Za 21/05/2011 Schorisse / Maarkedal :: Herdermarathon

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
PVDM
Mountainbiker

Post by PVDM »

Wat heb ik hier nog aan toe te voegen ? Gekomen voor de 130 + optielus en alles tot een goed einde gebracht supertocht en mountainbiken van het hoogste niveau maar helaas staat mountainbiken van het hoogste niveau voor sommigen gelijk aan zo snel mogelijk rijden en mensen van de weg of in de diepe sporen duwen, heb geen enkel probleem om mensen te laten paseren maar dan wel op plaatsen waar het mogelijk is misschien een oproep aan de straaljagers onder ons wil je snel rijden doe dat waar het kan lukt het niet heb wat respect voor de zweefvliegtuigjes onder ons en anders moet je maar ergens chrono gaan rijden. Voor de rest alles verteld in vorige meldingen en sluit mij graag aan bij alle positieve commentaren, proficiat herders en alle andere medewerkers van deze tocht (ook eigenaars van de vele privé stukken) jullie hebben van afgelopen zaterdag een mtb hoogdag gemaakt =D> =D> =D> =D>
blomsky
Mountainbiker

Post by blomsky »

Herder Ronny wrote:Best of reeds online: http://sportograf.com/bestof/1078/
PRACHTIGE FOTO'S!! (en neen ik zet nie veel mijne "capslock" aan...)
numero 22
Mountainbiker

de max

Post by numero 22 »

zaterdag een mega mooie mtb dag gehad
was de max.
da was de rit van het jaar wi
dikke duim voor de herders
leffingenoartje
Kerstman

Post by leffingenoartje »

Tesamen met enkele choufkes genoten van vlaanderens mooiste =D> =D>
Het was mijn eerste deelname maar zeker niet mijn laatste :wink:

Nogmaals herdertjes proficiat =D> =D> =D>
Herder Ronny
Mountainbiker

Post by Herder Ronny »

IvanIvankov
Mountainbiker

Post by IvanIvankov »

Het meeste is al gezegd maar toch nog even herhalen :-)

Schitterende tocht, prachtige organisatie, ongelooflijk mooi parcours. En dan nog eens uitstekend weer.. jullie mogen me eens laten weten waar jullie dat bestellen, altijd handig als ik eens een barbeque ofzo organiseer :roll: .

Rond 7u45 gestart voor de 130+10km. Aan de inschrijving was het toen al goed aanschuiven, maar op het parcours viel het al bij al goed mee vond ik. Ook bij de bevoorradingen nooit lang moeten aanschuiven en (gelukkig als ik lees van sommigen die aan een lege stand stonden) was er altijd rijkelijk veel keuze. Sorry voor de mensen die na mij kwamen misschien had ik net iets teveel gegeten :wink: .

Prachtige passages door verscheidene bossen. Het Livierenbos is echt een schitterend speel stukje. Ook veel mooie privé stukken. Chapeau aan de eigenaars en de organisatie om de nodige toestemmingen te verlenen/verkrijgen. Zeker ook bedankt aan de vele vrijwilligers en seingevers die er voor ons bikers een mooie dag van maakten.

Het beest bij een tweede poging overwonnen, hoewel het wel een lastige strijd was. Toen ik even uitrustte na het beest hoorde ik enkele herders het hevig toegetakelde beest enkele genadeschoten geven (of waren het gewoon jagers in de buurt :drunk: ).

Eén minpuntje: in de optielus heb ik toch wel enkele honderden meters vlak gevonden.. ik vermoed dat dit volgend jaar wel opgelost zal worden met nog een extra beklimming :lol:

Sammenvatting: Ik had een super leuke dag, veel bikeplezier beleeft over een leuk en uitdagend parcours door een prachtige omgeving en een heleboel vriendelijke mensen tegengekomen. Ik heb al spijt dat het gedaan is en het nu weer een volledig jaar duurt tot de volgende Herdermarathon.
Turfke
Mountainbiker

Post by Turfke »

Had stiekem gehoopt minstens de 105 + optielus te rijden (en heeeel stiekem de 130). Het is bij de 105 gebleven. Minder choco aangekomen dan vorig jaar, maar toch ... Denk dat de warmte en natuurlijk het loodzware maar ooohhhh zo mooie parcours hier voor iets tussen zaten.
Gestart iets na achten met een 8-tal Grysperre's. Persoonlijk had ik niet de indruk dat er veel meer volk op het parcours zat dan vorig jaar (toch niet na 40 à 50 km) maar vrees dat iedereen zowat op hetzelfde uur heeft willen starten. Enkel aan de 1ste & 2de bevoorrading was het wat lang wachten maar wat maakt een half uur extra als ge 6 à 7 uur op de fiets zit.
Hoewel het "beest" niet in de 105 zat blijft dien Alpenweide voor mij toch wel echt het zwarte beest. Man, wat heeft mijn rug daar afgezien #-o #-o

Kijk nu al uit naar volgend jaar, en wie weet met een fully om mijn zwarte beest eens te temmen!

Voor de rest, enkel: =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

IvanIvankov wrote: Sammenvatting: Ik had een super leuke dag, veel bikeplezier beleeft over een leuk en uitdagend parcours door een prachtige omgeving en een heleboel vriendelijke mensen tegengekomen. Ik heb al spijt dat het gedaan is en het nu weer een volledig jaar duurt tot de volgende Herdermarathon.
=D> =D> =D> =D>

Ben van hetzelfde gedacht.
leffingenoartje
Kerstman

Post by leffingenoartje »

choufke verslag valt te lezen op www.choufkes.be :roll:
La-Pierre
Mountainbiker

Post by La-Pierre »

Waar ligt dat "beest" waar iedereen het over heeft?
Zat deze in de 80Km, anders heb ik hem gemist! 8)
Post Reply