Za 28/05/2011 Ternat :: 3de Schemertocht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Morgen, zaterdag-namiddag vanuit de West Vlaanders naar Kester voor het B.K. Sidecar Motorcross dat er zondag wordt verreden. Daar de camionette placeren en dan met velooke naar Ternat om er eerst de Schemertocht te fietsen. Een idelale gelegenheid om het nuttige aan het aangename te koppelen, aldus.
Bergje af halverwege het Boréebosje.MaC'Red wrote:die - 25% op de 46 km, waar is dat ergens ??stoelie wrote:Voor de jongens die graag al eens rekenen. De cijfers van de tochten staan op de site. Veel plezier ermee.
http://www.debostrappers.be/Paginas/schemertocht.html
MaC'Red
De 35km doet Borréboske toch ook aan ?stoelie wrote:Bergje af halverwege het Boréebosje.MaC'Red wrote:die - 25% op de 46 km, waar is dat ergens ??stoelie wrote:Voor de jongens die graag al eens rekenen. De cijfers van de tochten staan op de site. Veel plezier ermee.
MaC'Red
- MaC'Red
- Mountainbiker
waar diene fotograaf vorig jaar zat dan, das geen 25% zenne !!!stoelie wrote:Bergje af halverwege het Boréebosje.MaC'Red wrote:die - 25% op de 46 km, waar is dat ergens ??stoelie wrote:Voor de jongens die graag al eens rekenen. De cijfers van de tochten staan op de site. Veel plezier ermee.
MaC'Red
MaC'Red
- MaC'Red
- Mountainbiker
Gisteren omstreeks 18h gestart met MC Tim en diens collega Frans voor de 35 kms, eerst werden we geleid door het industriepark van Ternat en dan rakelings aan de bevoorrading maar wij moesten eerst nog een schoom luske rijden van door de 20 km.
De streek kennen we intussen vrij goed maar toch wisten ze ons nogmaals te verrassen met weeral nieuwe baantjes. Bij de eerste splitsing unaniem gekozen voor de 45 km dan voor het Putberg lusje. Vooral het stuk rond en op de Putberg was nieuw voor mij en dan krijgt ge daar nog eens een kort speelboske bij.
Wederom hadden ze vele wegels gevonden rond de Morette welke we via vele omwegen dan bereikten en zo naar de Rv reden.
Om af te sluiten was er natuurlijk een terug blij weerzien met het Borréboske welke precies weer een eind meer singletrails heeft bijgekregen, ik ben daar zeker niet rouwig om. Dit boske in in zeker geval goed voor stuurtechniek want met een breder stuur was het constant zorgen dat ge nergens bleefvasthaken tijdens de vele bochten.
Rond St Martens Bodegem kregen we ook nog wat leuke wegels om zo dan terug naar de finish te rijden in Ternat welke we hebben bereikt met iets meer dan 40 km en 607 hms volgens de garmin.
Merci Tim en Frans voor de companie op zaterdag avond en de BOstrappers voor het leuke parcours ( zitten hier trouwens privé stukken in ?? dan kan ik het nog eens rijden binnenkort )
MaC'Red
De streek kennen we intussen vrij goed maar toch wisten ze ons nogmaals te verrassen met weeral nieuwe baantjes. Bij de eerste splitsing unaniem gekozen voor de 45 km dan voor het Putberg lusje. Vooral het stuk rond en op de Putberg was nieuw voor mij en dan krijgt ge daar nog eens een kort speelboske bij.
Wederom hadden ze vele wegels gevonden rond de Morette welke we via vele omwegen dan bereikten en zo naar de Rv reden.
Om af te sluiten was er natuurlijk een terug blij weerzien met het Borréboske welke precies weer een eind meer singletrails heeft bijgekregen, ik ben daar zeker niet rouwig om. Dit boske in in zeker geval goed voor stuurtechniek want met een breder stuur was het constant zorgen dat ge nergens bleefvasthaken tijdens de vele bochten.
Rond St Martens Bodegem kregen we ook nog wat leuke wegels om zo dan terug naar de finish te rijden in Ternat welke we hebben bereikt met iets meer dan 40 km en 607 hms volgens de garmin.
Merci Tim en Frans voor de companie op zaterdag avond en de BOstrappers voor het leuke parcours ( zitten hier trouwens privé stukken in ?? dan kan ik het nog eens rijden binnenkort )
MaC'Red
Van start gegaan om 16u30 ik voor 35km mijn vrouw voor de 25 km, het was voor haar de eerste TT ze is net met mtb gestart .
Ik zelf ben net een goed jaar bezig mijn vrouw is net met biken gestart het was best wel op sommige plaatsen lastig voor beginners .
Maar zeker een prachtige toer en perfecte organisatie en dikke pluim voor de bostrappers .
Zeker tot volgend jaar .
PS waar kan je de foto's vinden die genomen zijn .
Ik zelf ben net een goed jaar bezig mijn vrouw is net met biken gestart het was best wel op sommige plaatsen lastig voor beginners .
Maar zeker een prachtige toer en perfecte organisatie en dikke pluim voor de bostrappers .
Zeker tot volgend jaar .
PS waar kan je de foto's vinden die genomen zijn .
-
Mon Ten Bike
- Mountainbiker
- Location: On One Pompetamine singlespeed / GT PEACE 29' singlespeed
Post by Mon Ten Bike »
Sympathieke TT, gemoedelijke organisatie, was leuk bollen. Vind het een super idee om zaterdagavond TT's te organiseren, dan kan er zondag tenminste uitgeslapen worden 
Zoals Mac'Red zei: supermooie tocht, zeker niet te onderschatten. De venijnige en soms technische klimmekes maken het zo'n mooi parcours.
Ik was vooraf wat achterdochtig omtrent de route omdat er veel baantje van vorig jaar inzaten, maar jullie zijn met grote onderscheiding geslaagd.
We hebben de extra lus van de Putberg er bij genomen en ik ben superblij dat we dit gedaan hebben. Eerst via de kasseien omhoog, dan afdaling naar beneden en dan off-road terug boske door, toch redelijk technisch, zeker die eerste klim, maar toch bovengeraakt al stond ik bijna stil
Jullie hebben de mooiste klimmen en afdalingen van de streek in het parcours gebundeld en dit had ik nog niet gehad in al mijn TT's in mijn geboortestreek. We hebben echt alle kanten van de Moretteberg mogen zien
Bevoorrading was ok, organisatie was net als vorig jaar super en hier ben je als deelnemer geen nummertje. Bij aankomst kreeg je ne goeiedag en bij vertrek nen merci ! Moest dit overal zo zijn, amai... Leuke après, meer moet da nie zijn.
Eén woord: CHAPEAU !!!
Doe zo verder en misschien volgend jaar eens richting Gooik op (de Kesterheide kennen jullie al door en door heb ik gelezen
)
Seeya...
Mijn route : http://connect.garmin.com/activity/88636119
Ik was vooraf wat achterdochtig omtrent de route omdat er veel baantje van vorig jaar inzaten, maar jullie zijn met grote onderscheiding geslaagd.
We hebben de extra lus van de Putberg er bij genomen en ik ben superblij dat we dit gedaan hebben. Eerst via de kasseien omhoog, dan afdaling naar beneden en dan off-road terug boske door, toch redelijk technisch, zeker die eerste klim, maar toch bovengeraakt al stond ik bijna stil
Jullie hebben de mooiste klimmen en afdalingen van de streek in het parcours gebundeld en dit had ik nog niet gehad in al mijn TT's in mijn geboortestreek. We hebben echt alle kanten van de Moretteberg mogen zien
Bevoorrading was ok, organisatie was net als vorig jaar super en hier ben je als deelnemer geen nummertje. Bij aankomst kreeg je ne goeiedag en bij vertrek nen merci ! Moest dit overal zo zijn, amai... Leuke après, meer moet da nie zijn.
Eén woord: CHAPEAU !!!
Doe zo verder en misschien volgend jaar eens richting Gooik op (de Kesterheide kennen jullie al door en door heb ik gelezen
Seeya...
Mijn route : http://connect.garmin.com/activity/88636119
Last edited by MC Tim on Sun 29 May 2011 18:23, edited 1 time in total.
-
fietsertjeAnn
- Mountainbiker
Post by fietsertjeAnn »
Gisteren omstreeks 20.40 ter plaatse gestart met Jerry.
We hadden graag nog eens een AVONDtt gereden dus eerst wat rijden als het nog klaar is , dan het schemergedeelte en nadien vollenbak lichtjes nodig.
Kende de meeste baantjes wel maar in Asse - Asbeek toch altijd leuk rijden. Enkele stevige klimmetjes. Goede bepijling ook als het donker was, bevoorrading in orde met vriendelijke mensen, aan aankomst ook héééééél vriendelijke mensen. Fantastisch om het Borrébosje te doorkruisen als je enkel kan afgaan op je eigen verlichting. Wel weinig bikers op parcours gezien.
Bedankt aan de mensen van de organisatie en aan Jerry voor de leuke avond
. 'k Zou niet graag als dame éénzaam en alleen in dat Borrébos rijden als het pikdonker is

We hadden graag nog eens een AVONDtt gereden dus eerst wat rijden als het nog klaar is , dan het schemergedeelte en nadien vollenbak lichtjes nodig.
Kende de meeste baantjes wel maar in Asse - Asbeek toch altijd leuk rijden. Enkele stevige klimmetjes. Goede bepijling ook als het donker was, bevoorrading in orde met vriendelijke mensen, aan aankomst ook héééééél vriendelijke mensen. Fantastisch om het Borrébosje te doorkruisen als je enkel kan afgaan op je eigen verlichting. Wel weinig bikers op parcours gezien.
Bedankt aan de mensen van de organisatie en aan Jerry voor de leuke avond