Za 21/05/2011 Schorisse / Maarkedal :: Herdermarathon

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
Kraura
Mountainbiker

Post by Kraura »

dannyvk wrote:Graag had ik even jullie mening gehad.
Vroeger heb ik vrij veel tochten gedaan maar door omstandigheden gestopt en ja 10 kg er bij, nu ben ik terug begonnen, dit weekend de tocht in puivelde gedaan 50 km en had net nog wat over 22.7 avg, denken jullie dat de 60 km van Maarkedal te doen is of is dit te hoog gegrepen???
Heb geen ervaring in de vlaamse ardennen dus...

Mvg

PFFFOEEEEEEEEEH, zware opdracht voor de boeg, misschien de 15 kiezen + de optionele lus als het nog mogelijk is, tricky...
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

Vroeger heb ik vrij veel tochten gedaan maar door omstandigheden gestopt en ja 10 kg er bij, nu ben ik terug begonnen, dit weekend de tocht in puivelde gedaan 50 km en had net nog wat over 22.7 avg, denken jullie dat de 60 km van Maarkedal te doen is of is dit te hoog gegrepen???

Mvg
50km in Puivelde kun je absoluut niet vergelijken met deze, de eerste km's krijg je onmiddellijk een klim voor de wielen, een voorsmaakje dan kan je nog beslissen welke afstand je verder volgt. Ik zou eerder voor de 50 gaan en misschien de 10km lus als je nog iets over hebt.
Veel plezier!
Last edited by Triple-T on Wed 18 May 2011 09:23, edited 1 time in total.
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

Amai die herders hebben weeral geluk, zaterdag wordt zowiezo de mooiste dag van de week maar ze voorspellen ook nog eens het mooiste weer [-o<

Hopelijk wat meer geluk dan bij mijn eerste deelname 2j terug
- Na een paar km was mijn voorderailleur volledig los gekomen, had de versnelling in de week nog wat bijgesteld en de inbusbout vergeten verder aandraaien #-o
- in de afdaling van de foreest plots platte band door scheur in mijn buitenband, gelukkig nog kunnen rechthouden, over-en-out dacht ik, gelukkig kwam een herder me depanneren met een half versleten buitenband =D>
- na 85km begon ik wat moe te worden, een isostar reep binnengespeeld, die is me zo misvallen dat het steeds slechter en slechter ging, de koppenberg nog over gesukkeld langs het bos maar dan zwaar misselijk geworden. Heb me ergens neergezet langs de N60 na 105km, mijn band platgezet en de pechdienst gebeld :oops: :oops: :roll:
"Moet ik je band niet vervangen?, nee hoor hoeft niet :oops:, kun je me soms niet afzetten op de parking?"
In de auto voelde ik het al opkomen en op de parking ben ik beginnen kotsen....
Onderweg naar huis moeten stoppen om een half uur te slapen, man man zo vermoeid. Had dit nog nooit meegemaakt....
Ik wijt het nog altijd aan oververmoeidheid door slaaptekort.

Zorg dus dat je uitgerust bent voor je aan deze begint!
Ik kruip er vanavond en morgen alleszins wat vroeger in dan normaal :-D
Zaterdag starten voor de 130 misschien op 't einde nog de 100kiezen
Die optielus is echt freaky maar wie weet...
De Wreter
Mountainbiker

Post by De Wreter »

Triple-T, dat kotsen wil zeggen dat je niet genoeg koolhydraten hebt binnengespeeld voor/tijdens je rit.

Heb je moeite met eten, neem dan winegums mee.
sven1980
Mountainbiker

Post by sven1980 »

Mvg
Doseren is de boodschap en dan moet dat wel lukken.
Ik ben ook pas begonnen sinds dit jaar en ik ga een gokje doen naar de 80 mss wel 100km. En lukt het niet gaan we voor minder zolang ik er maar fun aan beleef.
urbambo
Mountainbiker

Post by urbambo »

sven1980 wrote:

Mvg
Ik ben ook pas begonnen sinds dit jaar en ik ga een gokje doen naar de 80 mss wel 100km. En lukt het niet gaan we voor minder zolang ik er maar fun aan beleef.
Ah juist ja, het is hier een forum... misschien moet ik ook maar mijn ambities bijstellen. :-k

Ik ga vanaf nu voor nie minder dan de 130 km! 8)........ :^o

Tenzij ik al na 50 km overal roze olifanten de lambada zie dansen terwijl ze moeten uitkijken voor hondendrollen die overal verspreid liggen, en ik dus compleet choco gereden ben door al die hoogtemeters... :lol:

sven1980
Mountainbiker

Post by sven1980 »

urbambo wrote:
sven1980 wrote:

Mvg
Ah juist ja, het is hier een forum... misschien moet ik ook maar mijn ambities bijstellen. :-k

Ik ga vanaf nu voor nie minder dan de 130 km! 8)........ :^o

Tenzij ik al na 50 km overal roze olifanten de lambada zie dansen terwijl ze moeten uitkijken voor hondendrollen die overal verspreid liggen, en ik dus compleet choco gereden ben door al die hoogtemeters... :lol:
Als je roze olifanten begint te zien zal wel niet van te mountainbiken zijn maar van iets anders.
La-Pierre
Mountainbiker

Post by La-Pierre »

Is die optielus de moeite ? 8)
jägermeister
Mountainbiker

Post by jägermeister »

Aanwezig met de Erika's Baaikers :bounce: :bounce:

http://users.telenet.be/Erikasbaaikers/
MC Jo
Mountainbiker
Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Post by MC Jo »

zefii wrote:geen forumtreintje voor de 110+10 ?
MC treintje zou vertrekken om 7u30 i.p.v. 8u
Post Reply