als je van plan bent 130/140km te MTB'en is dit niet echt een optiefrawiwi wrote:een goeie tip : start gewoon wat later, dan heb je alle ruimtevermeulen wrote:Ja weeral dik in orde , parcours , organisatie subliem.
Toch niet voldaan naar huis wegens veel te veel volk. Zelf gevallen door fietser die opeens stopte zonder reden.
Bleek dat die stopt omdat er 10 meter verder gestopt werd en een hellingkje in 1 keer wou nemen.
Een goede raad aan de herders : voorinschrijving : maximum 1500 deelnemers .
Zal zeker volzet zijn en zo heb je ook bij regenweer (jaja zal er ooit eens van komen :) ) ook 1500 inschrijvingen.
Te goed zijn heeft blijkbaar nevenkantjes.
wij startten om 9.30 , nergens problemen gehad
Za 21/05/2011 Schorisse / Maarkedal :: Herdermarathon
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Emperor of the Mud
- Mountainbiker
- Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Post by Emperor of the Mud »
zoals gisteren vertrok ik liever om half 8 dan om half tien met de verwachte zon en 20-25 graden op je kop. volgend jaar verttrekken we ten laatste om half 8Emperor of the Mud wrote:als je van plan bent 130/140km te MTB'en is dit niet echt een optiefrawiwi wrote:een goeie tip : start gewoon wat later, dan heb je alle ruimtevermeulen wrote:Ja weeral dik in orde , parcours , organisatie subliem.
Toch niet voldaan naar huis wegens veel te veel volk. Zelf gevallen door fietser die opeens stopte zonder reden.
Bleek dat die stopt omdat er 10 meter verder gestopt werd en een hellingkje in 1 keer wou nemen.
Een goede raad aan de herders : voorinschrijving : maximum 1500 deelnemers .
Zal zeker volzet zijn en zo heb je ook bij regenweer (jaja zal er ooit eens van komen :) ) ook 1500 inschrijvingen.
Te goed zijn heeft blijkbaar nevenkantjes.
wij startten om 9.30 , nergens problemen gehad
- alexbiker
- Mountainbiker
Gistermorgen vroeg vertrokken, om deze vierde editie van een prachtige rit
te rijden, jammergenoeg wegens tijdgebrek de rit een beetje moeten inkorten. Moest ten laatste om 17u30 in Diksmuide staan voor een trouw
.
Verder kan ik alle positieve commentaar beamen, deze tocht en organisatie is hors categorie
. Nu na 4 deelnames denk ik wel dat ze zullen moeten oppassen om niet kapot te gaan door hun succes.
Verder kan ik alle positieve commentaar beamen, deze tocht en organisatie is hors categorie
- Sloebertje
- Mountainbiker
Post by Sloebertje »
Ik ben begonnen met de 80 km maar na de eerste bevoorrading heb ik het wijselijk besluit genomen dat dit parcour voor mij veel te zwaar zou zijn en heb ik afgeslaan om het parcour van de 60 km te volgen.
Na zo'n 67 km toch de aankomst moe en versleten maar toch tevreden bereikt.
Volgend jaar kom ik zeker terug naar deze pracht organisatie.
'k zal me dan meteen voor de 60 km inschrijven denk ik.
Nu ja 'k heb toch het eerste bosje kunnen rijden en dat kom men niet op de 60 km.
Na zo'n 67 km toch de aankomst moe en versleten maar toch tevreden bereikt.
Volgend jaar kom ik zeker terug naar deze pracht organisatie.
'k zal me dan meteen voor de 60 km inschrijven denk ik.
Nu ja 'k heb toch het eerste bosje kunnen rijden en dat kom men niet op de 60 km.
herdersmarathon
Opmerking van de "K" :evil: pijlen terecht,moeilijk van ver te zien welke kant uit te gaan.1x verkeerd gereden samen met zo'n 40 mede bikers.Soms pijltje meer mag wel.Onderweg fietstasje gevonden met reparatie materiaal en afgegeven aan herders aan aankomst.Weinig "gestoef"over gemiddelden,zegt genoeg over schitterende tocht!Wie durft?....Tot volgend jaar.
- tloperke
- Mountainbiker
- Location: Thompson Pro Team LX (winter) en Scott Spark 30 - 2011 (zomer)
Mijn eerste deelname was een schot in de roos. Doel was de 105 km uitrijden. Na 22 km zwaar ten val gekomen door een biker die voor mij het spoor bijster was in een afdaling. Gekozen voor het andere spoor en in een grote put terecht gekomen: overkop gegaan (gelukkig helm op! Toch weer bikers gezien zonder helm
) Met pijnlijke pols, schouder en ribben toch deze prachtige tocht uitgerden. Het noopte mij echter wel een paar keer te kiezen voor Easy ipv Hard. Maar toch de 105 km uitgereden (ik zat wel stikkapot op het laatste, vooral door het feit dat ik geen kracht meer had in mijn rechterarm). Toch ferm genoten van deze tocht.
Dit parcours is werkelijk AF. Chapeau, Herders, jullie zijn de enige organisatie die de titel verdienen van RONDE VAN VLAANDEREN VOOR MTB. Volgend jaar opnieuw aanwezig.
ps: dank aan de vele seingevers om hun zaterdag op te offeren voor ons plezier. Heb hen allemaal begroet en bedankt!
ps2: 4 of 5 fotografen gezien onderweg. Waar kunnen we deze foto's zien, aub?

Dit parcours is werkelijk AF. Chapeau, Herders, jullie zijn de enige organisatie die de titel verdienen van RONDE VAN VLAANDEREN VOOR MTB. Volgend jaar opnieuw aanwezig.
ps: dank aan de vele seingevers om hun zaterdag op te offeren voor ons plezier. Heb hen allemaal begroet en bedankt!
ps2: 4 of 5 fotografen gezien onderweg. Waar kunnen we deze foto's zien, aub?
- bushrider
- Mountainbiker
De "groten" 145 is gewoon niet te doen in die tijd Alexalexbiker wrote:Gistermorgen vroeg vertrokken, om deze vierde editie van een prachtige rit![]()
![]()
te rijden, jammergenoeg wegens tijdgebrek de rit een beetje moeten inkorten. Moest ten laatste om 17u30 in Diksmuide staan voor een trouw
.
Verder kan ik alle positieve commentaar beamen, deze tocht en organisatie is hors categorie![]()
![]()
. Nu na 4 deelnames denk ik wel dat ze zullen moeten oppassen om niet kapot te gaan door hun succes.
Of de vroege vogels effectief vroeg(er) laten starten... Vorig jaar kreeg ik mijn stuurbordje om 6u45, gisteren stond ik in een aanzienlijk aanzwellende rij te wachten tot de tafels om 7u30 openden.roeln wrote:80km gevolgd. Dat was genoeg.
Jammer van de vele wachtrijen. Misschien de korte afstanden pas na 12u laten vertrekken om het zo te spreiden?
Op die manier krijg je van in de start hele peletons i.p.v. een natuurlijke spreiding.
Naar verluid is het de WBV die op z'n strepen staat i.f.v. de verzekering, maar ben je als lid geen 24/24 verzekerd ?
Bij de eerste editie kwam ik omstreeks 7u.30 aan de inschrijving en was alles nog rustig...nu stond er buiten reeds een lange wachtrij. De herdersmarathon is uitgegroeid tot een "place to be" te danken aan het schitterende parcours en de prachtige organisatie. Vier jaar geleden organiseerden ze de eerste tocht met als doel om uit te groeien tot één van de beste marathons in Vlaanderen en zijn hier dan ook volledig in geslaagd. De tocht wordt zelfs jaar na jaar nog beter, nog uitdagender. Het bos in Frasnes was fantastisch. Hiervoor werd zelfs een lange singletrack gecreëerd.
De passage door het Livierenbos was de langste en moeilijkste ooit. De organisatie was opnieuw top. Waarschijnlijk was men toch wat verrast door de grote toeloop bij de bevoorradingen, maar volgend jaar zal daar zeker rekening mee gehouden worden. Een klein minpuntje blijft de grote drukte in het bos van "den dokteur". Voor sommige bikers zijn de klimmen net te moeilijk en anderen willen nu éénmaal zonder voet aan de grond Filips vroegere oefenparcours in schoonheid nemen...dit leidt bij sommigen (gelukkig niet zoveel) soms tot wat gevloek en frustratie. Indien mogelijk zou dit stuk beter tot zijn recht komen iets verder in het parcours. Samen met Katrien genoten van 110 prachtige kilometers.
Bedankt voor het gezelschap Katrien en gelukkig reed je met de oude fiets waardoor het tempo binnen mijn mogelijkheden bleef.
Achteraf op de zonnige weide nog genoten van een gezellige après. Proficiat aan de hele herderploeg, familie en sympathisanten die ons opnieuw een onvergetelijke dag bezorgden.