Za 21/05/2011 St-Michiels / Brugge :: 18de Polder en Bossent
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
Lou Widgie
- Mountainbiker
Post by Lou Widgie »
Om 8u12 gestart en na 17 km al tegen dek. Op het weggetje langs de autosnelweg kwam ik vanachter de hoek en ben tegen een tegenligger gevlamd. Er was amper plaats voor 1 fietser... Maar zonder erg.
1 ste controle na +-20 km, 2de controle na +- 40 km en 3de controle na +- 65 km. Op de 57/75 lus mochten misschien iets meer pijlen hangen, bevoorrading was prima maar dezen van de 75 (bij mij 78.85) mocht eigenlijk wel vroeger komen
.
Geen apres want moest nog een waslijstje afwerken vandaag.
See you next time!
1 ste controle na +-20 km, 2de controle na +- 40 km en 3de controle na +- 65 km. Op de 57/75 lus mochten misschien iets meer pijlen hangen, bevoorrading was prima maar dezen van de 75 (bij mij 78.85) mocht eigenlijk wel vroeger komen
Geen apres want moest nog een waslijstje afwerken vandaag.
See you next time!
-
Adrenalize
- Mountainbiker
Post by Adrenalize »
gisteren om 7.45 u ook de start genomen voor de 45 km , na aankomst ook 53 km op de teller .
geen enkele meter verveeld , super parcours , veel bossen en paden
proficiat aan de organisatoren
zeker voor herhaling vatbaar
bevoorrading was zeker in orde , bepijling ook niets op aan te merken
voor wie wil nagenieten
geen enkele meter verveeld , super parcours , veel bossen en paden
proficiat aan de organisatoren
zeker voor herhaling vatbaar
bevoorrading was zeker in orde , bepijling ook niets op aan te merken
voor wie wil nagenieten
Zeer mooi tochtje .Ik heb de 75 (80) gefietst op zaterdag en heb Brugge via deze weg eens aan de andere kant leren kennen .Verassend mag ik zeggen .
Het was de bedoeling om dit op het gemak af te haspelen daar ik eens een grote tocht wilde doen en dat ik echt nog geen mtb ritme in de benen heb dit jaar .Maar ja ik pikte aan bij drie man die het gas maar bleven opendraaien .Aan de BV 2 beslisten 2 ervan om toch maar de 57 km te doen .Dus verder met twee .Op de lange zandweg moest ik lossen en dacht ik ,hier zit ik nu alleen ,kapotgereden en nog een lange weg te gaan .Maar ...een ouder ventje kwam met zijn autotje voor mijn neus gedraaid .Het was een hoge met een plat achterste en haalde geen hoge snelheden .Ideaal dus om mij uit de wind te zetten en zo het gat te dichten op mijn voorloper.Intussen moesten wij BV 3 naderen .De borden hebben we gezien de BV daarintegen niet .
Mijn colega biker kreeg het intussen moeilijker en kwam niet meer uit mijn wiel tot aan het BMX parcour .Aan de hoge helling moest hij van de fiets waardoor ik terug op kop kwam en een gat sloeg .Niet mijn bedoeling maar het was zo .Rij maar verder zonder mij zei hij even later aan de lichten ik heb krampen .
Zo gezegd zo gedaan .Ik denk dat hij nog flink zal afgezien hebben want er kwamen nog enkele zeer oncomfortabele zones aan .Het gevang ,een strook waar je eerst door een boerderij moest en een als je wegreed van het water (prive).Man was me dat afzien .En ja als je 75 km verwacht en het zijn er 80 kan het pijn doen .Toch aangekomen met een gem van 24 km/u.
Wat de rit betreft dus niets dan lovende woorden .
Wat de BV betreft :in jaren zo geen mager beestje meer tegengekomen .
Sportdrank en 1 soort droge koek .Dat was het althans op zaterdag middag .
Mercie voor het organiseren .
Het was de bedoeling om dit op het gemak af te haspelen daar ik eens een grote tocht wilde doen en dat ik echt nog geen mtb ritme in de benen heb dit jaar .Maar ja ik pikte aan bij drie man die het gas maar bleven opendraaien .Aan de BV 2 beslisten 2 ervan om toch maar de 57 km te doen .Dus verder met twee .Op de lange zandweg moest ik lossen en dacht ik ,hier zit ik nu alleen ,kapotgereden en nog een lange weg te gaan .Maar ...een ouder ventje kwam met zijn autotje voor mijn neus gedraaid .Het was een hoge met een plat achterste en haalde geen hoge snelheden .Ideaal dus om mij uit de wind te zetten en zo het gat te dichten op mijn voorloper.Intussen moesten wij BV 3 naderen .De borden hebben we gezien de BV daarintegen niet .
Mijn colega biker kreeg het intussen moeilijker en kwam niet meer uit mijn wiel tot aan het BMX parcour .Aan de hoge helling moest hij van de fiets waardoor ik terug op kop kwam en een gat sloeg .Niet mijn bedoeling maar het was zo .Rij maar verder zonder mij zei hij even later aan de lichten ik heb krampen .
Zo gezegd zo gedaan .Ik denk dat hij nog flink zal afgezien hebben want er kwamen nog enkele zeer oncomfortabele zones aan .Het gevang ,een strook waar je eerst door een boerderij moest en een als je wegreed van het water (prive).Man was me dat afzien .En ja als je 75 km verwacht en het zijn er 80 kan het pijn doen .Toch aangekomen met een gem van 24 km/u.
Wat de rit betreft dus niets dan lovende woorden .
Wat de BV betreft :in jaren zo geen mager beestje meer tegengekomen .
Sportdrank en 1 soort droge koek .Dat was het althans op zaterdag middag .
Mercie voor het organiseren .
- Boscosmoscrosser
- Mountainbiker
Post by Boscosmoscrosser »
Vanmorgen kwart voor acht gestart voor de 57 km, die er uiteindelijk 60 werden. Mooi tochtje, al kwam je niet veel bikers tegen op de 57 km.
Een geslaagd tochtje, zeker voor herhaling vatbaar...
Een geslaagd tochtje, zeker voor herhaling vatbaar...
st-michiels-brugge
na de herdermarathon van gisteren een beetje losrijden in brugge,82km,hmhm,t was meer dan genoeg met die wind in de polder!
het tochtje verraste me wel in positieve zin,vele onbekende kanten van het brugse ommeland tegengekomen.
1ste deel veel bos en 2 (dezelfde) bevoorr die voor mij in orde waren,een 3de bevoorr hebben we niet meer gezien
we konden t nochtans gebruiken!
de rit rond den waterplas met de bmx parcourken was ook tof,best dat die lange zandstrook erachter nog een kleiachtige ondergrond had of t zou daar wel wree ploeteren geweest zijn!
degen die de 75(82)km gereden hebben zullen goed slapen vanavond
ik&tvrouwken tesamen;avs23op82km
mooie rit ,voor herhaling vatbaar
het tochtje verraste me wel in positieve zin,vele onbekende kanten van het brugse ommeland tegengekomen.
1ste deel veel bos en 2 (dezelfde) bevoorr die voor mij in orde waren,een 3de bevoorr hebben we niet meer gezien
de rit rond den waterplas met de bmx parcourken was ook tof,best dat die lange zandstrook erachter nog een kleiachtige ondergrond had of t zou daar wel wree ploeteren geweest zijn!
degen die de 75(82)km gereden hebben zullen goed slapen vanavond
ik&tvrouwken tesamen;avs23op82km
mooie rit ,voor herhaling vatbaar