beter er ff weg blijven. Er komen nog genoeg dagen dat we er kunnen biken. Het zou toch verschrikkelijk zijn moest bergerven, dilserbos of de teut ofzo afbranden.

=;
Je kan beter de dag van vandaag drugsdealer zijn dan een verdwaalde fietser :P
Maar het is zoals velen zeggen: laten we eventjes afwachten, want stel dat er een brand zou uitbreken, en dit door de schuld van een van ons, alhoewel, we roken niet terwijl we fietsen, of roken helemaal niet, en der zit een paar green boys ergens op de loer, en achter ons stijgt een rookpluim, mss door de jing aangestoken, wat zullen ze zeggen: er kwam een MTBiker uit het bos,met een rood/zwart outfit 8-[
En dan staan ze voor uw deur met de combi, den cachot in op water en brood en vast geketend aan de muur, met een pot om pipi een kaka te doen, met ratten en muizen en dikke zwarte spinnen op de muur, en je lig daar, op een stenen vloer, een maand aan de stuk #-o
Echt waar jongens, blijf van de bossen af.
Last edited by Vos in de bossen on Sat 28 May 2011 14:42, edited 1 time in total.
Post Reply