Za 21/05/2011 Schorisse / Maarkedal :: Herdermarathon

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
bushrider
Mountainbiker

Post by bushrider »

Turfke wrote:Belofte maakt schuld, zonder tegenslag gaan we minstens voor de 100.
Met voor en achter mij (afhankelijk van hun startuur en gekozen afstand) een aantal andere Grysperre's waaronder zeker één Grysmerrie!
:bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:
We zullen er bij zijn en proberen om 7.30 h op de parking te zijn om zeker tegen 8h te vertrekken . We zien wel waar we uitkomen.
Tot morgen mannen .
e&e
Mountainbiker

Post by e&e »

ik hoop zo hard dat het regent of stormt en dat iedereen zegt na afloop slechtste tt van alle afgelopen edities!!!!!!!!! (dan ga ik mij teminste niet zo slecht voelen omdat ik deze moet missen).....wou dat ik erbij kon zijn.aan iedereen die er gaat genieten,have fun :-D
b@rtm@n
Mountainbiker

Post by b@rtm@n »

4 de keer present, game on :bounce: :bounce: :bounce:
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

e&e wrote:ik hoop zo hard dat het regent of stormt en dat iedereen zegt na afloop slechtste tt van alle afgelopen edities!!!!!!!!! (dan ga ik mij teminste niet zo slecht voelen omdat ik deze moet missen).....wou dat ik erbij kon zijn.aan iedereen die er gaat genieten,have fun :-D
+1
Kijk er al naar uit dat er hier morgennamiddag twee gaan thuiskomen, die (uiteraard) superenthousiast gaan vertellen over hoe mooi de rit weer was... Frustrerend toch wel.
Maar bon, volgend jaar jubileumeditie en als ik dan niet zo lomp ben van mijn enkel te verstuiken kort voor HM, ben ik er wél! :wink:
Sebastien Mas
Mountainbiker

Post by Sebastien Mas »

Ik overweeg om morgen deel te nemen aan de lange afstand, rij sporadisch( 3 à 4 VTT'tjes van een 40 tal km id winter) met de MTB, langere ritten met MTB heb ik nooit gedaan.Dus geen herdermarathon ervaring... Moet het vooral hebben van het langere cyclo-werk. Ben dus wel gewend van 6 uur of langer op vélo te zitten. Ben in volle voorbereiding op een aantal cyclo's ( Marmotte, 3B, Gran Fondo Eddy Merckx) waar net als vorige jaren top 100 ambitie is.Normaal zou ik morgen Landen 3P Landen rijden met een 3000 tal hoogtemeters.Maar als ik al de positieve commentaren zo lees vd Herdermarathon twijfel ik...ik zie wel iets in een alternatieve training...
Denken jullie als ervaren MTB'ers dat de lange afstand van de Herdermarathon een goeie alternatieve klimtraining kan zijn ifv mijn verdere doelen? ( Marmotte,..) of ben ik als onervaren MTB'er me beter niet te wagen aan deze tocht?
MTBert
Mountainbiker

Post by MTBert »

Ik denk dat je dan beter de 80 km kan rijden. De twee zijn niet te vergelijken : 130 km op de weg of 130 km offroad.

Qua trainingsmotivatie is het wel eens goed om eens iets anders te doen maar ken je grenzen.

Toch veel plezier morgen en succes met de 3 Ballons en de Marmotte! :-)
Sebastien Mas
Mountainbiker

Post by Sebastien Mas »

MTBert wrote:Ik denk dat je dan beter de 80 km kan rijden. De twee zijn niet te vergelijken : 130 km op de weg of 130 km offroad.

Qua trainingsmotivatie is het wel eens goed om eens iets anders te doen maar ken je grenzen.

Ben op de weg afstanden gewend van 250 km of meer, dan lijkt 80 me heel weinig? nee?
VdB
Mountainbiker

Post by VdB »

Ik ben ook in volle voorbereiding op 3Ballons, Vaujany, Marmotte. Ook ik was van plan om Landen-3Points-Landen te rijden, maar omwille van de verplaatsing opteer ik nu toch voor de Herdermarathon. De volle 130 km + optielus natuurlijk. Ik MTB wel nu en dan (ong 1 à 2 x per maand) Ik hou wel van wat variatie in training en als ik zie dat er op de 130 >2000 hm zijn, kan dit ook wel tellen als training.

Als je ritten van +200 op de weg gewoon bent, start dan maar gerust met de 130.
fillou
Mountainbiker

Post by fillou »

Sebastien Mas wrote:
MTBert wrote:Ik denk dat je dan beter de 80 km kan rijden. De twee zijn niet te vergelijken : 130 km op de weg of 130 km offroad.

Ben op de weg afstanden gewend van 250 km of meer, dan lijkt 80 me heel weinig? nee?
euhm ... er komt natuurlijk wel wat techniek kijken bij mtb. En zeker op de langere afstand gaan ze de pittige hindernissen niet uit de weg, als je't mij vraagt. Toch niet onderschatten, zou ik zeggen.
profi
Mountainbiker
Location: Lynskey Ridegeline SS, Salsa spearfich , On one inbred SS

Post by profi »

fillou wrote:
Sebastien Mas wrote:

euhm ... er komt natuurlijk wel wat techniek kijken bij mtb. En zeker op de langere afstand gaan ze de pittige hindernissen niet uit de weg, als je't mij vraagt. Toch niet onderschatten, zou ik zeggen.
Gewoon gaan voor die 130 km , moest ik afstanden aankunnen van 250 km en meer zou ik niet twijfelen en die hindernissen zijn best te doen , tis geen Ardennen marathon he' , lukt het toch niet dan kan je de rit inkorten :-)
Post Reply