bestellen in de VS

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
fast_bunny
Mountainbiker

bestellen in de VS

Post by fast_bunny »

upper link van men Blur LT2, Santa Cruz is bij het demonteren stuk gegaan. nu is dat moeilijk te verkrijgen en kon ik eingelijk zonder veel problemen bij Santa Cruz in de VS bestellen. nu moet ik betalen met een " wire transfer " heeft iemand hier ervaring mee ? 1ste probleem is dat ik bij online banking ( IBAN ) de currency niet naar dollar kan wijzigen. ik kan wel omrekenen maar tegen dat dat daar op de rekening staat zijn we toch weer enkele dagen verder en is de wisselkoers misschien al gewijzigd. heeft iemand hier ervaring mee ? tips ?
Last edited by fast_bunny on Sat 16 Apr 2011 08:53, edited 1 time in total.
ianaprilia
Mountainbiker

Post by ianaprilia »

wij hebben ING en daar konden we toch de munteenheid op dollar zetten hoor, duurt inderdaad een aantal dagen voor het geld daar op de rekening staat, heb net iets besteld en een week geleden al betaald, maar ze hebben het nog niet ontvangen ... best is nog altijd VISA, maar dat laten ze spijtig genoeg niet altijd toe...
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

dealers dealen ook wel eens iets anders dan poederkes en ander verboden spul..
fast_bunny
Mountainbiker

Post by fast_bunny »

Rechtsreeks bij Santa Cruz besteld, daarna bevestiging via mail ). Hoop dat alles goed verloopt want zelfs met verzendingskosten en taxen is dat daar een pak goedkoper. ( tot 50 % op onderdelen )
b0ner
Mountainbiker
Location: Trek Top Fuel 9.8, Scott Spark 35, Specialized Enduro Sworks

Post by b0ner »

Bestel vaak op ebay in de US. De douane plakt daar vaak nog 10 euro bij...terwijl alles uit China blijkbaar zo door de douane mag :-)
Bobbie
Mountainbiker

Post by Bobbie »

IBAN en BIC is enkel voor Europese betalingen. Indien mogelijk zou ik met VISA of een andere kredietkaart betalen, anders zijn er extra kosten aan verbonden.

Bij een gewone overschrijving met wisselkoers heb je de opties; kosten delen door beide partijen, kosten volledig op jezelf nemen. Dit kan hoog oplopen afhankelijk van het bedrag.
Kresj
Mountainbiker

Post by Kresj »

altijd vragen of paypal geen optie is, meestal is dat het handigst...
steven31
Mountainbiker
Location: scott genius 10 frame met zelfde carbon als genius premium

Post by steven31 »

als je met visa mag betalen maar ni kunt betalen om da de kaart het ni toe laat moet je ff naar de bank gaan en vragen of ze voor een weekske internationaal kunne vrijgeven

de visa kaarten en ook gewoone bankkarten zijn bevijligt en enkel in de eu te gebruiken tenzij je het voor een bepaalde duur vrij laat geven door je bank.
Kresj
Mountainbiker

Post by Kresj »

wtf? ik heb nooit problemen gehad om mijn VISA of Amex internationaal te gebruiken en 'k heb daar nooit iets speciaals moeten voor doen...
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Kresj wrote:altijd vragen of paypal geen optie is, meestal is dat het handigst...
En je hebt zelfs geen kredietkaart nodig om paypal te gebruiken, gewoon geld overschrijven naar Paypal is ook mogelijk!
Post Reply