MTB vakantie voor beginners

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Post Reply
sgt.pepper
Mountainbiker

MTB vakantie voor beginners

Post by sgt.pepper »

Ik ben van plan om dit jaar een mountainbike tocht in het buitenland te doen met 2 vrienden (beginners). Ik heb hiermee geen enkele ervaring, daarom enkele vragen.

Elk jaar doe ik een buitenlandse trektocht. We kijken dan uit naar een internationale trekroute bvb. Om te overnachten, boeken we in hutten die op de route liggen.

Heeft iemand ervaring met tochten die hij zelf organiseert (rijden van hut naar hut)?

Ik lees namelijk veel over groepsreizen met overnachting in telkens hetzelfde hotel e.d. maar niet zoveel over zelf geplande tochten.

PS: Is het mogelijk om plaatselijk fietsen te huren?

Alvast bedankt
NENRJ
Mountainbiker

Post by NENRJ »

Ik ben net terug van een zelf georganiseerde MTB trip in Marokko (Atlas en Saghro). Te doen voor beginners met een goede conditie (er was iemand mee die nog nooit op een MTB gezeten had, die heeft wel wat gefoeterd soms maar is zonder kleerscheuren er door geraakt)

Trekken van hut tot hut (hotelletjes en gites) is perfect mogelijk en ook eten en drinken vinden onderweg is geen probleem. Maar wat met je bagage? Je zou heel licht gepakt kunnen reizen (fietstas en dagrugzak). Bij goed weer zoals wij gehad hebben zou dat nog net lukken, maar ik vrees dat je in de problemen gaat geraken bij slechter weer omdat het dan echt koud (en nat) kan worden op die hoogten. Meer bagage meenemen, gaat ten koste van je fietsplezier en routemogelijkheden gaan. Een jeep als volgwagen nemen is een optie maar 'n pak duurder natuurlijk
marathonman
Mountainbiker

Check MTBclinics?be

Post by marathonman »

http://mtb.studiofrisco.be/?page_id=754

Het gaat hier om een meerdaagse door de Dolomieten. De deelnemers worden op niveau ingedeeld in kleine groepjes tussen 3 & 5 bikers. Bagage wordt met jeeps overgebracht.

Begeleiding is door Roel Paulissen, Kris Hertsens en Kris Henderieckx/
sgt.pepper
Mountainbiker

Post by sgt.pepper »

Bagage is misschien inderdaad een probleem. Is het niet doenbaar een rugzak van ongeveer 10 kg te dragen bij een relatief lichte tocht?

De Dolomieten is inderdaad een mooi gebied maar die groepsreizen lijkt mij minder interessant. Kwestie van geen rekening te moeten houden met anderen.

Zijn er daar niet genoeg hutten en wegmarkeringen aanwezig om zelf een tocht in elkaar te flansen?
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

Ik weet niet wat voor trektochten in groep je de vorige jaren hebt gemaakt, maar daaruit zou je toch al moeten weten wat dat zoal inhoudt.
En dan de vraag naar fietsenverhuur ??
Ik ben niet zo goed mee waar je precies naartoe wilt, zowel algemeen als geografisch.
Marek
Mountainbiker

Post by Marek »

MTB Adventure super organisatie van mensen die echt weten wat biken is.
Goede mix voor beginners en gevorderden.

http://www.mtbadventure.eu/du/885-o-nas.html?lng=du
MC Jo
Mountainbiker
Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Post by MC Jo »

Vasasport in Nederland is ook goed. Zij zorgen voor alles. Het enige wat je moet doen, is fietsen, eten, drinken en slapen. Over 2 weken voor de 3e keer met die mannen op stap.
Post Reply