achterste schijfrem maakt lawaai tijdens het remmen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
de mijne maken ook lawaai tijdens het remmen...
Als ze lawaai maken als je niet remt, dan is er een probleem.
Ofwel mooi opnieuw centreren en als da nie lukt eens kijken of je schijf wel nog recht is. Als het constant slepen is, dan moet je centreren. Als het telkens ongeveer op hetzelfde moment een tik is, dan moet je kijken of je schijven niet scheef zijn...
Als ze lawaai maken als je niet remt, dan is er een probleem.
Ofwel mooi opnieuw centreren en als da nie lukt eens kijken of je schijf wel nog recht is. Als het constant slepen is, dan moet je centreren. Als het telkens ongeveer op hetzelfde moment een tik is, dan moet je kijken of je schijven niet scheef zijn...
- single-track biker
- Mountainbiker
Post by single-track biker »
Wat bij mij de oplossing was;
-schijven goed zuiver maken eerst ontvetten dan zuiver water
-rempads zuiver maken met water daarna goed verhitten zodat eventuele smeermiddelen verdwijnen
-schijven goed zuiver maken eerst ontvetten dan zuiver water
-rempads zuiver maken met water daarna goed verhitten zodat eventuele smeermiddelen verdwijnen
SCHIJFREMMEN
ik heb de remblokjes laten vervangen en het blijkt opgelost,maar mijn vraag is nu is het normaal dat na elke toertocht ik doe en de bike heb afgespoten de remmen terug beginnen te piepen,dacht misschien dat er dan water tegen de blokjes komen en dat het daarmee begint te piepen maar ze hebben me toch wijs gemaakt dat water geen kwaad kan, na een tijdje is het gepiep wel gedaan.
thanks
thanks