Limburgse bossen verboden gebied

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!

Ga jij evengoed het bos in?

ja
39
46%
neen
45
54%

Total votes: 84

Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

Heeft het bij oech in Minster den hielen daag gereegend !!!!
Hei bei oes, in Neel, heet et auch geregend, maar nie zo veel hoor
[-X
' t es noch poeier drieg jong :wink:
En ' t es maar 10 km van hei oêt, hoe kim da toch #-o

ich zou toch nie op de fits kruipe met zo'n drieg bojem, stel da de remmen vast lopen, en da ge den boel in de fik steek, wa dan mmmmmmh eb ge et al ever gedak :-)
'T IS WEL GEEN ECHT ABN, maar dat lijk een beetje op hé.
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

Limburg is rijk aan bossen en trekt massaal veel mensen aan. Feit is dat het er al sinds jaren niet zo droog meer bij heeft gelegen als momenteel. Door het verbod uit te vaardigen gaan ze heel wat minder mensen in de natuur-, heide en bosgebieden hebben en proberen ze branden en ongevallen te voorkomen. Er is dus zeker iets voor te zeggen en ik kan de maatregel wel begrijpen. Zelf ga ik mijn rondjes op eigen terrein gewoon afwerken en waar onvermijdelijk zal dit ook over gekende boswegels gaan. Het bos nu nét speciaal opzoeken zal ik niet doen. Zeker al niet de ongekende bossen.

Ik denk niet dat ze een eenzame fietser neer zullen sabelen.
Edlisjas
Mountainbiker

Post by Edlisjas »

glimburger wrote:Limburg is rijk aan bossen en trekt massaal veel mensen aan. Feit is dat het er al sinds jaren niet zo droog meer bij heeft gelegen als momenteel. Door het verbod uit te vaardigen gaan ze heel wat minder mensen in de natuur-, heide en bosgebieden hebben en proberen ze branden en ongevallen te voorkomen. Er is dus zeker iets voor te zeggen en ik kan de maatregel wel begrijpen. Zelf ga ik mijn rondjes op eigen terrein gewoon afwerken en waar onvermijdelijk zal dit ook over gekende boswegels gaan. Het bos nu nét speciaal opzoeken zal ik niet doen. Zeker al niet de ongekende bossen.

Ik denk niet dat ze een eenzame fietser neer zullen sabelen.
Ik heb voor alle veiligheid even geïnformeerd bij de lokale politie... daar zijn tot nu toe geen instructies binnengekomen ... dat zegt genoeg denk ik.
Vos in de bossen
Mountainbiker

Meneer De Jager mag ook niet in het bos hé :lol:
flipp
Mountainbiker

Post by flipp »

Ik denk dat ze vooral het massatoerisme willen tegenhouden. Meestal stadsmensen die naar hier komen om wat te wandelen en vaak de natuur niet respecteren (sigarettepeukje weggooien ofzo). Ge hebt zo van dat volk hé.
Als lokale mountainbiker zal je toch niet veel verkeerds kunnen doen in mijn ogen, want dan verpest je het ook voor jezelf. En brand per ongeluk veroorzaken is toch ook moeilijk. Het is niet dat mijn fiets vuur vat als ik hem ff in de zon laat staan hé #-o
Maar ik begrijp de maatregel toch ook wel hoor. Het risico is gewoon op dit ogenblijk te groot
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Ik ben daarstraks een paar jeepkes van bos en groen tegen gekomen. Ze waren volop bordjes aan het plaatsen.
Ik ga 100% akkoord met hun verbod en hun vraag om uit het bos te blijven. Ze laten ons altijd met rust (op de Mechelse Hei na), dus waarom zouden we moeilijk doen? Een beetje respect is wel op zijn plaats, zowel voor de boswachters als voor de natuur. Het heeft hier amper geregend. Alles is nog kurkdroog. Het is nooit te laat om deze maatregel in te roepen.
Edlisjas
Mountainbiker

Post by Edlisjas »

SusXT wrote:Ik ben daarstraks een paar jeepkes van bos en groen tegen gekomen. Ze waren volop bordjes aan het plaatsen.
Ik ga 100% akkoord met hun verbod en hun vraag om uit het bos te blijven. Ze laten ons altijd met rust (op de Mechelse Hei na), dus waarom zouden we moeilijk doen? Een beetje respect is wel op zijn plaats, zowel voor de boswachters als voor de natuur. Het heeft hier amper geregend. Alles is nog kurkdroog. Het is nooit te laat om deze maatregel in te roepen.
Gij hebt goed praten, gij zijt gekwetst ...
Epic469
Mountainbiker

Post by Epic469 »

Ik blijf er ook uit, geen zin om over kolen en assen te rijden.
Vos in de bossen
Mountainbiker

Edlisjas wrote:
SusXT wrote:Ik ben daarstraks een paar jeepkes van bos en groen tegen gekomen. Ze waren volop bordjes aan het plaatsen.
Gij hebt goed praten, gij zijt gekwetst ...
Is SusXT gekwetst #-o ?
Vertel....
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

Ik sta klaar voor een paar uurtjes lokale -al den niet bos- wegen. Als de kleine boskes hier ook een bordje hebben zal ik niet gaan provoceren en kiezen voor de nog rijkelijk aanwezige andere paden. Toch denk ik dat om een beetje een fatsoenlijk toertje te kunnen rijden ik her en der wat bos zal moeten doorkruisen. Ik zal beetje sneller rijden en extra opletten dat er geen vlammen uit mijn uitlaten komen. Tegen een uur of 10 zal ik weten hoet t met de bordjes is gesteld.

De zon is weer van de partij en de beloofde regen is uitgebleven dus ik denk dat de droogte inderdaad nog groot is.
Post Reply