niettemin gaan we er s goed invliegen!
vtt raid paris-roubaix 15/05/2011
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
p-r 15/05/2011
terug thuis van een zéér geslaagde editie.Minder kasseistroken in vergelijking met vorige keren maar wel heel wat meer off-road.Het weer viel ook helemaal mee dus een superdagje!Vele(meer of 2000!)deelnemers en daardoor wel een overrompeling aan de ravito's.ook op de eindaccomodatie was de sfeer(mede door de werken-bijna aan geen drank te raken)een beetje zoek.Toch altijd een kick als je op de piste draait!wat moet dat niet zijn bij de beroeps?
Gedoucht in de prehistorische slieten,voor de vrouwen was er na veel zoeken ergens in een achterkamertje toch ook nog één beschikbaar.
Ook nog s proficiat aan mn vrouwtje die de 125km vrij probleemloos gereden heeft alsook aan philspec voor de compagnie.
bij leven en welzijn zijn we er de volgende keer weer bij!
Gedoucht in de prehistorische slieten,voor de vrouwen was er na veel zoeken ergens in een achterkamertje toch ook nog één beschikbaar.
Ook nog s proficiat aan mn vrouwtje die de 125km vrij probleemloos gereden heeft alsook aan philspec voor de compagnie.
-
DonFre
- Mountainbiker
Re: p-r 15/05/2011
Kan ik alleen maar bevestigen... Alhoewel ik 2 schijthuizen aan de start ook wel weinig vondsofeurken wrote:terug thuis van een zéér geslaagde editie.Minder kasseistroken in vergelijking met vorige keren maar wel heel wat meer off-road.Het weer viel ook helemaal mee dus een superdagje!Vele(meer of 2000!)deelnemers en daardoor wel een overrompeling aan de ravito's.ook op de eindaccomodatie was de sfeer(mede door de werken-bijna aan geen drank te raken)een beetje zoek.Toch altijd een kick als je op de piste draait!wat moet dat niet zijn bij de beroeps?
Vroeg genoeg vertrokken om van de bovengenoemde problemen geen last te hebben
Vertrokken om 7u en na 4u44 effectieve rijtijd aangekomen in roubaix. Kort voor de middag een douchke genomen in de pre-historische douche's
)
Het parcours was inderdaad veranderd maar daarom niet slechter. Vooral voor de 2e bev zat er een enorm slecht stuk. Samen met een pittig windje zorgde dit parcours er voor dat ik op het einde toch kramp voelde opkomen.
Paris- roubaix tot over 2 jaar
Vertrokken om 7u en na 4u44 effectieve rijtijd aangekomen in roubaix. Kort voor de middag een douchke genomen in de pre-historische douche's
Het parcours was inderdaad veranderd maar daarom niet slechter. Vooral voor de 2e bev zat er een enorm slecht stuk. Samen met een pittig windje zorgde dit parcours er voor dat ik op het einde toch kramp voelde opkomen.
-
DonFre
- Mountainbiker
Juist, de douches... Volgens mij kookte da water da uit de kraan kwammax003 wrote:Vroeg genoeg vertrokken om van de bovengenoemde problemen geen last te hebben![]()
Vertrokken om 7u en na 4u44 effectieve rijtijd aangekomen in roubaix. Kort voor de middag een douchke genomen in de pre-historische douche's)
Ook 1291 heeft de raid uitgereden.
S'morgens nog even twijfel bij vertrek uit Sint Niklaas waar het flink aan het regenen was.
Eens in la douce france waren de weergoden ons gunstig gestemd,wat voor de rest van de dag ook zo bleef.
Na de startsfeer even te hebben opgesnoven de fiets op en het avontuur tegemoet.
Zag al vrij snel dat er veel pechvogels aan de zijlijn stonden,bandenpech en techniche problemen.
Op de kasseien zoals een volleerde de middenstrook opgezocht wat voor mij resulteerde op een tocht zonder bandenpech.
De stops werden letterlijk overrompeld , derde stop zelfs tot 1uur aanschuiven.
Bij aankomst begroet door heel wat wachtenden(moet wel wat zijn bij de echte P-R)voor mij was het vrouw en kleindochter
Met 126km op de teller en een tijd van 5u31min vond ik mijn deelname voor mij geslaagd
Enkel vond ik dat er velen de zijkanten van de kasseistroken opzochten wat volgens mij resulteerde in platte banden
Wie weet tot volgende raid
S'morgens nog even twijfel bij vertrek uit Sint Niklaas waar het flink aan het regenen was.
Eens in la douce france waren de weergoden ons gunstig gestemd,wat voor de rest van de dag ook zo bleef.
Na de startsfeer even te hebben opgesnoven de fiets op en het avontuur tegemoet.
Zag al vrij snel dat er veel pechvogels aan de zijlijn stonden,bandenpech en techniche problemen.
Op de kasseien zoals een volleerde de middenstrook opgezocht wat voor mij resulteerde op een tocht zonder bandenpech.
De stops werden letterlijk overrompeld , derde stop zelfs tot 1uur aanschuiven.
Bij aankomst begroet door heel wat wachtenden(moet wel wat zijn bij de echte P-R)voor mij was het vrouw en kleindochter
Met 126km op de teller en een tijd van 5u31min vond ik mijn deelname voor mij geslaagd
Enkel vond ik dat er velen de zijkanten van de kasseistroken opzochten wat volgens mij resulteerde in platte banden
Wie weet tot volgende raid
- jimmyvlb
- Mountainbiker
Tochtje in 5u30 uitgereden. Vertrokken om 7uur om de grote meute voor te zijn en overal vlot kunnen afstempelen aan de bevoorrading.
Ik had mijn lesje al geleerd 2 jaar terug.
Mijn vrouw had het ook makkelijker nu om plaats te vinden met de wagen aan de bevoorradingen.
Het is op zich een mooie tocht en dit jaar een pak lastiger door de wind die hard blies uit NW richting. Ook zat er veel meer off road in dan de vorige editie.
Toch vind ik de 13 euro inschrijving (dit is met licentie en voorinschrijving) er dik over. (de dag zelf zelfs 20 euro
).
Ok, er zijn 4 bevoorradingen maar dan mag je niet meer verwachten dan water met mente of grenadine en een varieteit aan droge koeken en chocolade. Ook het aandenken dit jaar was nog minder als andere jaren. Een kindertasje ipv een pet 2 jaar terug. (diezelfde pet was nu wel te koop aan €3).
Ik had mijn lesje al geleerd 2 jaar terug.
Mijn vrouw had het ook makkelijker nu om plaats te vinden met de wagen aan de bevoorradingen.
Het is op zich een mooie tocht en dit jaar een pak lastiger door de wind die hard blies uit NW richting. Ook zat er veel meer off road in dan de vorige editie.
Toch vind ik de 13 euro inschrijving (dit is met licentie en voorinschrijving) er dik over. (de dag zelf zelfs 20 euro
Ok, er zijn 4 bevoorradingen maar dan mag je niet meer verwachten dan water met mente of grenadine en een varieteit aan droge koeken en chocolade. Ook het aandenken dit jaar was nog minder als andere jaren. Een kindertasje ipv een pet 2 jaar terug. (diezelfde pet was nu wel te koop aan €3).