Za 21/05/2011 Schorisse / Maarkedal :: Herdermarathon

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
nelle2
Mountainbiker

Post by nelle2 »

De eerste keer de Herdersmarathon gereden, 80km. Was super! Goede bepijling, prachtige tocht! 4 bevoorradingen op de 80km waren zeker voldoende, maar ook zeker welkom na wat stevige hellingen en afdalingen.
Ik verschoot wel van het volk die al stond aan te schuiven vanaf 7u30 om te kunnen inschrijven. Amai chapeau, om zoveel mensen te laten mountainbiken (ik hoorde 2150) dan moet je toch wel een heel goede organisatie zijn! Overal seingevers wat echt wel serieus de veiligheid heeft verhoogd bij het dwarsen van asfaltwegen!
Ik ben heel tevreden, jullie zien me volgend jaar zeker terug!

=D> =D> =D> =D>
steamy
Mountainbiker

Post by steamy »

80 km gedaan... schitterende tocht, echt chapeau!

uiteindelijk 85 km en 1900 hm...

Tot volgend jaar!
NicoDT
Mountainbiker

Post by NicoDT »

voor de 4e keer gestart en alweer genoten van het fantastische parcours. Alleen was de overrompeling dit jaar iets te groot naar mijn smaak. Dikwijls moeten aanschuiven op moeilijkere passages en een half uurtje wachttijd per bevoorrading was ook iets teveel naar mijn mening.
Maar al de rest maakt dat meer dan goed, perfecte organisatie n een parcours dat zijn gelijke niet kent in de vlaanders en zelfs kan wedijveren met de echte ardennen. Bijna 1700 hm op de 80 km die laten zich nu voelen :-)
saiko
Test team

Post by saiko »

veel te druk. soms meer als half uur wachten aan de bevooradingen.
ik ging voor de 130 maar heb de 105 moeten nemen op het laatste om optijd thuis te zijn. mss 2 uur verloren met stilstaan.
vrees dat de marathon beetje slachtoffer aan het worden is van zijn eigen succes. parcours was redelijk. toch heel wat asfalt en veldwegen.enkele toffe bosjes er tussen maarook daar wachten en aanschuiven.
toch goed geamuzeerd en genoten van het prachtig weer.
petje af voor de organisatie. goede bepijling en voldoendedrank aan de bevooradingen.
henkieboy
Mountainbiker

Post by henkieboy »

vandaag met 5 erika's baaikers + sattelite de 80 km gebold .
K'ga der nie veel woorden aan vuil maken =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Prachtig parcour en prachtig weer , wa moet een mens nog meer willen.

Vorig jaar kwam de verste deelnemer van berlijn , dit jaar is de afstand verpulverd. Der was een deelneemster (chelsea genaamd) die uit australie was #-o #-o #-o (ne schoon blond meiske met 2 vlechten) :lol: :lol: :lol:
henkieboy
Mountainbiker

Post by henkieboy »

Wij zijn om 9u vertrokken vanmorgen en behalve bij de eerste bev. nergens moeten wachten (nie op 't parcour en nie aan de bevoorradingen)

@saico: mshn voor de super afgetrainde atleten was er te veel asfalt , maar voor de gewone mtb'er (90% a 95% van de bende) kwam de asfalt er als geroepen.
Als men hier kritiek heeft op het parcour dan vraag ik mij toch af wat die mensen gewoon zijn en waar zij iedere zaterdag en zondag toertochten gaan rijden .
sorry , maar dit moest toch eens van mijn hart.
Last edited by henkieboy on Sat 21 May 2011 18:24, edited 1 time in total.
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

Eindelijk heb ik hem eens kunnen rijden :bounce:
Toegekomen met net 110 km op de teller, denk niet misreden (bepijling zeer goed), wel alle stukjes 'hard' geprobeerd.
Had veel volk verwacht, maar zoveel heb ik er op een mountainbiketocht nog niet gezien. Moesten hier en daar beetje wachten, maar dat kon de pret niet drukken.
Technische stukjes Muziekbos, heksenpad en Livierenbos vond ik het leukst.
Ben behoorlijk 'choco' toegekomen maar zeer voldaan.
Wat een organisatie =D> :bounce: :drunk: =D> :bounce: :drunk:
Wanneer gaat ie volgend jaar door ?
mr White
Mountainbiker

Post by mr White »

Ik heb de 60km gereden (ik had er precies wel 64 maar dat kan ook aan mijn kilometriek liggen). Schitterend parcours, zeer goeie bevoorradingen (hebben enkel aan de eerste bevoorrading eventjes moeten wachten).

Aangezien ik zeer zelden met de mountainbike rijd, was het voor mij toch een vrij technisch parcours. Zeker de zone in het Livierenbos, heb enkele keren voor "hard" gekozen en toch wat schrik moeten overwinnen om overal naar beneden te rijden.

Volgend jaar kom ik zeker terug, als de conditie het toelaat voor een grotere afstand.
Lennert
Mountainbiker

Post by Lennert »

ik ben om 9.30 beginnen rijden, fantastisch hoe dit georganiseerd was, het waren 68 lastige maar zeer mooie km's! zeer spijtig dat ik de benen (nog) niet heb om de 130 te doen want het was puur genieten, parcours was inderdaad zeer mooi en serieus technisch met momenten :) denk dat er zeker voor elk wat wils was.

=D> =D> =D> :bounce:
Cokeman
Mountainbiker

Post by Cokeman »

Genoten van 60 km-tocht in zonnige & stoffige omgeving. Om 8.30 h vertrokken en t/m de eerste bevoorrading geregeld moeten aanschuiven. Mooie omgeving. Livierenbos gaat wel mijn petje te boven. Te weinig durf. Mooi maar voldaan en zonder kleerscheuren toegekomen. Tot volgend jaar.
Post Reply