Evaringen/Tips en Tricks Edge 800

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Focus biker wrote: Is niet alleen estetisch me dunkt.
Toestel is identiek, toebehoren niet!
Focus biker
Mountainbiker

Post by Focus biker »

Dan heb ik verkeerd op...
Scott scale
Mountainbiker

Melding "van koers"

Post by Scott scale »

Als ik een rit ga narijden sla ik dit altijd op als tcx bestand, een tijdje terug geen probleem als ik dan toch fout reed kreeg ik altijd direct de melding "van course" zodat ik direct kon terugdraaien.
Maar de laatste tijd krijg ik de melding niet meer. Als ik dus fout rijd, rijd ik steeds verder en verder weg van mijn koers want ik krijg geen enkele foutmelding meer. Weet iemand hoe ik dit euvel kan herstellen zodat er altijd gemeld wordt als ik fout rijd?
Thierry
Mountainbiker

Re: Melding "van koers"

Post by Thierry »

Scott scale wrote:Als ik een rit ga narijden sla ik dit altijd op als tcx bestand, een tijdje terug geen probleem als ik dan toch fout reed kreeg ik altijd direct de melding "van course" zodat ik direct kon terugdraaien.
Maar de laatste tijd krijg ik de melding niet meer. Als ik dus fout rijd, rijd ik steeds verder en verder weg van mijn koers want ik krijg geen enkele foutmelding meer. Weet iemand hoe ik dit euvel kan herstellen zodat er altijd gemeld wordt als ik fout rijd?
Op je toestel : in de lijst met koersen klik je op de naam van de koers. Als ik me niet vergis, kom je dan op een volgend schermpje terecht, waar je o.a. het hoogteprofiel van de koers kan zien, maar waar je ook de eigenschappen en routeringsinstellingen voor die specifieke koers kan aanpassen. Daar heb je ook de mogelijkheid om geluidswaarschuwingen aan te passen, o.a. off-koers verwittigingen.
Johny Leoni
Mountainbiker

Post by Johny Leoni »

Beny wrote: Beste manier om een track na te rijden: "systeem volgen broodkruimelspoor"
MENU - KOERSEN en selecteer de track die je wilt narijden
selecteer nu NIET "Ga"
maar selecteer de werksleutel (instellingen)
selecteer KAARTWEERGAVE
kies "Altijd weergeven" AAN
kies een "Kleur" bvb zwart
selecteer steeds linksonder "back" tot je in je kaarstscherm terecht komt (en blijf dus van de "Ga" af)
jijzelf bent het zwarte driehoekje
de track die jij zelf rijdt/registreert is licht blauw/groen
en volg de zwarte track lijn die overschreven wordt door de licht blauw/groene lijn
geen aanwijzingen, volgen door te kijken naar je kaartscherm, spelen met de zoomfactor (120meter is voor mij ideaal)
Ik heb een probleem waar ik maar niet uit geraak. Ik heb gisteren een rit gereden en opgeslagen op mijn edge 800. Als ik nu een nieuwe "koers" maak en de gisteren gereden rit als basis neem, dan kan ik perfect de bovenstaande werkwijze volgen. Ik zie dus de track mooi op de kaart verschijnen en ik kan deze dus gaan volgen via broodkruimelspoor.

Ik heb echter een probleem met gpx files (tracks) die ik van internet heb gehaald en op mijn edge heb gezet. De tracks zijn zichtbaar bij "koersen", ik stel vervolgens alles in zoals boven aangegeven maar wanneer ik bij de kaart kom en wil starten, zie ik nergens de track op de kaart (geen lijn te zien). Ik heb de track rechtstreeks in de map "new files" gezet en ik heb de track via garmin connect op de edge gezet. In beide gevallen hetzelfde probleem. "Altijd weergeven" staat wel degelijk aan, ik heb een duidelijke kleur gekozen etc, exact dezelfde instellingen dan bij de zelf aangemaakte "koers".

Kan iemand mij aub helpen? Ik zou je in ieder geval eeuwig dankbaar zijn :-)
tom_
Mountainbiker

Post by tom_ »

heb sinds deze week een edge 800 gekocht.
heb juist gevonden hoe ik mijn hartslag kan weergeven op mijn scherm maar denk dat ik een klein probleempje heb.
mijn hartslag staat constant rond de 170 en dan gaat hij ineens naar de 200.
zijn er mensen die dat nog tegen gekomen hebben en wat hebben jullie gedaan om dit te verhelpen?

tom
michel uit berg
Mountainbiker

Post by michel uit berg »

borstband goed nat gemaakt? kleding niet te los zodat ze gaan wapperen en de borstband dat als hartslag gaat zien?
tom_
Mountainbiker

Post by tom_ »

problem solved :-D
heb nog verder gezocht op het net en heb gevonden dat de sensor net onder het borstbeen moet gedragen worden.
deze morgen is gaan testen en werkt perfect nu!

tom
Focus biker
Mountainbiker

Post by Focus biker »

man, man, man, vindt het een prachtig toestel, alleen een track narijden....
Lukt dus al geen kanten!

Alles geprobeerd zoals hiervoor beschreven, maar eens van de track afgeweken, stuurt hij mij steeds terug naar het begin, of laat hij mij rondjes rijden....
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

tom_ wrote:problem solved :-D
heb nog verder gezocht op het net en heb gevonden dat de sensor net onder het borstbeen moet gedragen worden.
deze morgen is gaan testen en werkt perfect nu!

tom
Waar deed je hem voordien rond? Uw hoofd? :lol:
Post Reply