Za 21/05/2011 Schorisse / Maarkedal :: Herdermarathon

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
marge
Mountainbiker

Post by marge »

La-Pierre wrote:Waar ligt dat "beest" waar iedereen het over heeft?
Zat deze in de 80Km, anders heb ik hem gemist! 8)
Deze was enkel voorbehouden voor mensen met een startnummer hoger dan 2000 :wink:
Josdevos
Mountainbiker

Post by Josdevos »

Mijn 2de deelname in 3 jaar en was alweer super! 2 jaar geleden de 100 gereden maar vorig jaar niet kunnen rijden wegens andere verplictingen. Dit jaar dus terug present met DrGonzo en Mojobiker om de 80 km af te haspelen.

Had de indruk dat deze editie toch een pak technischer was als deze van 2 jaar geleden. Maar blijft voor mij de mooiste van het jaar!

Iets te snel van start gegaan aangezien ik mijn snelle maten probeerde te volgen en na elke technische strook moest vlammen om er terug bij te geraken. Na 35 km en een hongerklopke (avond er voor nauwelijks iets gegeten, 's morgens een paar boterhammen) en verdergereden op eigen tempo, wat achteraf de juiste keuze was.

Na de tocht een colake en een braadworst gegeten en tevreden terug naar huis. Op naar de LCMT!

Heb het niet kunnen laten om de foto flat te bestellen bij Sportograf...

Image

Image
heirweg
Mountainbiker

Post by heirweg »

Hallo herders, sluit mij aan bij alle goeie commentaren en kom zeker terug volgend jaar. Toch wil ik een beetje kritisch zijn, heb in het bos de meeste bikers verschillende hindernissen zien ontwijken!! velen beoefenen mtb als hobby en hoop dat dit zo mag blijven. 8)
alexbiker
Mountainbiker

Post by alexbiker »

Toch wil ik een beetje kritisch zijn, heb in het bos de meeste bikers verschillende hindernissen zien ontwijken!! velen beoefenen mtb als hobby en hoop dat dit zo mag blijven. 8)[/quote]

Dat is dan de keuze van de biker zelf, het eerste jaar dat ik op een mtb reed ontweek ik ook sommige stukken. Hoe langer je deze sport beoefent hoe meer je de technische stukken wilt overwinnen ipv voor een hoog avs te gaan.
Gobi
Mountainbiker
Location: CUBE LTD Comp: kader van 2010 en voorvork van 2009 serie

Post by Gobi »

alexbiker wrote:Toch wil ik een beetje kritisch zijn, heb in het bos de meeste bikers verschillende hindernissen zien ontwijken!! velen beoefenen mtb als hobby en hoop dat dit zo mag blijven. 8)
Dat is dan de keuze van de biker zelf, het eerste jaar dat ik op een mtb reed ontweek ik ook sommige stukken. Hoe langer je deze sport beoefent hoe meer je de technische stukken wilt overwinnen ipv voor een hoog avs te gaan.[/quote]

dat noemen ze dan zelfkennis zeker. Zelf ga ik alles proberen te nemen van hindernissen maar er wel op lettende dat ik niemand achter mij teveel hinder met mijn soms gestuntel. Het is enkel door te proberen dat je je grenzen leert kennen of verleggen.
Bazeken
Mountainbiker

Post by Bazeken »

La-Pierre schreef:
Waar ligt dat "beest" waar iedereen het over heeft?
Zat deze in de 80Km, anders heb ik hem gemist!

Deze was enkel voorbehouden voor mensen met een startnummer hoger dan 2000

Ja, maar waar ligt dat beest dan juist?
Herder Ronny
Mountainbiker

Post by Herder Ronny »

Beste Herdermarathon deelnemers,

editie 2011 zit erop. En aan de commentaren te lezen vonden jullie die blijkbaar terug zeer geslaagd. De talrijke opkomst - 2155 deelnemers - overtrof onze stoute verwachtingen, en voorzieningen. Zowel de inschrijving als de bevoorradingen kenden hierdoor enkele zeer intensieve piekmomenten. De offroad paden in Muziekbos hadden om 8u30 verdacht veel weg van de E40 richting Brussel op een doordeweekse ochtend, en de eerste 2 bevoorradingen leken op meubelwinkels waar steak-friet aan 2.5€ verkocht werd. Onze excuses aan de slachtoffers hiervoor. Een oplossing voor dit probleem wordt ons belangrijkste werkpunt in de voorbereiding van de volgende editie (en we weten reeds dat asfalt vernieuwen, of rijstroken verdubbelen waarschijnlijk niet hetgeen is waarop jullie zitten te wachten).
2 Bestelwagens stampvol dranken en snacks, 150 vrijwilligers, 5 bevoorradingen, en dat aan toch wel zeer democratische prijzen, het spreekt voor zich dat dit enkel mogelijk gemaakt wordt dankzij de steun van enkele trouwe sponsors. Breng hun websites misschien eens een bezoekje, je vindt ze op http://www.herdermarathon.be.
Naast de sponsors willen we ook graag de vele familieleden en aanverwanten van de herders bedanken voor hun onbaatzuchtige hulp, en last but not least onze spitsbroeders en -zusters van KVVV Ardennen, die al voor de 4e keer aan hetzelfde zeel trokken, en zorgden voor de pittoreske startlocatie waar menig GPS zich in verslikt.
De voorbereiding voor de 5e Herdermarathon is trouwens zondag 22 mei 2011 al van start gegaan. Vooraleer we de datum vastleggen wachten we nog op de bevestiging van onze bestelling van 48 uur goed weer op de vooropgestelde datum, dat verwachten we binnenkort van de bevoegde instanties.
The beast was back!
Tot volgend jaar.
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Bazeken wrote:
La-Pierre schreef:

Nergens meer, is slechts 1x per jaar toegankelijk.
En gelieve dit te respecteren, dat we ook volgend jaar de talrijke privé domeinen mogen door"cruisen"...
Kraura
Mountainbiker

Post by Kraura »

prideandglory1891 wrote:
Bazeken wrote:
La-Pierre schreef:

Nergens meer, is slechts 1x per jaar toegankelijk.
En gelieve dit te respecteren, dat we ook volgend jaar de talrijke privé domeinen mogen door"cruisen"...
Ik ben ook wel benieuwd. Zijn daar geen foto's van, of wat stats? (lengte/stijging?)
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Re: de max

Post by KUBA »

numero 22 wrote:zaterdag een mega mooie mtb dag gehad
was de max.
da was de rit van het jaar wi
dikke duim voor de herders
En ge hebt hem waarschijnlijk gereden met MIJNE MTB :lol: :lol: :wink:
Post Reply