Za 21/05/2011 Schorisse / Maarkedal :: Herdermarathon

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
pierlo
Mountainbiker

Post by pierlo »

Aan de 50 begonnen. En na 20 km helaas al moeten opgeven met defecte mtb... Echt balen, want echt prachtig weer en parcours. Volgend jaar hopelijk wat meer geluk en gaan we voor de 80 of meer.
Proficiat aan de organisatie en ook knap hoe ze mij zo snel konden oppikken.
Madeiros
Mountainbiker

Post by Madeiros »

Altijd de 80 gevolgd en aangekomen met 90km en 2000hm #-o , geen idee waar het misgegaan is, maar de extra km's waren welkom op dit prachtparcours. =D> .

100m coniferenhaag scheren voor een toertocht. =D> =D>
levensgenieter
Mountainbiker

Post by levensgenieter »

Ook van de partij en =D> =D> =D> .

Om 9uur gestart en op het parcours bijna nergens moeten aanschuiven.
Gestart aan een heel traag tempo en de bedoeling om nergens voet aan grond te moeten zetten. Mij slechts 2 x moeten geven (aan beklimming met te grote wortel in Livierenbos en aan het verplichte afstappunt).
Onderweg vooral genoten van het parcours, het weer en ook de erg gemoedelijke sfeer onder de deelnemers.
Aangekomen na 85 km , met een fantastisch gemiddelde van 16,4 en de beentjes die bijna murm waren.
Maar dan nog 35 km naar huis met de bike. Gevolg; beentjes helemaal murm.

groeties
VaMalder
Mountainbiker

Post by VaMalder »

Mijn eerste deelname, super organisatie. Zeker en vast de moeite waard .
Op sommige passages was het echt drinkbussen ontwijken, de grond lag volgestrooid :)

Proficiat aan al de konijnen die proberen voor te steken waar het onmogelijk was en ervoor zorgen dat de medemens bijna op zijn totter gaat, dat zijn waarschijnlijk dezelfde die voordrumden aan de bevoorrading en zich niets van de wachtrij aantrokken.
MTBSDVD83
Mountainbiker

Post by MTBSDVD83 »

Hier ook voor de eerste keer gestart voor de 80 km en bij aankomst spijt dak de 100 km niet heb gereden (de beentjes voelden echt nog goed aan)
Echt een prachtige bikestreek met goede afwisseling road/Off-road.
Toch wel een minpunt bij de eerste bevoorrading die nog niet opgesteld was iets na 8u30. De andere waren meer of voldoende =D>

Een echte SUPER organisatie =D> =D>
bruno_dirt
Mountainbiker

Post by bruno_dirt »

Alweer een dikke pluim voor de organisatie! Het was 80 km zuiver genieten (en hier en daar wat afzien 8) )... Trouwens, hoeveel betalen jullie Frank Deboosere om telkens zo'n TOPweer te krijgen =D>
Tot volgend jaar zou ik zeggen!
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Ben hier ook aangezet voor den zoveelste keer en vond het parcours dit jaar maar niks!!! :roll: :^o
Heb het dan ook tegen parcourbouwer Jootje gezegd dat dit echt niet meer kon! :roll: :^o
Ik vraag me dan ook in Godsnaam af waarom er hier meer dan 2000 bik(st)ers persé in de wachtrijen willen staan? :roll:
Dus gelieve volgend jaar wat minder massaal af te komen zodat ik wat meer plaats heb om overal een poging te doen?? :lol:
En voor volgend jaar,de lustrumeditie voorzien ze toch een specialleke,nl.slecht weer en veel modder!! =D> :bounce:
Gelukkig heeft den aprés alweer veel goed gemaakt van deze dag en ben ik als een van de allerlaatsten
vertrokken uit deze duistere oorden(jaja,ik moest al wat verlichting opzetten om door het donkere woud mijn weg terug te vinden)!! :oops: :lol: :drunk:
frawiwi
Mountainbiker
Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer

Post by frawiwi »

Voor de eerste keer deze klassieker kunnen starten. Gekozen voor de 80 km. Na 35 km moeten opgeven met pech . Jammer maar helaas, heb genoten van de eerst km tot de 35 ste. Voordeel was dat ik van een superlange après kon genieten in t zonneke .
Voor de km die ik te zien kreeg van t parcours : :bounce: :bounce: :bounce: =D> =D> =D> #-o , hoedje af voor de parcours knutselaars, zelden zo n mooie tocht gereden.
Als t aan mij ligt zeker tot volgend jaar en dan hopelijk voor de volle 80
doe zo voort =D> =D> =D>
frawiwi
Mountainbiker
Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer

Post by frawiwi »

vermeulen wrote:Ja weeral dik in orde , parcours , organisatie subliem.

Toch niet voldaan naar huis wegens veel te veel volk. Zelf gevallen door fietser die opeens stopte zonder reden.
Bleek dat die stopt omdat er 10 meter verder gestopt werd en een hellingkje in 1 keer wou nemen. :(

Een goede raad aan de herders : voorinschrijving : maximum 1500 deelnemers .
Zal zeker volzet zijn en zo heb je ook bij regenweer (jaja zal er ooit eens van komen :) ) ook 1500 inschrijvingen. ;)

Te goed zijn heeft blijkbaar nevenkantjes. :-D
een goeie tip : start gewoon wat later, dan heb je alle ruimte
wij startten om 9.30 , nergens problemen gehad
The Orb
Mountainbiker

Post by The Orb »

Voor de derde keer op rij gestart voor een alweer schitterende Herdermarathon. Man man, van waar blijven ze het halen: het schitterende parcours, het schitterende weer (waar zitten die arme klaren?), het grote aantal deelnemers die ieder jaar maar van verder en verder blijven toestromen enz...
Natuurlijk is dit niet haalbaar zonder alle mensen die zich, vermoed ik toch, kosteloos inspannen om dit allemaal mogelijk te maken =D> =D> =D> . Super aan de oversteekplaatsen met die seingevers, al hadden die aan Moederstiene niet veel goesting om uit hun stoeleke te komen. Ook niet toen ik al naar huis reed en dus ben ik maar zelf gestopt om de bikers over te laten steken.

Verder over de rit heb ik met spijt in het hart boven de ijskelder de 80km gevolg wegens beloften aan mijn madam :-? .
Toegekomen op 83km met 1750hm en avg van 17.
Volgend jaar zeker terug voor meer!
Post Reply