Za 21/05/2011 Schorisse / Maarkedal :: Herdermarathon

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
bezembiker
Mountainbiker

Post by bezembiker »

vandaag genoten van weeral een prachtige rit,het was inderdaad hier en daar wat aanschuiven maar over het algemeen viel het wel mee!

na vorig weekend een koortsaanvalleke;en een week antibiotica te nemen toch de 105 op een deftige manier uitgereden(108 km en 2194 hoogtemeters) :lol:

voor de rest een dikke proficiat aan de herders,er stond een bordje bedankt voor u deelname maar dat telt ook omgekeerd DUIZENDMAAL BEDANKT VOOR ER EEN GANS JAAR UWE VRIJETIJD IN TE STEKEN EN ONS EEN PRACHTPARCOUR TE GEVEN?OOK BEDANKT AAN DE PRIVE EIGENAARS =D> =D> =D> =D> EN AAN DE SIGNAALGEVERS(staat daar maar gans de dag hé

je kan altijd kritiek geven #-o maar zoiets op poten zetten is niet zo simpel zulle
Ardo
Mountainbiker

Post by Ardo »

Enorm genoten van deze rit, heb de 105 + optielus gedaan en dan nog een aantal stukjes opnieuw gereden (oa livierenbos, zalig gewoon) en kwam zo aan 125km. Heb me enorm geamuseerd en weeral mn grenzen een beetje verlegd zie, vorig jaar de 80 gedaan. Kvon de bepijling prima en de bevoorradingen uitgebreid genoeg. ook de talloze seingevers waren super! Tot volgend jaar voor de full monty! =D>
Skippyboy
Mountainbiker

Post by Skippyboy »

Fantastisch!!

Ik denk dat ze in de toekomst 1 probleemke gaan hebben... De Herders gaan barsten uit hun voegen = > als dat maar goed wordt gemanaged!!

Greets.

Geert.
pliepla
Mountainbiker

Post by pliepla »

De herder-pechdienst is de beste van België ...

Bij de start een defect aan mijn achterwiel. 'k Heb er eentje van decathlon gekregen en na 30 km had ik een scheur in de buitenband. Ze zijn me netjes komen halen, en nog zelfs even langs de tweede bevoorrading gepasseerd (zo ben ik wel :wink: ) waar mijn vriendin met de autosleutel stond te wachten.

Na mijn perte-totale (omver gereden in Merelbeke) van twee weken terug en mijn hersenschudding (overkop in Wolfsdonk) van vorige week gaat het blijkbaar de goeden kant uit :-?

Volgend jaar opnieuw, maar ik denk da'k de pechdienst dan wel ga overslaan ...
5peedy
Mountainbiker

Post by 5peedy »

60 km gedaan vandaag. Alles tip top in orde. Alleen hadden we de verkeerde parking gekozen waardoor we gestart en geëindigd zijn in de sh*t. :lol:

De bevoorradingen vielen al bij al mee. Keuze genoeg me dunkt. Weinig volk bij de eerste. Wel zeer druk bij de 2e. Ik vond dat die slecht gebruikt werd. Iedereen maar aanschuiven in de rij, maar daardoor werd de ene helft van de bevoorrading amper gebruikt. Had zin om rechtstreeks naar daar te wandelen, maar ben toch maar braaf in de rij blijven staan.

Was ook blij dat ik uit dat laatste prikkeldraadpadje was. Ben ook ooit eens ergens in de prikkeldraad gesukkeld en sindsdien ben ik ook geen fan meer van zulke padjes. Alleen al prikkeldraad zien hangen naast zulk smal wegje brengt me uit evenwicht. :oops:

Zelf het meest genoten van het Pottelbergbos (voor en na de 2e pitsstop). Livierenbos was me net iets te technisch.

Ook nog een woordje van dank voor alle seingevers.
hieno
Mountainbiker

Post by hieno »

Zoals elk jaar opnieuw een fantastische tocht. Gestart om 9.45 voor de 80 km. Grootste drukte is dan al voorbij. Nergens echt moeten aanschuiven. Deze organisatie heeft blijkbaar een abonnement op een stralende zon en een droog parcours. Het was genieten van de eerste tot de laatste kilometer !
fietsertjeAnn
Mountainbiker

Post by fietsertjeAnn »

Vandaag met een groepje MC's gestart maar door omstandigheden enkel met Ben de 130 + optielus uitgereden. Wij kunnen in ieder geval niet klagen van lange wachtrijen (op 1 bevoorrading eventjes in de rij gestaan maar dat was niet overdreven lang). 't Was mijn 1ste deelname en ik was aangenaam verrast over het parcours. Aan de parcoursbouwers =D> (tot in het oneinde). De bepijling vond ik heel goed, bevoorradingen waren voor mij ook in orde. Op parcours regelmatig Herders zien rijden met rugzak met materiaal om sommige bikers met pech te helpen : van een service gesproken !!!
Het Beest heb ik NIET kleingekregen. Koppenberg via kasseien opgereden.
Conclusie : de Herders hebben me vandaag een pracht van een zaterdag gegeven en hopelijk volgend jaar weer van de partij voor de lange afstand.
vivkemobiel
Mountainbiker
Location: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)

Post by vivkemobiel »

MC Jo wrote:Ook een teleurstelling opgelopen vandaag. Na een goeie kilometer op mijn teut aan die onnozeke pallet die daar in de weg lag. 't gevoel van een gekneusde rib!! Toch nog 40 km voort gereden tot in Livierenbos. Maar daar moest ik af en toe aan het stuur trekken en dat ging niet meer. Diep inademen was al gans de tijd moeilijk. Dan maar van het livierenbos recht naar de start gereden.
Eén wijze les geleerd vandaag : niet starten als je moe bent, toch niet als er af en toe technische stukjes in zitten!!
Volgend jaar beter hopelijk!!
Joke: ook voor mij een teleurstelling maar we nemen volgend jaar revanche.
Ik ben al na 25 km verkeerd op mijn pootjes terechtgekomen met als resultaat een pink die langs de verkeerde kant keek. Toch maar doorgereden maar na de 2de bevoorrading werd de pijn maar erger. Ik wist dat ik zo de 130 km nooit kon halen. Dan maar wijselijk de splitsing van 30-50 km genomen en zo rap mogelijk naar de start. Nadien nog een bezoekje gebracht aan de spoed in Ronse waar ze al moesten lachen toen ze me daar zagen zitten in fietskledij. Ik was blijkbaar één van de zovelen. Maar toch nog tevreden met mijn 65 km. Voor de rest: een tocht waar ik maanden op voorhand naar uitkijk en een organisatie om U tegen te zeggen =D> =D> . Het leek wel of er meer technische stukken inzaten tov vorig jaar.
Volgend jaar terug op post en dan zonder kleerscheuren.
julcesaar
Mountainbiker

Post by julcesaar »

Vanmorgen met nummer 1145 gestart voor wat ne goeie 60 km ging moeten zijn. Maar reeds na 500 m de eerste linkse bocht gemist na de eerste afdaling :mijn achterrem was blijkbaar nog in Brugge blijven maffen :-) Ietsje verder van 't verschot bijna een salto mortale gemaakt over een verdwaalde pallet in het eerste bosje... :drunk: En zo werd het dus wijselijk een mini microscopisch marathonneke van 30 km . Maar ik heb wel nergens moeten aanschuiven daar iedereen voor de lange afstanden gekozen had en om 11u30 was ik al terug op de parking die nog tjokkevol stond.

Alleszinds een dikke merci voor de schitterende organisatie ! =D>
sik
Mountainbiker

Post by sik »

Heb de 60 gedaan en het was genieten van de eerste km tot de laatste mede dankzij het mooie weer en natuurlijk het prachtige parcour.Gewoon een topper.
Post Reply