Za 21/05/2011 Schorisse / Maarkedal :: Herdermarathon

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

Ga geen zever vertellen over bevoorradingen enz, het enige wat mij een gans jaar zal bijblijven is de verdomd prachtige track van de 80km!

Geen moment tegen mijn goesting gereden, diegene die hier kritiek op heeft is nie goe bezig!

Der zijn veel Ardennen marathons die hier NIET tegen op kunnen.

Mannen toerbouwers chapeau !!! =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Wat dat aanschuiven betreft ook weer niet te overdrijven. Ben vertrokken om 9u30 en echt veel aanschuiven niet gehad. Zo nu en dan is iemand die ergens niet op geraakt, maar een TT is voor iedereen he !

Schande dat ik hier vorige jaren niet was. (Herder Maarten, je had gelijk!)

Ikzelf en mijn bikemaat Mojobiker staan hier volgend jaar terug, zeker weten !!!
BikerXC1015
Mountainbiker

Herdermarathon 2011

Post by BikerXC1015 »

Voor de eerste keer gestart op deze Herdermarathon.
Gekozen voor de 105km.
Aan de organisatie:
-Prachtige omloop
-Goede bevoorradingen
-Goede bepijling

Proficiat met deze organisatie!!!!!!
Gunarson
Mountainbiker

terecht succes !

Post by Gunarson »

Dit is één van de beste tocht in Vlaanderen. De opeenvolging van klimmetjes, en vaak ook technische stukjes en afdalingen maakt hem uniek. Vakkundig werk van een heel team !

Tip : volgend jaar korte afstanden (tot 60) op zaterdag, de marathon op zondag (of omgekeerd). Het zijn gewoon andere rijders, die als er niet te veel volk is best samen kunnen, maar met teveel volk af en toe samen aan schuiven (wat dan weer de recuperatie ten goede kwam).

Maar deze editie zal in mond aan mond weer voor meer volk zorgen ... dus maar beter anticiperen.

Waasland Mountainbike Team juicht dit toe !!
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

Zoals vorig jaar een echt super-parcours, echt chapeau aan de parcoursbouwers!

Een jammerlijk minpuntje was echter de 2de bevoorrading op de 80km, want buiten wat water was er niks meer. OK, we waren om 9:55 gestart en misschien waren er meer bikers komen opdagen dan verwacht, maar ik had die bevoorrading toch goed kunnen gebruiken :lol:

Enfin, volgende jaar kom ik zeker terug, want deze afspraak mag je echt niet missen als biker!
micka
Mountainbiker

Post by micka »

Voor al diegene die op mij moesten wachten, sorry .............. maar veel zullen het er niet zijn geweest , ik ben nen zeer hoffelijken en iedereen mocht door ......... laat ons zeggen dat de nacht doen en vervolgen op de fiets springen nie echt bevorderlijk is, ik ben niet de enigste die misreden heeft maar je moet echt ogen op uw gat hebben als ge alleen rijd en niet van de rapste zijt en dan nu het positieve nieuws DIT IS EEN SUPER ORGANISATIE .
En vriendelijkheid kost geen geld heb ik aan de lijve mogen ondervinden, toen het iets te laat dreigde te worden GRATIE'S de gsm mogen gebruiken van een niet onknappe bevoorraad-hostess om moeder de vrouw te verwittigen dat het te plezant was om huiswaarts te keren .
We hadden 42 km plezier op de teller, mezelf overwonnen, maar helaas den apres links moeten laten liggen.
Tot volgend jaar =D>
Kraura
Mountainbiker

Post by Kraura »

Ferme tocht, net thuis, eerste keer boven de 1500hm voor mezelf. 80km (82.5) en 1687hm had ik er en toch wel 13 avs :-)

Eerst en vooral wat een K*Tpijlen!! Ik ben die gele gewend van de VWB en die zijn heel goed op te merken, deze vandaag eeeeeeeeecht niet (ben ook kleurenblind, maar mijne copain verzekerde me ervan dat hij ook last had). Bevoorrading mocht wat gevarieerder, was die cake en wafels moegezien op't einde. Parking was leuk zo dichtbij, maar bij regen denk ik dat geen enkele auto nog kon vertrekken op die weide. Gezellige après en een goei sossis!

Volgend jaar proberen we de 105, en hopelijk onder de 10 uur
rollemol
Mountainbiker

Post by rollemol »

Deze tocht krijgt van mij een dikke 10/10 !
Na een kleine 20km mechanische problemen waardoor ik niet meer verder kon , de pechdienst is mij komen halen en aan de decatlon stand aan de start hebben ze het mooi opgelost waardoor ik de grote toer toch nog heb kunnen doen . Over het parkoer en bevoorradingen valt ook niets negatiefs te vertellen .
Als ik dan toch een beetje opbouwende kritiek mag geven , is dat het aan de eerste bevoorradingen ontzettend druk was (vanaf je op de twee langste afstanden kwam was het minder ) . Heb de eerste bevoorrading overgeslagen maar aan de tweede toch aangeschoven omdat mijn bussen leeg waren (en dit duurde met de drukte die er was wel lang ) . Het parkoer en de omgeving zullen het misschien niet toe laten , maar het zou veel minder druk aan de bevoorrading kunnen zijn als je bv de twee langste afstanden eerder zou kunnen splitsen.
Bedankt herders voor deze prachtige dag !!!
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Vandaag 135km (19.5avs/2800hm) erop zitten, het "beest" kon me btw niet kleinkrijgen, 2 vingers in de neus! :-)
Bummer was wel na 5km mn drinkbus verloren, was serieus vloeken! Voordeel was de lichtere fiets, waardoor het klimmen een makkie was :p
En na de aankomst een klein uurtje nodig gehad om die braadworst binnen te krijgen, de maag wou zich niet resetten op vettigheid na een kleine 7h mtb'n :-)
Blijkbaar veel volk vandaag in Maarkedal.
Denk om volgend jaar es te wagen aan een kleine afstand, mss de 80km.

Genoten van mn 4de deelname!
pandasan
Mountainbiker

Post by pandasan »

derde deelname,en het hoeft niet meer gezegd te worden hoe alles tot in de details geregeld was.
chapeau aan de organisatie. =D> =D> =D> =D> =D> =D> .
ik heb de 50 gereden vandaag samen met mijn 3 amigo's (marcassou).en volgende editie gaan we voor de 60 hé.
herders bedankt voor deze prachtige dag.

de 3 amigo's
wtc lovendegem
kris
Mountainbiker

Post by kris »

een 10-tal joybikers hebben op verschillende afstanden genoten van deze toporganisatie.
In onze speeltuin ons geen minuut verveeld. =D>

Nog een vraagje aan de herders.
Stond er in het boske van Vandamme nu kruisiging van fietsers? Lijkt me eerder iets voor rond pasen. :wink:
Post Reply