Vanochtend zeer vroeg vertrokken uit Rotterdam om op tijd te kunnen starten voor de 80 km. Als ik de reacties zo lees, dan waren we met een starttijd van 10 uur nog behoorlijk laat. En daardoor geen wachttijden bij de bevoorrading. Alleen was er bij de 2e bevoorrading geen eten meer.
Maar dat is dan ook het enige minpuntje van deze geweldige tocht! Althans, wat de organisatie betreft. Ander minpuntje was m'n eigen conditie. Begin van de week was ik nog ziek en dan zijn 80 km's die door de herders zijn uitgezet een flinke kluif.
Volgend jaar zijn we weer van de partij!
Za 21/05/2011 Schorisse / Maarkedal :: Herdermarathon
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
de 80 serieus onderschat en met de ploeg (aan een iets te hoog gemiddelde) voor mij toch, vertrokken met goed gevoel tot ik merkte dat mijn zadelpen zakte, nu ja, niks ergs, na een 20 tal km's aan eerste bevoorrading geen zin gehad en gezamelijk beslist om door te rijden met een halve drinkbus(wat nadien dom bleek te zijn) en toch een 10-tal km zonder drinken te hebben gezeten, en de energie die daardoor beetje zoek was, toe gestrompeld aan de 2de bevoorrading stonden team-maten al aan te schuiven, en daar een drinkbus uitgedronken en weer bij gevuld... en ook nog een wafeltje en cake'je gekregen vaan teamgenoot, waarvoor dikke merci, na 55km beslist(door tijdsgebrek van 2 ploeg genoten, en mijn magere prestatie van de laatste 20km) beslist om een stuk in te korten en zo tevreden met 61km te eindigen, beetje jammer maar mijn eigen schuld dat ik dit (alweer) zo heb onderschat, volgend jaar ben ik er terug, want de vele mooie passage's en technische afdalingen zijn voor mij top! enkel jammer van het vele volk, waardoor op sommige stukken teveel te voet moeten gaan, en de hele lange wachtrijen aan de bevoorrading, al bij al tevreden naar huis, en toch blij dat ik heb kunnen volgen... top-organisatie voor 5 euro!!!
de toertocht is gewoon subliem, en het weer zit blijkbaar altijd mee
Wat een superorganisatie!!!! Alles vond ik tot in de puntjes verzorgd: parcours was schitterend. Wie hier commentaar op heeft, die wil ik wel eens een tt zien organiseren. Heel veel werd uit de streek gehaald. Er werd ook niet omgezien om stukken te bosmaaien voor de doortocht. Heel veel bos/ privé, en weinig recupstukjes. TOP. Dat er al eens moest gewacht worden aan een doorsteekje vond ik helemaal niet erg. Ik denk dat sommigen vergeten dat ze ook niet altijd zo super zijn geweest als ze nu zijn, en de anderen toch ook hun bikegenot moeten kunnen gunnen. Wat bevoorradingen betreft: ik weet niet wat je nog meer kan geven? Verwachten sommige bikers een buffet of wat? Aanbod van rozijnen, sinaasappels, bananen, speculoos, cake, wafels, (ik zal nog wel iets vergeten zijn) sportdrank, water of cola is voor sommigen blijkbaar niet genoeg? Dat er te weinig was zal idd. te maken hebben gehad met de zeer grote opkomst, die jullie volgens mij niet echt verwacht hadden. Volgend jaar zal hier ongetwijfeld rekening mee gehouden worden. Signaalgevers waren ook op de gevaarlijke punten voorzien, waarvoor dank aan die gasten (of dames).
Bepijling: niks op aan te merken, bijna altijd de pijltjes goed zien hangen. Die 2 keer dat ik ze niet gezien had was't gewoon mijn inspanning ervoor die dit teweeg bracht
Tocht zelf: vertrokken om iets na 8'en , met een collega voor de 130.
Genoten van elke meter, maar toch enkele keren een krampje voelen opkomen. Dit wel elke keer kunnen losrijden... Mijne maat heeft uiteindelijk aan de voorlaatste bevoorrading gekozen om de 105 te nemen, dan maar alleen verder gedaan. Het beest niet klein gekregen. Zelfs zwaar ten val gekomen op pladutse, met al bij al niet veel erg. Wel een pijnlijke knie tijdens de rest van de tocht. Dit was gewoon genieten, prachtig weer, en wat een parcours. Genoten van elke meter (zelfs tijdens de krampen
)
Volgend jaar zeker weer.
Bepijling: niks op aan te merken, bijna altijd de pijltjes goed zien hangen. Die 2 keer dat ik ze niet gezien had was't gewoon mijn inspanning ervoor die dit teweeg bracht
Tocht zelf: vertrokken om iets na 8'en , met een collega voor de 130.
Genoten van elke meter, maar toch enkele keren een krampje voelen opkomen. Dit wel elke keer kunnen losrijden... Mijne maat heeft uiteindelijk aan de voorlaatste bevoorrading gekozen om de 105 te nemen, dan maar alleen verder gedaan. Het beest niet klein gekregen. Zelfs zwaar ten val gekomen op pladutse, met al bij al niet veel erg. Wel een pijnlijke knie tijdens de rest van de tocht. Dit was gewoon genieten, prachtig weer, en wat een parcours. Genoten van elke meter (zelfs tijdens de krampen
Volgend jaar zeker weer.
Ja weeral dik in orde , parcours , organisatie subliem.
Toch niet voldaan naar huis wegens veel te veel volk. Zelf gevallen door fietser die opeens stopte zonder reden.
Bleek dat die stopt omdat er 10 meter verder gestopt werd en een hellingkje in 1 keer wou nemen.
Een goede raad aan de herders : voorinschrijving : maximum 1500 deelnemers .
Zal zeker volzet zijn en zo heb je ook bij regenweer (jaja zal er ooit eens van komen :) ) ook 1500 inschrijvingen.
Te goed zijn heeft blijkbaar nevenkantjes.
Toch niet voldaan naar huis wegens veel te veel volk. Zelf gevallen door fietser die opeens stopte zonder reden.
Bleek dat die stopt omdat er 10 meter verder gestopt werd en een hellingkje in 1 keer wou nemen.
Een goede raad aan de herders : voorinschrijving : maximum 1500 deelnemers .
Zal zeker volzet zijn en zo heb je ook bij regenweer (jaja zal er ooit eens van komen :) ) ook 1500 inschrijvingen.
Te goed zijn heeft blijkbaar nevenkantjes.
- Mojobiker
- Mountainbiker
Knappe tocht met man man, prachtig parcours, die singletracks daar kan ik uren op rijden. Knap knap, mij nooit verveeld, de kilometers zoefden voorbij. De max!
Paar opmerkingskes:
- Parkingen achteraan waren slecht aangegeven + een bordje richting start had ook hier gemogen.
- Ik had achteraf zin in een ice teake op het terras, maar dat was er niet. Volgend jaar wel?
Voor de rest, knappe organisatie, alles tip top,... volgend jaar zeker weer.
Mojo
www.strafinbergaf.be (maar volgens sommigen op de TT ook straf in bergop :)
Paar opmerkingskes:
- Parkingen achteraan waren slecht aangegeven + een bordje richting start had ook hier gemogen.
- Ik had achteraf zin in een ice teake op het terras, maar dat was er niet. Volgend jaar wel?
Voor de rest, knappe organisatie, alles tip top,... volgend jaar zeker weer.
Mojo
www.strafinbergaf.be (maar volgens sommigen op de TT ook straf in bergop :)
- jägermeister
- Mountainbiker
Post by jägermeister »
Blauwe lucht, veel zon en de 4de Herdersmarathon wat moet een mens nog meer hebben. Deze Erika's Baaiker heeft in ieder geval met volle teuge genoten.
Alles was meer dan dik in orde!!
Merci Herders

Enkele Fotokes:
https://picasaweb.google.com/1975jagerm ... 3062604066
http://users.telenet.be/Erikasbaaikers/
Alles was meer dan dik in orde!!
Merci Herders
Enkele Fotokes:
https://picasaweb.google.com/1975jagerm ... 3062604066
http://users.telenet.be/Erikasbaaikers/
- bushrider
- Mountainbiker
De grysperre's konden hier natuurlijk niet ontbreken. Met een 8 tal bikers gestart .Al snel ieder op eigen tempo gaan rijden
Terug op de weide aangekomen met 145 km en 2800 hm en een zalig gevoel. Alle uitdagingen (hard)aangegaan en overwonnen zo ook het beest .
Aan de organisatie een dikke proficiat . Weinig gezien
en bedankt.
Terug op de weide aangekomen met 145 km en 2800 hm en een zalig gevoel. Alle uitdagingen (hard)aangegaan en overwonnen zo ook het beest .
Aan de organisatie een dikke proficiat . Weinig gezien
80km gevolgd. Dat was genoeg.
Schitterende tocht alweer, het parcours wordt precies iedere editie zelfs nog mooier.
Dank aan de tientallen vrijwilligers. En ongelooflijk dat je dat allemaal kan doen voor 5 euro....
Jammer van de vele wachtrijen. Ze worden slachtoffer van hun eigen succes. Misschien de korte afstanden pas na 12u laten vertrekken om het zo te spreiden?
Schitterende tocht alweer, het parcours wordt precies iedere editie zelfs nog mooier.
Dank aan de tientallen vrijwilligers. En ongelooflijk dat je dat allemaal kan doen voor 5 euro....
Jammer van de vele wachtrijen. Ze worden slachtoffer van hun eigen succes. Misschien de korte afstanden pas na 12u laten vertrekken om het zo te spreiden?
- berniebiker
- Mountainbiker
Post by berniebiker »
Eerste keer meegereden hier in Schorisse.
Mooiste parcours in Vlaanderen die ik ooit reed.
Maar amaai, zo zwaar. De 80 km met mijn tong op mijn stuur beëindigd.
Murwm gereden. Wel extra klop van de hamer gekregen wegens niks meer (buiten water) voorradig bij de 2de bevoorrading. Jammer toch voor zo'n toporganisatie.
Niks dan bof voor de rest. Parcoursuitstippeling, bepijling, seingevers. Echt top.
PROFICIAT!!!!!! 1000 maal proficiat voor de organisatoren en vrijwilligers.
Mooiste parcours in Vlaanderen die ik ooit reed.
Maar amaai, zo zwaar. De 80 km met mijn tong op mijn stuur beëindigd.
Niks dan bof voor de rest. Parcoursuitstippeling, bepijling, seingevers. Echt top.
PROFICIAT!!!!!! 1000 maal proficiat voor de organisatoren en vrijwilligers.